تور لحظه آخری چیست؟

رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی

تور های لحظه آخری با توجه به مزایا، معایب و محدودیت هایی که دارند، یکی از محبوب ترین انواع تورها در میان گردشگران محسوب می شوند.

داستان اینگونه شروع می شود که برای شما پیامکی با عنوان تور لحظه آخری فلان مقصد با تخفیفی بین 40 تا 70 درصد ارسال که می شود که در انتهای آن ذکر شده پرواز چند ساعت آینده. تورهای لحظه آخری برای آن دسته از گردشگرانی است که آماده سفر بوده و منتظر یک تخفیف بالا برای مقصد مورد نظرشان باشند هرچند افرادی هم هستند که تنها آماده سفر هستند و مقصدشان مقصدی است که در پیامک تور لحظه آخری ارسال شده است.

برای ما ایرانیان، مقاصد گردشگری به سه دسته داخلی، خارجی بدون ویزا و خارجی نیاز به اخذ ویزا تقسیم می شوند. همانطور که از نام تور لحظه آخری واقعی مشخص است، تورها 1 روز تا شروعشان مانده توسط آژانس، لحظه آخری می شود چرا که 1 روز مانده و همچنان پکیج مورد نظر دارای ظرفیت خالی می باشد.

اما تورهای لحظه آخری برای چه مسیرهایی ارائه می شود؟ مسیرهای گردشگری برای ما ایرانیان به سه دسته مسیرهای داخلی، مسیرهای خارجی بدون ویزا و مسیرهایی که نیاز به اخذ ویزای توریستی دارند تقسیم می شوند. مسیرهایی که گردشگران می بایست نسبت به اخذ ویزای توریستی آن اقدام کنند فاقد تورهای لحظه آخری بوده و تنها در فصل کم گردشگر، آفرهایی بر روی بلیط پرواز و هتل اعمال می شود هرچند برخی مقاصد مانند دبی که ویزای توریستی آن 1 روزه صادر می شود، به ندرت می توان تورهای لحظه آخری دبی را پیدا کرد.

از مزایای تور لحظه آخری می توان به هزینه بسیار کم نسبت تور عادی در کنار عدم کاهش امکانات و خدمات آن اشاره کرد. از معایب این نوع تورها که شاید برای درصد بالایی از مردم مهم باشد این است که این تورها بخاطر دقیقه 90 بودنشان، امکان لغو وجود ندارد یا با ضرر بالا می بایست لغو کرد. از طرفی اگر برای مقصد دلخواهتان در تاریخی که مشخص کردید منتظر تور لحظه آخری واقعی هستید ممکن است در آن تاریخ توری یافت نکنید یا مجبور شوید مقصد دیگری را انتخاب کنید.

بطور کلی تورهای لحظه آخری برای آن دسته از گردشگرانی که به دنبال پرداخت هزینه کم و دریافت امکانات و خدمات مناسب هستند مناسب است و اگر شما هم آماده سفر هستید، انتخاب تورهای لحظه آخری می توان گزینه مناسبی برای صرفه جویی در هزینه باشد.

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

دیدگاه خود را بگذارید