جذاب‌ترین روش‌های تقویت زبان

برای یادگیری زبان انگلیسی راه‌های مختلفی وجود دارد ولی بسیاری از این روش‌ها خسته‌کننده هستند و هیچ جذابیتی برای زبان‌آموزان ندارند؛ به همین علت تعداد زیادی از زبان‌آموزان پس از شروع یادگیری زبان انگلیسی آن را نیمه‌کاره رها می‌کنند. اگر بخواهیم یکی از جذاب‌ترین روش‌های تقویت زبان را نام ببریم باید به تقویت زبان از طریق آهنگ و موسیقی اشاره کنیم. ما به شما روش‌های تقویت زبان انگلیسی از طریق آهنگ را یاد خواهیم داد. در ابتدا باید با مزایای استفاده از این روش آشنا شوید.

رپورتاژ آگهی

مزایای استفاده از آهنگ و موسیقی برای تقویت زبان
  • با تلفظ صحیح کلمات آشنا می‌شوید.

گوش‌دادن به آهنگ ها به شما اجازه می دهد که بر تلفظ‌تان تمرکز کنید و درک خود را از ریتم و آوای زبان انگلیسی بالا ببرید.

  • با زبان محاوره آشنا می‌شوید.

آهنگ های انگلیسی دارای لغات، اصطلاحات و عبارت های مفید، جذاب و کاربردی هستند و از آنجایی که مخاطبان این آهنگ ها اصولا زبان مادری‌شان انگلیسی است، اصطلاحات و محاوره های صورت گرفته به روز هستند.

  • دایره لغات خود را تقویت می‌کنید.

گوش دادن به موسیقی باعث می‌شود با لغات و اصطلاحات جدید و کاربردی آشنا شوید. یادداشت کردن و به خاطر سپردن این لغات به تقویت زبان انگلیسی شما کمک خواهدکرد.

  • موسیقی غذای روح است.

موسیقی غذای روح است. اگر انسان به چیزی علاقه داشته باشد، ذهنش به سرعت و به آسانی آن موارد را در خود ذخیره می‌کند. به همین علت اگر آهنگ‌هایی که به آن‌ها علاقه زیادی دارید را انتخاب کنید، به سرعت می‌توانید کلمات جدید آن را به خاطر بسپارید و زبان خود را با سرعت بیشتری تقویت کنید.

  • همیشه و در هرساعت از شبانه روز می‌توانید به تقویت زبان بپردازید.

یکی از دلایلی که ما در یادگیری زبان مشکل داریم این است که زمان اضافی برای پرداختن به آن را نداریم. اما وقتی از طریق موزیک این کار را انجام دهیم، لازم نیست زمان طولانی را برای آن اختصاص دهیم چرا که می توانیم آن را هرجا که می رویم همراه داشته باشیم. ما می توانیم در ماشین، اتوبوس، مترو، پیاده روی، زمان آشپزی و… به آهنگ های انگلیسی گوش دهیم.

  • با فرهنگ سایر کشورها آشنا می‌شوید.

پیوند موسیقی و فرهنگ ناگسستنی است. موسیقی به شما در مورد فرهنگ وطن خود اطلاعات می دهد و به شما می آموزد که آنان چه احساس و تفکری دارند. شما با گوش دادن به موزیک انگلیسی و درک معنای آن با فرهنگ و هنر غرب نیز آشنا می شوید.

مراحل یادگیری زبان انگلیسی از طریق آهنگ
  • آهنگ مناسبی انتخاب کنید.

آهنگی انتخاب کنید که از زبان امروزی استفاده می‌کند و قابل درک است. اگر آهنگ اشتباهی انتخاب کنید ممکن است ادامه مسیر غیرممکن شود. اما انتخاب یک آهنگ مناسب باعث می‌شود گام‌های بعدی سریع و راحت پیموده شوند. می‌توانید از لیست آهنگ‌های مناسب برای تقویت زبان انگلیسی که در وب‌سایت آقای مترجم موجود است استفاده کنید.

برای یادگیری زبان با موسیقی باید به آهنگ‌هایی گوش کنید که موردپسندتان است. در غیر این صورت، خیلی زود خسته خواهید شد.

آهنگ‌هایی را انتخاب کنید که نه خیلی تند و سخت خوانده می‌شوند نه خیلی ساده هستند. بهتر است از آهنگ‌هایی کمک بگیرید که در آنها از زبان رایج روزمره استفاده می‌شود.

آهنگ‌هایی را انتخاب کنید که یک داستان را روایت می‌کنند. در این صورت بهتر می‌توانید ترانه را درک و تجسم کنید. اگر خیلی خیلی مبتدی هستید حتی انتخاب از میان آهنگ‌های کودکان و انیمیشن‌های دیزنی هم به یادگیری زبان کمک می‌کنند.

  • به آهنگ گوش بدهید.

می‌توانید چند بار به آهنگ گوش دهید و از آن لذت ببرید. به صدای خواننده توجه کنید. به ابزار موسیقی‌ای که نواخته می‌شوند دقت کنید. در این مرحله اصل، لذت بردن از آهنگ است.

  • آهنگ را بخش بندی کنید.

یادگیری یک آهنگ کامل  می تواند سخت  باشد، به خصوص اگر بیشتر کلمات در این آهنگ برای شما جدید باشد .مجبور نیستید همه رو یکباره یاد بگیرید. آن را به ابیات، خطوط یا حتی کلمات تقسیم کنید. آهنگ های گروهی برای شروع خوب است . اغلب آهنگ تکرار می شود، و معمولا دارای لحن جذاب است.

  • از متن موسیقی و آهنگ کمک بگیرید و معنی کلمات جدید را پیدا کنید.

برای یادگیری بهتر، لازم است زمانی را به یادگیری متن ترانه‌ها و درک آنها اختصاص بدهید. یک دیکشنری داشته باشید و معنی کلمه‌هایی که نمی‌دانید را چک کنید. سپس کلمه‌هایی را که برای شما جدید بوده‌اند، در دفترچه‌ای یادداشت کنید. اگر از روش‌های دیگر مثل خواندن داستان‌های کوتاه برای تقویت زبان انگلیسی استفاده می‌کنید نیز این روش می‌تواند برای شما مفید باشد.

  • فقط گوش نکنید : بخوانید

بهترین راه یادگیری زبان این است که صحبت کنید. آهنگ‌هایی را که دوست دارید را انتخاب کنید، بارها آن‌ها را گوش دهید و با آن‌ها هم‌خوانی کنید. اگر برای حفظ کردن آهنگ به زمان بیشتری نیاز دارید، بیشتر گوش دهید تا حتما همه آهنگ را کامل حفظ شوید. در این مرحله باید بدون نگاه کردن به متن آهنگ، همراه با خواننده آواز بخوانید.

اگر دوست دارید با روش‌های جذاب دیگری برای تقویت زبان انگلیسی آشنا شوید از مطالب موجود در وب‌سایت آقای مترجم استفاده کنید.

/پایان رپورتاژ آگهی/

 

دیدگاه خود را بگذارید