مانع جداکننده بتنی

نیوجرسی بتنی (Concrete new jersey)  قطعاتی پیش ساخته از جنس بتن مسلح می‌باشند که دارای سایزها و تیپ‌‌‌‌های مختلفی بوده که هر یک از آنها دارای کاربری‌‌‌‌های متفاوتی می‌باشند. (این قطعات بتنی پیش ساخته با نام‌‌‌‌های دیگری همچون بلوک بتنی، حفاظ بتنی، بلوک نیوجرسی، حفاظ نیوجرسی، نیوجرسی سیمانی و غیره نیز نام برده می‌شوند . rayanpeybeton.ir 09122123017

انواع نیوجرسی :

نیوجرسی‌‌‌‌های بتنی یا همان بلوک‌‌‌‌های نیوجرسی در سایز‌‌‌‌های مختلفی ساخته می‌شوند و کارفرمایان با توجه به نیاز خود، نیوجرسی بتنی پیش ساخته مورد نظر خود را سفارش می‌دهند.

Shape1

ساخت و تولید نیوجرسی بتنی

ساخت نیوجرسی بتنی در صورت استفاده از تجهیزات روانکاری بتن مستعمل باید مرتعش شده و ارتفاع بیشتری نیز رعایت شود شرایط محیطی یا دمای تولید نیز باید از ۵ درجه سانتیگراد تا ۳۲ درجه سانتیگراد باشد تا مقاومت بتن به ۵ نیوتن در میلی متر مربع برسد. روش‌‌‌‌های زیادی برای نزدیک شدن به نیوجرسی وجود دارد از روش تصفیه سریعتر می‌توان در محیط‌‌‌‌های با رطوبت بالا با استفاده از سیستم‌‌‌‌های بخار و گرمایش استفاده کرد یا می‌توان آن را در آب انجام داد که به آن آب درمانی نیوجرسی می‌گویند.

نیوجرسی پلی اتیلن ساخته شده بخاطر وزن کم آن مناسب است برای طرح‌‌‌‌های که کوتاه هستند از نظر زمانی. حمل چنین نیوجرسی بسیار آسان است، اما در عین حال مقاومت کمی دارد. در پلی اتیلن می‌توان از نور استفاده کرد و با ماسه و مواد دیگر پر کرد تا ثبات بیشتری داشته باشد. همچنین در پروژه‌‌‌‌های موقت و دائمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نیوجرسی مانع بتنی است که جهت هدایت و در مسیر قرار دادن وسیله نقلیه به صورت قطعات بتنی پیش ساخته قابل اتصال به هم ساخته می‌شود. که هنگام برخورد کناره ای خودرو به دلیل زاویه کم، لبه‌‌‌‌های آن به عنوان هدایتگر برگردان عمل کرده و موجب کاهش خسارت می‌گردد.

بسته به کاربرد نیوجرسی در ساخت آن علاوه بر بتن از میلگرد جهت مسلح کردن و مقاوم کردن بتن استفاده میشود که بتن تنش‌‌‌‌های فشاری و میلگرد تنش‌‌‌‌های کششی اعمال شده به قطعه بتنی را مهار و باعث کاهش صدمات ناشی از برخورد می‌شود.

قالب نیوجرسی بتنی

قالب نیوجرسی بتنی بعد از احداث و امکان استفاده بودن مسیر اساسی ترین نقش را احیفا میکند و بتن‌‌‌‌های محافظ خودرو ها خواهد بود هزینه و عملکرد دو بال و مزیت کاربرد این سازه است به دلیل قفل شدن سازه دلیل خوبی برای استفاده در سیل بند و حریم رودخانه دارد.

قالب نیوجرسی بتنی جاده‌‌‌‌های بزرگ اتوبان ها را امن تر از قبل کرد جاده‌‌‌‌های بزرگی که انحرافات شدیدی دارن و ایجاد مانع طبیعی بسیار زمان بر است و سبب شد خسارات جانی و مالی به دلیل تصادفات کم شود. نیوجرسی بتنی برای بار اول در نیوجرسی کانادا مورد استفاده قرار گرفت از آن زمان استفاده روز افزون از این بتن افزایش یافت به سبب مفید بودن آن در انواع جاده ها ایرانیان از سال ۱۳۷۵ مهندسان نیز برای افزایش ایمنی جاده ها با این وسیله فوق العاده اقدام به ساخت جاده ها کردند.

سایز انواع نیوجرسی بتنی :

1. مینی نیوجرسی بتنی یا نیوجرسی کوچک شهری طول 40 پاشنه 40 ارتفاع 55 سانتی متر وزن 90 کیلوگرم

2.نیوجرسی بتنی یک متری ارتفاع 80 پاشنه 50 وزن 550 کیلوگرم

3.نیوجرسی بتنی دومتری ارتفاع 80 پاشنه 50 وزن 1100 کیلوگرم

4.نیوجرسی بتنی سه متری ارتفاع 80 پاشنه 60 وزن 1300 کیلوگرم

5.نیوجرسی بتنی سه متری ارتفاع 110 پاشنه 80 وزن 3000 کیلوگرم

6.نیوجرسی بتنی سه متری ارتفاع 160 پاشنه 80 وزن 4000 کیلوگرم

7.نیوجرسی بتنی سه متری ارتفاع 265 پاشنه 80 وزن 5200 کیلوگرم

8.نیوجرسی چهارمتری مفصل دار ارتفاع 100 پاشنه 70 وزارت راهی

9.نیوجرسی شش متری مفصل دار ارتفاع 100 پاشنه 70 وزارت راهی

تولیدی نیوجرسی بتنی

تصویر نیوجرسی بتنی فروشگاه نیوجرسی بتنی در تهران ابعاد وزن نیوجرسی بتنی عکس نیوجرسی بتنی

کارخانه نیوجرسی بتنی در تهران تولید انواع سایز نیوجرسی تولید انواع سنگدال بتنی

,نیوجرسی ارتفاع 80,نیوجرسی ارتفاع 110, نیوجرسی ارتفاع 160 ,نیوجرسی ارتفاع 70,نیوجرسی ارتفاع 100

Shape2

نحوه ساخت نیوجرسی بتنی

قصد داریم نحوه ساخت نیوجرسی بتنی را بررسی کنیم، که به یک روش محدود نمی‌شود همراه باشید.

روش‌های ساخت نیوجرسی بتنی این موانع به چهار روش کلی تولید می‌شوند:

  • روش بتن‌ریزی ایستاده
  • روش بتن‌ریزی برعکس
  • استفاده از دستگاه ساخت نیوجرسی
  • و روش تولید درجا (که خود به دو شکل انجام می‌شود)

اجازه دهید همین ابتدا طریقه ساخت نیوجرسی را خلاصه مرور کنیم:

ابتدا بتن باید آماده شود. در حال حاضر بیشتر کارخانه‌ها بتن لازم برای ساخت این قطعات را توسط میکسرهای مکانیزه تولید کرده، و با تراک میکسر به محل تولید انتقال می‌دهند.

پیش از بتن‌ریزی، باید قالب‌‌ها را روغن‌‌کاری کرد. پس از آن هم شبکه‌های آرماتور که قبلا کیفیت کنترل شده‌اند در قالب‌‌ها قرار می‌گیرند. برای حفظ کاور میلگرد هم از اسپیسر یا فاصله‌‎انداز در اطراف این شبکه‌ها استفاده می‌شود (برای ساخت نیوجرسی بتنی مفصل‌دار).

سایر اتصالات ضروری هم توسط جوشکار انجام می‌شود. حالا بتن‌ریزی انجام می‌شود تا در قالب به شکل مناسب در بیایند، مثلا به شکل بدون اتصال یا با کام و زبانه.

وقتی نیوجرسی شکل گرفت، عمل‌‌آوری انجام می‌شود. اینجا هم انتخاب بیشتر کارخانه‌ها عمل‌‌آوری به روش بخاردهی (steam curing) است. نهایتا بلوک‌ها به انبار می‌روند، تا برای هر سفارش بارگیری شده و به محل پروژه فرستاده شوند.

توضیح دادیم که بلوک نیوجرسی چیست و انواع و کاربرد آن را معرفی کردیم. وظیفه اصلی این موانع افزایش ایمنی راه‌ها و جاده‌هاست، و در دو نوع بتنی و پلاستیکی تولید می‌شوند. خود نمونه‌های بتنی هم چند مدل دارند: بدون اتصال، (با اتصال) کام و زبانه و مفصلی.

ساخت نیوجرسی به روش بتن‌ریزی ایستاده

در این روش، قالب بلوک به صورت ایستاده مونتاژ شده، و بتن‌ریزی از قسمت بالای نیوجرسی انجام می‌شود. مخلوط به صورت خود تراز در قالب استقرار پیدا ممی‌کند.

برای افزایش سرعت ساخت نیوجرسی بتنی در این روش می‌توان از کف‌های اضافه استفاده کرد. به این صورت که بدنه‌های جداشده از قالبی که قبلا بتن‌ریزی شده در کف‌های آزاد مونتاژ و بتن‌ریزی می‌شوند.

ساخت نیوجرسی به روش بتن‌ریزی برعکس

نحوه ساخت نیوجرسی بتنی به این روش برعکس حالت قبلی است. اینجا قالب به صورت واژگون مونتاژ شده، و بتن ریزی از قسمت پایینی و از کف بلوک انجام می‌شود.

بعد از بتن‌ریزی و گیرش اولیه مخلوط، با جک دو پیچ انتهای قسمتی از قالب را که آزاد است باز شده، و قالب به‌ راحتی از بتن جدا می‌شود. در آخر هم جرثقیل بلوک یا قالب را حول مرکز ثقل‌اش می‌چرخاند، و آن را به صورت استاندارد روی زمین قرار می‌دهد.

استفاده از دستگاه ساخت نیوجرسی

دو روش قبل کاملا مکانیزه نیستند، و طریقه ساخت نیوجرسی به شکل دستی جلو برده می‌شود. همان‌طور که دیدید، مراحل جدا کردن و جابه‌جایی بلوک‌ها یا کاملا به وسیله نیروی انسانی انجام می‌شود، یا با ماشین‌آلات و نیروی انسانی. اما در صورت استفاده از دستگاه ساخت نیوجرسی، به جز تولید بتن و تزریق آن به تجهیزات اتوماتیک، تمام مراحل تولید خودکار هستند. بعد از تولید و عمل‌آوری هم قطعات به انبار یا محل نصب حمل می‌شوند.

طریقه ساخت نیوجرسی به روش درجا

منظور از روش درجا این است که قطعات دقیقا در محل نصب‌شان تولید می‌شوند. ساخت نیوجرسی بتنی خود به دو دسته تقسیم می‌شود:

روش دستی و سنتی

همان‌طور که می‌توان حدس زد، اینجا قالب‌بندی لاین‌های اجرای بلوک‌ها به شکل کاملا دستی و قطعه قطعه و با اتصال‌ها و پشت‌بندهای استاندارد انجام می‌شود. طول کل قالب‌بندی با توجه به موجودی تجهیزات قالب‌بندی و صلاح‌دید مهندس ناظر مشخص می‌شود.

Shape3

روش اتوماتیک (سیستم لاینینگ)

وزن بالا و هزینه جابه‌جایی این مانع‌های ترافیکی می‌تواند زمان اجرای پروژه‌ها، هزینه و استهلاک آنها را افزایش دهد. به همین خاطر، پیمانکارهای زیادی به جای ساخت نیوجرسی بتنی به روش بالا، از ماشین‌آلات اتوماتیکِ درجا ریز استفاده کنند.

البته این روش آنقدرها که ممکن است تصور شود، ایده‌آل نیست. مهمترین موضوع شاید قیمت بالای تهیه این ماشین‌آلات باشد. از طرف دیگر، در صورت ساخت نیوجرسی با سیستم لاینینگ باید بتن را در محل کارگار عمل آورد. در طول راه‌ها هم دسترسی به آب با استانداردهای آیین‌نامه بتن به مشکل می‌خورد.

تمام این فاکتورها باعث می‌شود نتوان نیوجرسی‌های ساخته شده در سیستم لاینینگ را به خوبی عمل‌آوری کرد. در نتیجه، مجریان پروژه‌ها سراغ نیوجرسی‌های پیش ساخته می‌روند که با رعایت آخرین استانداردها در کارخانه‌های معتبر به صورت یکپارچه تولید شده‌اند.

می‌گوییم یکپارچه، چون بهترین نحوه ساخت نیوجرسی بتنی با قالب‌هایی که بی‌نقص نیستند، می‌توانند بعدا مشکلاتی را ایجاد کنند.

روش‌های عمل‌آوری بلوک نیوجرسی

هنگام مرور طریقه ساخت نیوجرسی گفتیم که کارخانه‌ها بیشتر سراغ بخاردهی می‌روند، اما روش‌های دیگری هم برای اینکار وجود دارد. سه روش موجود برای اینکار را در ادامه می‌بینید:

  • استفاده از دستگاه بخار؛ در این روش قطعات در محیطی بسیار مرطوب تحت حرارت‌دهی مستقیم قرار می‌گیرند.
  • استفاده از آب؛ به چند شکل می‌تواند قطعات را با آب مرطوب و عمل‌آوری کرد، از جمله غوطه‌ور کردن، به صورت قطره‌ای با استفاده از گونی و غیره.
  • استفاده از پوشش؛ در این روش، پس از ساخت نیوجرسی یک پوشش عایق برای جلوگیری از تبخیر آب بتن روی قطعات قرار داده می‌گیرد.

روش دپوی بلوک‌های نیوجرسی

نحوه ساخت نیوجرسی بتنی که به پایان برسد، باید آنها را دپو کرد. یکی از مهمترین نکات در مرحله دپو این است که این قطعات طوری چیده شوند که هنگام عمل‌آوری با آب، بتوان آنها را تا رسیدن به مقاومت مدنظر به راحتی آب داد. علاوه بر آن، مکان دپو در جایی باشد که بارگیری قطعات برای انتقال به پروژه‌ها هم به آسانی انجام شود.

بلوک‌های نیوجرسی را با توجه به شکل و ابعادشان می‌توان تا چند ردیف روی هم چید. البته بهتر است بین هر ردیف قطعات چوبی قرار داده شود تا گوشه‌‎ها آسیب نبینند.

خرید نیوجرسی مفصلی پیش ساخته

توجه داشته باشید که در تمام مراحل ساخت نیوجرسی بتنی، علاوه بر نمونه‌گیری و آزمون‌های استاندارد، واحد کنترل کیفیت (QC) و تضمین کیفیت (QA) برخط تولید نظارت کامل دارد تا در نهایت محصولات ما با بالاترین استاندارد و کیفیت به دست مشتریان برسد.

این همان اتفاقی است که در «بتن سازانی» می‌افتد. ما ضمن استفاده از بهترین مصالح و کنترل کلیه فرآیندهای تولید توسط تیمی متشکل از برترین متخصصان، محصولات خود را با گارانتی ارائه می‌دهیم.

جهت استعلام قیمت و خرید نیوجرسی مفصل دار با ما تماس بگیرید. همچنین، می‌توانید اطلاعات خود را در فرم سفارش ثبت کنید تا مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

جداکننده یا دیوار نیوجرسی که در ایران به دلیل شباهتش به بلوک سیمانی با نام بلوک نیوجرسی نیز شناخته می‌شود، قطعاتی از جنس پلاستیک یا بتن هستند که برای جداسازی مسیر‌‌‌‌های ترافیک جاده‌ای و همچنین مسدود کردن جاده‌ها و معابر به کار می‌روند. تولید نیوجرسی بتنی به گونه‌ای است که اگر خودرویی به آن‌ها برخورد کند، آسیب جدی به آن وارد نشود.

نیوجرسی در کنار کاهش خسارات وسیله نقلیه در تصادفات جاده‌ای، به عنوان سیل‌بند، هدایت‌کننده آب رودخانه‌ها و موانع موقتی و امنیتی در پروژه‌‌‌‌‌های عمرانی نیز استفاده می‌شود. دلیل نامگذاری این جداکننده‌ها به نام نیوجرسی این است که طراحی آن برای اولین بار در سال 1950 در بزرگراه‌‌‌‌‌های ایالت نیوجرسی انجام شد. از سال 1375 در اکثر سیستم‌‌‌‌‌های مربوط به راه‌سازی در ایران از نیوجرسی بتنی استفاده می‌کنند.

امروزه محافظ های نیوجرسی بتنی در همه کشورها کاربرد گسترده‌ای پیدا کرده است زیرا این محافظ‌ها می‌توانند تا حد زیادی خسارات جانبی و مالی ناشی از تصادفات را کاهش دهند؛ مشخصات آن را در طراحی سایت مربوط به جداکننده بیشتر میتوانید جویا شوید اما زمانی این اتفاق می‌افتد که کارخانه‌های تولیدی دلسوزانه کار کرده و همه استانداردها را رعایت کنند. به همین دلیل معمولاً اداره استاندارد در این زمینه به ‌شدت نظارت دارد تا بتواند هرچه بیشتر امنیت جان مردم را افزایش دهد.

بلوک نیوجرسی قطعات بتنی یا پلاستیکی است که به منظور جداسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. عمده کاربرد بلوک نیوجرسی بتنی برای جداسازی مسیر حرکت اتومبیل در جاده ها است. این بلوک ها به میزان قابل توجهی میزان خسارات جانی و مالی ناشی از تصادفات را کاهش می‌دهند. دلیل نامگذاری آن، به اولین استفاده این بلوک در ایالت نیوجرسی باز می‌گردد. در طی این سال ها استفاده از بلوک نیوجرسی در تمامی سیستم‌‌‌‌های راهسازی عمومیت یافته و در ایران نیز از سال ۱۳۷۵ این بلوک ها برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفت. رایان پی بتن.

دیدگاه خود را بگذارید