راهنمای جامع طراحی و راه‌اندازی سایت با وردپرس

ساخت یک وب‌سایت برای سازمان یا کسب‌وکار شخصی خود برای موفقیت آینده شما بسیار مهم است. به همین ترتیب، بسیار مهم است که هنگام ساخت سایت خود، همه راه‌های موجد را بررسی کرده و بهترین روش را انتخاب کنید. روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید در مورد ایجاد یک وب‌سایت برای کار خود استفاده کنید و یافتن روش مناسب ساخت سایت به موضوع و ویژگی‌های موردنیاز وب‌سایت شما بستگی دارد. در این زمینه، آموزش طراحی سایت فرادرس را با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب می‌توانید در نظر داشته‌باشید.

برای برخی از مشاغل، استخدام یک طراح و سازنده وب سایت کاملاً منطقی خواهد بود زیرا بازگشت سرمایه هزینه های زیاد این روش را جبران خواهد کرد. برای سایرین، ساخت وب سایت به دست خود مقرون به صرفه تر خواهد بود و تنها راهی خواهد بود که برای ورود به دنیای آنلاین بازاریابی و فروش سودآور خواهند داشت.

3 راه مناسب برای طراحی سایت

در پایان تصمیم‌گیری با شماست. شما عواملی مانند هزینه، دامنه، زمان، اندازه کسب‌وکار و اهداف را در نظر خواهید گرفت. برای کمک به شما در درک راه‌های مختلفی که می‌توانید وب‌سایت خود را ایجاد کنید، در اینجا چند گزینه وجود دارد که باید در نظر بگیرید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

1. WordPress یا CMS های مشابه. یک روش ساده برای ساخت وب‌سایت شما بدون نیاز به داشتن توانایی‌های برنامه‌نویسی در اختیار شما قرار می‌دهد. در میان سیستم‌های مدیدریت محتوا، وردپرس به عنوان بهترین شناخته می‌شود. اساساً این نوع سایت‌ها به‌طورکلی الگوهای استانداردی هستند که کد نویسی آن قبلاً انجام‌شده است. اگرچه این میزان کنترل کلی شما بر سایت خود را کاهش می‌دهد (این همان کاری است که طراحان وب انجام می‌دهند)، اما این میزان کنترل برای سایت‌های کوچک و متوسط کافی خواهد بود. در  این الگوها شما فقط “جای خالی مطالب” را پر می‌کنید بنابراین تمام‌کاری که شما باید انجام دهید این است که محتوای داخل سیستم را مدیریت کنید. به‌عبارت‌دیگر، وب‌سایت شما آماده راه‌اندازی است و شما فقط باید محتوای آن را تولید کنید.

2. استخدام یک طراح وب.  تا حد زیادی پرهزینه‌ترین گزینه و آسان‌ترین گزینه این است که کار را به یک طراح وب حرفه‌ای واگذار می‌کنید. مطمئناً شما باید مبلغی را پرداخت کنید و باید جستجوی خود را انجام دهید تا یک طراح وب پیدا کنید که بتوانید با آن کار کنید، اما در پایان، می‌توانید وب‌سایت خود را به میزان دلخواه خود شخصی‌سازی کنید. توجه داشته باشید که در اینجا فقط هزینه طراحی را می‌پردازید. همچنین برای میزبانی وب‌سایت، تولید محتوای سایت (یا انجام آن توسط خودتان) و مدیریت پیشرفت وب‌سایت، باید هزینه پرداخت کنید. هرچه بیشتر این وظایف را برون‌سپاری کنید، باید هزینه بیشتری را متحمل شوید. با این کار مطمئناً شما نتایج حرفه‌ای می‌گیرید و برای افرادی که نمی‌خواهند خود را درگیر کارهای وب‌سایت کنند، پرداخت پول می‌تواند یک راه‌حل منطقی باشد.

3.سایت سازهای رایگان. سرانجام، سایت سازها به شما این امکان را می‌دهند که راهی ساده برای طراحی، ساخت، راه‌اندازی و مدیریت وب‌سایت خود داشته باشید. ساخت یک سایت حرفه‌ای با چند کلیک در این روش امکان پذیر است و به‌آسانی قادر خواهید بود سایت دلخواهتان را بسازید. به این معنی که شما تعدادی گزینه دارید که به‌سادگی از بین آنها انتخاب می‌کنید و سپس آنها را با موشواره روی سایت خود می‌کشید و آنها را در جایی که می‌خواهید رها می‌کنید. سپس، شما به‌سادگی محتوا را پرکرده و سایت خود را راه‌اندازی می‌کنید.

طبق آمار موجود، یک‌سوم سایت‌های موجود و دوسوم سایت‌هایی که از سیستم‌های مدیریت محتوا استفاده می‌کنند به‌وسیله وردپرس ساخته‌شده‌اند. در ادامه به معرفی این سیستم مدیریت محتوا خواهیم پرداخت.

چرا باید از وردپرس استفاده کنیم؟

1. وردپرس رایگان است

برخلاف وب‌سایت سازان یا نرم‌افزارهای طراحی وب، وردپرس برای دانلود، نصب یا استفاده هزینه‌ای در برندارد.قالب‌های رایگان و زیبایی برای آن طراحی‌شده است و کار راه‌اندازی و استفاده را راحت می‌کند.

2. قابلیت شخصی سازی و کاربر پسند بودن

وردپرس را می‌توان با افزونه‌های رایگان به‌راحتی گسترش داد تا تقریباً هر سایتی را که تصور کنید – از وب‌سایت مشاغل کوچک گرفته تا سایت‌های بزرگ – مدیریت کند. با “پلاگین” های وردپرس می‌توانید فرم‌های تماس، گالری تصاویر، فروشگاه و موارد دیگر را به وب‌سایت خود اضافه کنید.

3. واکنش گرا (responsive) بودن سایت های ساخته شده توسط وردپرس

وب‌سایتی که ایجاد می‌کنید ریسپانسیو یا واکنش‌گرا خواهد بود و در هر دستگاه تلفن همراه و تبلت عالی به نظر می‌رسد. برای این کار نیازی به استخدام توسعه‌دهنده وب نیست. افرادی که دوره های آموزش سئو را گذرانده‌اند از اهمیت این ویژگی در جذب کاربر به خوبی آگاه هستند.

4. راهنما در دسترس همه

با وجود تعداد زیادی از افراد که از این پلتفرم استفاده می‌کنند (مدیران وب، صاحبان مشاغل کوچک، وبلاگ نویسان)، در صورت نیاز، به‌راحتی می‌توانید کمک سریع پیدا کنید. می‌توانید خود راهنمای موردنیاز را بیابید یا یک توسعه‌دهنده وردپرس را استخدام کنید.

پس از انتخاب روش طراحی سایت، باید هاست و دامنه خود را انتخاب کنید.

چگونه دامنه و هاست مناسب انتخاب کنیم؟

با توجه به نیاز خود و نوع کسب‌وکار شما، باید دامنه مناسب و هاست را برای وبسایت خود خریداری کنید. در انتخاب دامنه باید توجه داشته باشید که نام انتخابی شما بیانگر فعالیت شما باشد. در انتخاب‌هاست نیز با توجه به تعداد بازدیدکنندگان خود بایدهاست متناسب با آن را انتخاب کنید.

پس از انتخاب‌هاست و دامنه باید به نصب وردپرس بپردازید. برای این کار عموماً دو روش پیش روی شماست.

1. نصب وردپرس با یک کلیک

تقریباً همه شرکت‌های میزبان وب با سابقه و قابل اعتماد این روزها نصب یک کلیک را برای وردپرس مهیا کرده اند.

2. نصب دستی

اگر بنا به دلایلی میزبان وب‌سایت شما گزینه نصب خودکار وردپرس را ندارد، باید به صورت دستی به نصب آن اقدام کنید.

انتخاب قالب برای سایت وردپرسی

تم‌های وردپرس قالب‌هایی هستند که تغییر ظاهر سایت شما را بسیار سریعتر و آسان‌تر می‌کنند. خوشبختانه، وردپرس تم‌های زیادی را برای انتخاب دارد. فهرست رسمی قالب وردپرس به‌تنهایی شامل بیش از 8000 مورد است که استفاده از آنها کاملاً رایگان است. شما می‌توانید مستقیماً از درون وردپرس و بدون اینکه به سایت خارجی بروید، به تم‌ها دسترسی پیدا کنید. برای این منظور، به‌سادگی به قسمت Appearance> Themes بروید و روی علامت بزرگ + که بر روی آن Add New Theme نوشته‌شده کلیک کنید.

سفارشی سازی وردپرس با افزونه‌ها

پلاگین ها یا افزونه‌های زیادی، اعم از رایگان و غیر رایگان، برای وردپرس وجود دارد. فقط در خود سایت رسمی وردپرس می‌توانید نزدیک به 60،000 افزونه را پیدا کنید که می‌توانند انواع ویژگی‌ها و عملکردهای جدید را به سایت شما اضافه کنند. برای نصب افزونه‌های جدید، به پلاگین ها> افزودن موارد جدید بروید. لیستی از محبوب‌ترین افزونه‌های موجود در این قسمت برای شما نمایش داده می‌شود. برای یافتن سایر افزونه‌ها می‌توانید از قسمت جستجو استفاده کنید.

در اینجا به برخی از افزونه های ضروری و کاربردی وردپرس می‌پردازیم:

  • Yoast SEO – یک افزونه برای بهینه سازی موتور جستجو و  سئو که به هر صفحه و پست گزینه های بهینه سازی صفحه اضافه می‌کند.
  • Jetpack – شامل طیف گسترده ای از ویژگی ها برای بهبود سرعت وب سایت، بهینه سازی، یکپارچه سازی شبکه های اجتماعی، بازاریابی دیجیتال، فرم های تماس و جستجوی سایت.
  • Smush – این افزونه تصاویر بارگذاری شده در وردپرس را فشرده می‌کند که باعث صرفه جویی در فضای ذخیره سازی و سرعت بارگذاری صفحه می‌شود.
  • WooCommerce – محبوب ترین افزونه فروشگاه برای وردپرس است و راه اندازی فروشگاه آنلاین را آسان می‌کند.
  • MonsterInsights – این افزونه Google Analytics را به داشبورد وردپرس شما اضافه می‌کند.

بهترین مجموعه‌های آموزشی طراحی سایت

برای دسترسی به مجموعه کاملی از آموزش‌های طراحی سایت، سایت فرادرس می‌تواند اولین انتخاب باشد. این وب‌سایت که از بزرگ‌ترین مجموعه‌های آموزش آنلاین در زمینه دروس دانشگاهی، طراحی وب، هوش مصنوعی، زبان خارجی و … است، همواره با ارائه تخفیف‌های مناسب در ایام مختلف سال، امکان خرید این آموزش‌های آنلاین با قیمت مناسب را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

به این آهنگ چه امتیازی می دهید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این اهنگ امتیاز می دهید.

دیدگاه خود را بگذارید