آهنگ مناسب برای تولید محتوا

دنیای موسیقی، همواره به عنوان دنیای پر رمز و رازی که بر پایه ریاضیات است، شناخته می‌شد. امروزه پس از گذشت صدها سال از نواخته شدن اولین ‌سازهای موسیقی، هنوز هم دنیای موسیقی از رونق نیفتاده است. به ویژه در امر تولید محتوا که موسیقی نقش مهمی را ایفا می‌کند. در این مقاله قصد داریم از کاربردهای استفاده از آهنگ مناسب برای تولید محتوا صحبت کنیم.

آهنگ مناسب برای تولید محتوا

چه افرادی نیاز به آهنگ مناسب برای تولید محتوا دارند؟

تمام افرادی که به هر شکل و عنوانی در حوزه تولید محتوای تصویری فعالیت می‌‌کنند، برای تدوین محتوای تولید شده خود، نیاز به آهنگ خواهند داشت. برای اینکه انتخاب آهنگ، متناسب با مخاطب و نوع محتوا انجام شود، در ابتدای کار باید بر اساس موضوع محتوا یک آهنگ مناسب انتخاب کرد.

به عنوان مثال برای تولید محتوا با موضوع ورزش باید از یک موسیقی و آهنگ با ریتم تند استفاده کرد. زیرا این نوع از موسیقی سبب ایجاد انرژی و هیجان در مخاطبان شده و تاثیر محتوا را دو چندان خواهد کرد‌. این در حالی است که اگر هدف، تولید محتوای آموزشی است، باید برای آهنگ محتوا، از یک موسیقی ملایم که سبب افزایش تمرکز در مخاطبان می‌شود، استفاده کرد.

اهمیت موسیقی در برند سازی

فعالان و متخصصان این حوزه معتقدند، زمانی که افراد از آهنگ و موسیقی در محتوا خود استفاده می‌کنند، در واقع می‌توانند شخصیت برند خود را به وسیله‌ی موسیقی ‌به مخاطبان خود نشان دهند. به همین دلیل است که انتخاب موسیقی مناسب و تاثیرگذار، برند شما را به عنوان یک کسب و کار ماندگار در ذهن مخاطبان ثبت خواهد کرد. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که بزرگی و کوچکی شرکت و یا مجموعه شما در انتخاب موسیقی هیچ اهمیتی ندارد. در واقع شما در هر صورت یک برند هستید؛ پس به منظور انتخاب موسیقی مناسب و درست برای محتوای خود، وقت بگذارید و همچنین تلاش کنید تا بهترین‌ آهنگ را انتخاب کنید.

مزایای استفاده از آهنگ مناسب برای تولید محتوا

لازم به ذکر است که برای تولید محتوا باید تعدادی نکات مهم و اساسی را رعایت کنید، تا به این ترتیب، بتوانید محتوایی تاثیرگذار به مخاطبان خود ارائه دهید. از جمله نکات مهمی که باید در زمان انتخاب آهنگ مناسب برای تولید محتوا به آن توجه داشته باشید این است که ایجاد تنوع در محتوا سبب می‌شود تا مخاطب با دیدن و یا شنیدن محتوا شما احساس خستگی نکند.

مدرسان مباحث بازاریابی عصبی، همواره در مورد اهمیت تاثیر موسیقی بر جذب مخاطبان صحبت می‌کنند. در نتیجه، شما نیز بهتر است در زمان انتخاب آهنگ مناسب و درست برای تولید محتوا، به تنوع و تاثیر آن توجه داشته باشید. بهتر است بدانید که موسیقی متناسب با موضوع محتوا علاوه بر جذب مخاطب، سبب ایجاد اشتیاق و انگیزه در مخاطبان نیز خواهد شد.

۳ نکته مهم در استفاده از آهنگ برای تولید محتوا

لازم است در فرآیند انتخاب آهنگ برای تولید محتوا، به تعدادی نکات بسیار مهم توجه داشته باشید. در ادامه این مطلب به این نکات اشاره خواهیم کرد.

  1. توجه داشته باشید که موسیقی انتخابی شما باید سرشار از انرژی مثبت باشد.
  2. در زمان تدوین محتوا باید توجه داشته باشید که صدای گوینده باید بر صدای آهنگ غلبه داشته باشد.
  3. توجه داشته باشید که ضروری است از آهنگ‌های بدون کپی رایت به عنوان موسیقی محتوا استفاده کنید.

فرآیند انتخاب موزیک برای محتوا

برای اینکه بتوانید در حوزه تولید محتوای تصویری و ویدئویی موفق عمل کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که در زمان انتخاب موسیقی انتخابی برای محتوا باید به اصولی پایبند باشید. از جمله مواردی که سبب می‌شود تا تیزر تبلیغاتی شما با شکست روبرو شود و مورد توجه و استقبال مخاطبان قرار نگیرد، استفاده از موسیقی نامناسب است.

در واقع، در فرآیند انتخاب موسیقی برای یک محتوا باید به موارد متعددی توجه داشته باشید، تا در نهایت بتوانید مفهوم محتوا را به خوبی به مخاطب خود برسانید. در این بخش ما قصد داریم به معرفی 4 گامی که باید در زمان انتخاب آهنگ مناسب برای تولید محتوا به آن‌ها پایبند باشید، بپردازیم.

1.     آهنگ مناسب برای تولید محتوا: توجه به روند تیزر تبلیغاتی

اولین و مهم‌ترین قدم در فرآیند انتخاب موسیقی برای محتوا، توجه داستان و روند داستانی محتوا است. امروزه تمامی محتواها با یک یا تعدادی اهداف مختلف و به شیوه‌های متنوع ساخته و برای مخاطبان به نمایش گذاشته می‌شوند. برخی از محتواهای تصویری و ویدئویی روند کندی دارند و برخی دیگر روند تند و سریعی دارند. بنابراین در زمان انتخاب آهنگ مناسب برای محتوای خود حتماً به داستان محتوا توجه داشته باشید.

2.     توجه به مفهوم محتوا

از جمله مواردی که در زمان انتخاب موزیک مناسب برای محتوا به خصوص محتواها و تیزرهای تبلیغاتی باید مد نظر قرار دهید، مفهوم تیزر است. در حقیقت، انتخاب موسیقی برای محتوای تصویری باید بر اساس جامعه و مخاطبان هدف، مفهومی که قصد دارید از طریق تیزر به مخاطب برسانید و به طور کلی هدف برند، انتخاب شود.

در صورتی که محتوای شما مفهومی ترسناک دارد از می‌توانید از اینجا برای ساخت کلیپ ترسناک آهنگ دانلود کنید و آهنگ ترسناک مناسب محتوای خود را پیدا کنید.

آهنگ تیزر

3.     استفاده از آهنگ‌های ترند

اگر محتوای شما جزو محتواهای تبلیغاتی است باید بدانید که استفاده از موسیقی‌های ترند، سبب موفق‌تر شدن محتوا و تیزر تبلیغاتی شما می‌شود. اهمیت این موضوع زمانی که قصد دارید محتوای خود را در فضاهای مجازی به خصوص اینستاگرام به اشتراک بگذارید، دو برابر خواهد شد. بسیاری از متخصصان این حوزه معتقدند، زمانی که از موزیک ترند بر روی تیزر استفاده می‌شود، آن تیزر به سرعت وایرال شده و در نتیجه می‌تواند به افراد کمک کند تا سریع‌تر به اهداف خود دست یابند.

4.     استفاده از آهنگ‌های بی‌کلام

بهتر است بدانید که افراد فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ، همواره توصیه می‌کنند تا در زمان انتخاب آهنگ مناسب برای تولید محتوا و به خصوص محتواهای تبلیغاتی، نباید از آهنگ‌های بی‌کلام غافل شوید. البته باید توجه داشته باشید که در مورد انتخاب آهنگ بی‌کلام هیچ ضرورت و اجباری در کار نیست. این در حالی است که استفاده از موسیقی بی‌کلام، سبب افزایش توجه مخاطبان می‌شود. علاوه بر این استفاده از موسیقی بی‌کلام، طول عمر محتوای شما را افزایش می‌دهد.  برای دسترسی به آهنگ‌های مناسب و زیبا برای استفاده در فرآیند تولید یک محتوای حرفه‌ای می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

نتیجه گیری

در این متن به معرفی روش‌های تشخیص آهنگ مناسب در تولید محتوا پرداختیم. شما چه تجربه و نظری در این زمینه دارید؟

دیدگاه خود را بگذارید