از کدام فروشگاه یک هدفون حرفه ای بخریم؟

هدفون‌ها یکی از پر کاربرد ترین انواع لوازم جانبی امروزه در دنیا محسوب می‌شوند. کسانی که از این وسیله استفاده می‌کنند، در رده های سنی‌ متفاوت قرار دارند و به طور دقیق نمی‌توان مشخص کرد که در چه رده سنی افراد برای خرید هدفون حرفه‌ای به دنبال بهترین فروشگاه هستند. از طرفی، برندهای بسیاری به تولید و عرضه انواع هدفون‌ها می‌پردازند و به همین خاطر، خریداران با چالش‌های جدی برای خرید هدفون روبه‌رو خواهند بود. چرا که علاوه بر چالش انتخاب فروشگاه اینترنتی، چالش‌های دیگری نظیر انواع هدفون و مشخصات آن‌ها، فکر ما را به خود درگیر می‌کند. برای اینکه تجربه خرید موفق هدفون حرفه‌ای از فروشگاه اینترنتی را داشته باشید، ابتدا لازم است تا انواع هدفون و ویژگی‌های آن‌ها را بدانید. در نهایت فروشگاه اینترنتی برتری را معرفی می‌کنیم که می‌توانید حرفه‌ای ترین هدفون‌ها را از آن‌جا بخرید.

چند نوع هدفون حرفه‌ای در فروشگاه‌های اینترنتی وجود دارد؟

هدفون نوعی از رایج ترین وسایل و تجهیزات پخش صدا می‌باشد که به طور معمول از دو بلندگو تشکیل شده است. این ابزارها تنها برای گوش دادن به موسیقی کاربرد دارند. با این وجود، انواع متفاوتی از هدفون‌ها وجود دارند که پیش از خرید آن‌ها باید اطلاعات کاملی داشته باشید.

1 – هدفون این ایر: نام دیگر هدفون این ایر، هدفون داخل گوش است. این نوع از هدفون‌ها بعنوان کوچک ترین هدفون‌های پر استفاده شناخته می‌شوند. از مزیت‌های بسیار مهم هدفون این ایر می‌توانیم به کیفیت بالای صدای آن اشاره کنیم. چرا که این هدفون‌ها در فاصله بسیار کمی از گوش قرار می‌گیرند. پیش از خرید هدفون حرفه‌ای خوب است بدانید که به دلیل قرار گیری آن‌ها داخل گوش، احتمال ورود نویز و صدای محیط به داخل گوش خیلی کم است. برای همین، هدفون این ایر در دسته هدفون‌های حرفه‌ای قرار می‌گیرند.

2 – هدفون آن ایر: هدفون‌های آن ایر نسبت به هدفون‌های این ایر، اندازه بزرگ تری دارند. محل قرار گیری درست آن‌ها روی لاله‌ی گوش است و با قرار دادن هدفون آن ایر روی لاله‌ی گوش می‌توانید صدا را بصورت مستقیم بشنوید. چرا که هدفون آن ایر صدا را به صورت مستقیم به داخل کانال داخل گوش هدایت می‌کند. در مقایسه با این هدفون نسبت به هدفون این ایر، آن‌چنان ایزوله نیست و با این حال، صدا از بیرون گوش به محیط داخل گوش نشت پیدا می‌کند.

3 – هدفون اُور ایر: هدفون‌های اُور ایر نسبت به دو هدفون دیگر، بزرگترین نوع خود هستند. لذا، هدفون اُور ایر تمامی سطح لاله گوش را احاطه می‌کند. با توجه به این ویژگی، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که این هدفون برای چه افرادی کاربرد دارد. هدفون اُور ایر برای کسانی مناسب است که دوست دارند سطح بالاتری از صدا را گوش کنند و به شنیدن باس عمیق تر عادت دارند. اگر از هدفون اُوِر ایر استفاده کنید، این احساس را دارید که در استودیو هستید!

چه تفاوتی بین هدفون بی سیم و بلوتوث با هدفون‌های معمولی وجود دارد؟

آن‌چه یک هدفون را حرفه‌ای می‌کند، به کیفیت و کارایی آن باز می‌گردد. با این وجود، اضافه کردن یا حذف کردن برخی از اجزا به هدفون‌ها، از دلایل رجوع کاربران به سمت این دسته از وسایل پر طرفدار به شمار می‌رود. در هدفون‌های بی سیم از باتری داخلی برای انرژی استفاده می‌شود و حذف سیم از این وسیله پرکاربرد باعث شده است تا امکان قطع شدن مداوم و سایر مشکلات، به طور کامل بر طرف شود. حذف سیم و کیفیت بالای انتقال صدا در هدفون‌های بی سیم از تفاوت‌‌های هدفون بی سیم و هدفون معمولی هستند. همین دو عامل باعث شده اند تا این هدفون‌ها نسبت به هدفون‌های معمولی، پرطرفدار تر باشند.

چرا هدفون پشت‌باز محبوبیت بیشتری دارد؟

یکی دیگر از پارامترهایی که باید در هنگام خرید هدفون از فروشگاه اینترنتی در نظر داشته باشید، بخش پشتی هدفون است. به طور حتم خودتان دیده اید که هدفون‌های پشت باز را انواع دور گوش تشکیل می‌دهند. در نمونه‌های پشت‌باز، صدای محیط به گوش انتقال پیدا می‌کند و همچنان موسیقی هم به محیط اطراف نشت پیدا می‌کند. جالب است بدانید که همین خصلت از هدفون‌های پشت‌باز باعث می‌شود تا نظرات بسیاری از افراد به این نوع از هدفون‌ها جلب شود.

از کدام فروشگاه اینترنتی هدفون حرفه‌ای بخرم؟

فروشگاه‌های اینترنتی به خاطر اینکه به خریداران اجازه می‌دهند تا درباره محصول مورد نظر خود جستجو کنند و پس از بررسی تمامی ویژگی‌های هدفون می‌توانند خرید اینترنتی مطمئنی داشته باشند، مورد استقبال بسیاری از افراد قرار دارند. برای همین، خیلی از انسان‌ها برای خرید هدفون تنها مراجعه به فروشگاه اینترنتی را راه حلی مناسب می‌دانند. توجه داشته باشید که هر فروشگاه اینترنتی برای خرید هدفون معتبر نیست. اگر ویژگی‌های زیر را در محیط فروشگاه اینترنتی مشاهده کردید، آن فروشگاه آنلاین برای خرید هدفون معتبر و مناسب است.

  • تصاویر با کیفیتی از هدفون نام برده شده، در بستر آنلاین ارئه شده باشد.
  • فروش هدفون، از حوزه‌های تخصصی آن فروشگاه اینترنتی باشد.
  • فروشگاه اینترنتی دارای نماد اعتماد باشد.
  • تمامی ویژگی‌های لازم (مثل درایور، بازه فرکانسی، نوع هدفون و باتری) برای معرفی یک هدفون ذکر شده باشد.

خوشبختانه فروشگاه اینترنتی مبیت فروشگاهی است که می‌توانید انواع و اقسام هدفون‌های حرفه‌ای و هوشمند را در آن ببینید و با توجه به ویژگی‌هایی که برای آن هدفون ارائه شده است، انتخاب مناسب و به صرفه‌ای داشته باشید. اکنون که متوجه شده اید، کدام فروشگاه اینترنتی برای خرید هدفون حرفه‌ای بهتر است، خوب است درباره مشخصات فنی و مشخصات کلی برای خرید یک هدفون تمام عیار، آگاهی کافی داشته باشید.

راهنمای درک مشخصات حرفه‌ای هدفون‌ها از فروشگاه اینترنتی مبیت

1 – درایور مهم ترین بخش هدفون است که به هنگام خرید، باید به آن توجه کنید. وظیفه این بخش مهم، تبدیل سیگنال‌های الکترونیکی به صدا است. در فروشگاه اینترنتی، درایورها را با قطر آن‌ها معرفی می‌شود. به این صورت می‌توان بیان کرد که درایورهای بزرگتر توانایی صوتی قابل توجهی دارند. اما دقت کنید که بدلیل کوچک بودن هدفون‌های داخل گوش، امکان بکارگیری از درایورهای توانمند و بزرگ وجود ندارد.

2 – بازه فرکانسی صدا که هدفون‌ها می‌توانند آن را تولید کنند، فرکانس پاسخ دهی نام دارد. اگر برای حداقل یکبار به فروشگاه آنلاین هدفون سر زده باشید، عدد و رقمی معیار هرتز بعنوان بازه فرکانسی به چشم شما خورده است. اعداد پایین تر به معنای اصوات بم و میزان توانایی تولید آن هدفون در تولید باس می‌باشد. بازه فرکانسی بالا هم بیانگر صداهای زیر یا تریبل است. همچنین خوب است بدانید که بیشتر هدفون‌ها در بازار در بازه بین 20 تا 20000هرتز قرار دارند که درست برابر با بازه شنوایی انسان‌ها است.

3 – نوع اتصال هدفون‌ها مشخص کننده نیاز به سیم یا بدون سیم برای اتصال به لوازم الکترونیکی هوشمند است. برای مثال، نوع اتصال هدفون بی سیم هوآوی مدل FreeLace از نوع بدون سیم است و رابط آن بلوتوث می‌باشد.

منبع : گجت نیوز

دیدگاه خود را بگذارید