انتخاب بهترین باربیکیو

اگر به فکر تجربه یک غذای خاص و لذیذ هستید و به این نتیجه رسیده‌اید که باربیکیو خریداری کنید، در ابتدا با تنوع زیادی در نوع و جنس آن‌ها مواجه خواهید شد. در این مطب قصد داریم انواع باربیکیو را بررسی کرده تا بتوانید بهترین تصمیم را با توجه به نیاز خود بگیرید.

باربیکیو ویلاسازه میتواند یک انتخاب ایده عال برای خرید باشد برای خرید انواع باربیکیو و منقل کبابی اینجا کلیک کنید.

نوع کاربری باربیکیو

اولین مساله‌ای که هنگام خرید باید به آن توجه کنید، محل استفاده از آن است. باربیکیو به علت محبوبیت بالایی که دارد طوری طراحی شده که قابلیت استفاده در هر فضا و مکانی را دارد. در ادامه انواع باربیکیو را از نظر مکان مورد استفاده بررسی می‌کنیم:

  • باربیکیوی آجری و سنگی: اگر فضای باغ یا ویلای بزرگی دارید و معمولاً هر هفته تصمیم به طبخ غذای لذیذ کبابی دارید، پیشنهاد ما به شما این نوع سنگی یا آجری است. در این نوع یک فضای ثابت و مشخص با سنگ و آجر ایجاد شده و می‌توانید یک باربیکیوی بزرگ و حرفه‌ای داشته باشید. البته یک نوع خاص هم با استفاده از گابیون وجود دارد که در آن از یک ساختار توری شکل فلزی استفاده می‌شود و داخل آن را با سنگ پر می‌کنند. نوع گابیونی بسیار طراحی چشم نوازی داشته و زیبایی خیره کننده‌ای به فضای باغ شما می‌دهد.
  • باربیکیوی ثابت: در این مدل‌ها که معمولاً به انواع ذغالی یا گازی معروف هستند، به نسبت نوع قبل فضای کمتری نیاز دارند و می‌توان در صورت نیاز آن را برداشته و از فضای موجود برای کار دیگری استفاده کرد.

  • باربیکیوی متحرک: این نوع در واقع همان مدل قبلی در سایز کوچکتر است که به دلیل چرخ‌دار بودن می‌توان آن را در فضای حیاط یا تراس جابجا کرد. اگر در محیط مرطوب و پر باران زندگی می‌کند استفاده از باربیکیوی متحرک به شما این امکان را می‌دهد تا در صورت عدم نیاز به استفاده، آن را به فضای داخل برده و از خراب شدن آن به دلیل بارش باران و رطوبت جلوگیری نمایید.
  • باربیکیوی رومیزی (برقی): این نوع باربیکیو بیشتر مناسب فضاهای داخل آپارتمانی است. البته نوع برقی سایز کوچکی داشته و برای نهایتا ۲ نفر مناسب می‌باشد. شاید تجربه پخت و پز با باربیکیوی برقی به کیفیت نوع ذغالی نباشد اما باز هم غذای لذیذی برای شما فراهم می‌آورد.

  • آتشدان: این نوع از باربیکیو در واقع یک محفظه کاسه مانند و بزرگ است که به راحتی قابل حمل بوده و مناسب سفر می‌باشد. در محفظه‌ی این باربیکیو می‌توان چوب و ذغال قرار داد و غذا را به وسیله حرارت به وجود آمده طبخ کرد. چون در سفر دسترسی به گاز و برق به راحتی میسر نیست بهترین انتخاب برای پخت غذای لذیذ کبابی همین آتشدان است.

نوع سوخت باربیکیو

برای پخت و پز با استفاده از باربیکیو چند انتخاب دارید. با وجود اینکه نوع باربیکیو بر گرفته از روش سنتی پخت روی چوب و آتش است اما چند روش جایگزین دیگر متناسب با زندگی شهری و آپارتمانی نیز برای آن ایجاد شده که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.

  • ذغالی: اگر می‌خواهید تجربه یک غذای لذیذ با طعم واقعی گوشت را داشته باشید بهترین انتخاب برای شما نوع ذغالی است. باربیکیوی ذغالی از ذغال برای ایجاد حرارت استفاده می‌کند. طبیعتاً حرارت به وجود آمده با ذغال بسیار زیاد است و می‌تواند به راحتی غذا را مغز پخت کند. البته به دلیل ایجاد دود زیاد بهتر است در تراس یا حیاط منزل آن را استفاده نکنید تا مزاحمتی برای همسایه‌ها ایجاد نشود.
  • گازی: متداول‌ترین نوع برای زندگی شهری است. باربیکیوی گازی به دلیل دسترسی ساده به گاز شهری یا گاز مایع، ساده‌ترین انتخاب برای پخت و پز راحت است. البته با استفاده از گاز دیگر آن طعم دلپذیر دودی را در غذای خود نخواهید داشت ولی کماکان یک غذای آب‌دار و لذیذ را می‌توانید فراهم کنید. انتخاب نوع گازی باعث می‌شود تا کنترل بهتری روی دمای آن داشته باشید و همچنین ایمنی بیشتری برای شما به همراه دارد.
  • برقی: باربیکیوی برقی یک راه‌حل خاص برای کسانی است که فضای کافی را در اختیار ندارند ولی می‌خواهند یک غذای خوشمزه باربیکیویی برای خود فراهم کنند. این مدل همانطور که پیش‌تر توضیح داده شد معمولا کوچک بوده و برای مصرف یک یا دو نفره مناسب می‌باشد.
  • ترکیبی: این نوع ترکیبی از ذغال و گاز است. اگر از مخزن گاز مایع استفاده می‌کنید و احتمال تمام شدن گاز آن را قبل از پخت کامل می‌دهید و یا مقدار ذغالی که همیشه به همراه دارید ممکن است برای پخت تمام غذا مناسب نباشد می‌توانید از نوع ترکیبی استفاده کنید. یکی از مزیت‌های بزرگ باربیکیوی ترکیبی این است که می‌توانید هم از طعم دلنشین دودی لذت ببرید و هم در صورت تمام شدن ذغال، با استفاده از گاز به طبخ بقیه غذا بپردازید.

جنس بدنه باربیکیو

انواع قبلی که ذکر شده بیشتر هنگام انتخاب محل استفاده از باربیکیو مورد توجه قرار می‌گیرد. اما وقتی از تجربه آشپزی و طعم غذا صحبت می‌کنیم مهمترین نکته انتخاب بدنه اصلی باربیکیو است. علاوه بر این به دلیل استفاده از باربیکیو در فضای باز، همواره در معرض رطوبت و گرد و غبار است که باعث پوسیدگی آن می‌شود. همچنین حرارت مستقیم باعث می‌شود طول عمر آن کم شود، پس بهتر است جنس بدنه آن را طوری انتخاب کنید که تا مدت زیادی بتوانید از آن استفاده نمایید .

  • چدن یا فولاد: این جنس بدنه مقاوم‌ترین بدنه باربیکیو هستند که با استفاده از یک پوشش لعاب می‌توان آن را ضد زنگ کرد تا در مقابل رطوبت مقاوم باشد. البته با وجود مقاومت بالا در مقابل ضربه مقاومت ندارند و ممکن است منجر به شکسته شدن یا ترک برداشتن آن شود.
  • آلومینیوم و استیل: به خاطر جنس آن زنگ نمی‌زند و در فضای مرطوب به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد. ولی به دلیل سبک بودن راحت قوس برمی‌دارد و بعد از چندین بار استفاده حالت صاف و شکیل خود را از دست می‌دهد. البته یک مزیت بزرگ این نوع بدنه این است که به راحتی تمیز می‌شود.

علاوه بر موارد فوق وسایل جانبی دیگری نیز وجود دارد که هنگام خرید باید به آن توجه کنید. اگر باربیکیو اجاق جانبی داشته باشد بسیار در پخت غذاهای متنوع و سبزی‌جات به شما کمک می‌کند. همچنین نوع هواکش‌های موجود در هر کدام می‌تواند به پخت یکنواخت غذا کمک نماید. امیدواریم در این مطلب با ویژگی‌ها و مدل‌های مختلف باربیکیو آشنا شده باشید.

خرید باربیکیو

برای خرید باربیکیو میتوانید از طریق سایتهای فروش اینترنتی اقدام کنید که به تعدادی از معتبرترین ها اشاره میکنیم.

https://www.argos.co.uk/browse/garden-and-diy/barbecues/c:29382/

https://subia.ir/%d8%aa%d8%ac%d9%87%db%8c%d8%b2%d8%a7%d8%aa-%d9%88%db%8c%d9%84%d8%a7%db%8c%db%8c/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d8%a8%db%8c%da%a9%db%8c%d9%88-%d8%a7%d8%b1%d8%b2%d8%a7%d9%86/

https://www.digikala.com/

https://villasaze.ir/%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d8%a8%db%8c%da%a9%d9%88-%d9%88-%da%a9%d8%a8%d8%a7%d8%a8-%d9%be%d8%b2/

منبع:ویلاسازه

دیدگاه خود را بگذارید