بهترین سریال های علمی-تخیلی تاریخ

گاهی اوقات، فرار از روزمرگی و غرق شدن در دنیاهای آینده علمی تخیلی خوب است. اما طرفداران ژانر علمی تخیلی چه مجموعه های های تلویزیونی را بهترین نمایش در این ژانر می دانند؟ در این مطلب به معرفی برترین مجموعه های این ژانر پرداخته و در دانلود سریال جدید و قدیمی به شما کمک خواهیم کرد.

داستان های علمی تخیلی از همان اوایل شروع فعالیت تلویزیون، چه در اینجا و چه در همه کشورهای جهان، به یک شکل یا شکل دیگری وجود داشته است و میراث آن اکنون بزرگتر از هر زمان دیگری است. پس چه زمانی بهتر از عصر کنونی برای شمارش برترین نمایش های تلویزیونی علمی تخیلی تمام ادوار؟ از کلاسیک های انیمیشن گرفته تا اپرایهای فضایی، نمایشنامه های شبح وار انگلیس گرفته تا درام های آخرالزمانی با بدترین سناریو، بازدیدهای پاپ در زمان اصلی تا کلاسیک های فرقه ای مبهم اما دوست داشتنی، در اینجا گزینه های ما برای بهترین ژانر تلویزیونی ارائه می شود.

 

1- سریال (Star Trek (1966-1969 – استار ترک

تقریباً هر کلمه از مونولوگ آغازین آن وارد اصطلاحات معروف شد. تقریباً هر یک از ظرافت های بازیگران آن معروف شد و همه مجموعه های علمی-تخیلی پس از آن مدیون این سریال هستند که شامل عنوان بسیار زیاد جنگ ستارگان نیز می شود. نمایش پیشگامانه ژن روددنبری خورشیدی است که کل ژانر علمی-تخیلی در مدار آن می چرخد. رهبران یین و یانگ آن ، سردار کاپیتان جیمز تی کرک و افسر با خونسردی منطق آقای اسپوک، به درستی بازیگران را به شمایل ویلیام شاتنر و لئونارد نیموی تبدیل کردند. بیگانگان و دشمنان آن – تریبلز و کلینگون و خان ​​، تا هم اکنون نیز سرگرم کننده باقی مانده اند.

 

2- سریال (Battlestar Galactica (2004-2009 – سفینهٔ جنگی گالاکتیکا

رونالد دی مور ، (باز)خالق این سریال با استفاده از ایده اولیه آخرین بازماندگان بشریت، به جستجوی چگونگی تولد جوامع و چگونگی تقریبی مرگ آنها، وسوسه های غیرت مذهبی و فاشیسم و ​​اینکه آیا نژاد بشر واقعاً بوده است پرداخت. پایان ناخوشایند آن حتی طرفداران سرسخت را نیز قطبی کرد – اما چرخش آن به سمت عرفان همیشه بخشی از علاقه مندی و قدرت این مجموعه بود و حتی این نیش با گذشت زمان کمرنگ شد و آن را به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردهای این ژانر پرطرفدار به جا گذاشت.

3- سریال (The Mandalorian (2019-Now – مندلورین

سریال پیش درآمد جنگ ستارگان جان فاورو به لطف در اختیار قرار دادن معیار تقریباً دردناکی شایان ستایش که به شخصیت بی نام شکارچی فضل ( پدرو پاسکال، بازیگر سریال بازی تاج و تخت ) فرصتی برای ماجراجویی های سبک تنها گرگ و توله می دهد که تبدیل به چیزهایی برای الگوهای رفتاری شده است. پنج سال پس از اتفاقات بازگشت جدای و بیست و پنج سال بعد از نیرو برمیخزد، ماجراجویی سفرهای یک شکارچی در محدوده بیرونی کهکشان و به دور از اقتدار جمهوری جدید را دنبال می کند. با وجود انتشار تنها دو فصل، این سریال با استقبال شدید مخاطبان روبرو شده و به بالای فهرست برترین سریال های علمی-تخیلی راه یافته است.

4- سریال (Westworld (2016-Now – جهان غرب

پیچ و خم چیست؟ دره فراتر از کجاست؟ چه کسی انسان است و چه کسی مخفیانه میزبان اندرویدها است؟ به Westworld خوش آمدید ، جایی که هر لحظه ممکن است فناوری بر خلاف میل شما اتفاق بیفتد. نمایش آینده نگرانه HBO جاناتان نولان و لیزا جوی (بر اساس فیلم کلاسیک مایکل کرشتون در سال 1973) در تصویربرداری از یک پارک تفریحی که بازدیدکنندگان می توانند با کارمندان رباتیک – یا علیه آنها – بازی کنند، بسیاری از سوالات رمزگونه را به وجود می آورد. مجموعه ای از بازی های قدرتمند بازیگران از جمله ایوان ریچل وود، جفری رایت، جیمز مارسدن، اد هریس، زان مک کلارنون، تندی نیوتون و آرون پال (از فصل 3) نیز بر جذابیت این سریال افزوده اند.

دیدگاه خود را بگذارید