بیوگرافی جواد مقدم مداح اهل بیت (ع)

در دهه‌های اخیر مداحان مختلف با سبک‌های متفاوت پا به عرصه گذاشته اند و سبک و سیاق عزاداری‌ها را بسیار متفاوت کرده اند. همین تفاوت‌ها باعث شده است که جوانان بیشتری در این هیئت‌ها و مراسم‌ها حاضر شده و استقبال بیشتری از عزاداری‌ها شود. یکی از این مداحان کربلایی جواد مقدم است که به خاطر شیوه خاص و منحصر به فرد خود در مداحی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در این نوشته قصد داریم تا شما را با بیوگرافی جواد مقدم بیشتر آشنا کنیم. پس تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

کودکی و نوجوانی جواد مقدم

این مداح در سال 1359 در یک خانواده مذهبی و دوستدار اهل بیت (ع) در تهران متولد شد. او از همان دوران کودکی علاقه زیادی به مداحی و نوحه سرایی داشته است و این کار را در محیط خانه و در محضر تعدادی از فعالین این حوزه که خیلی سرشناس هم نبودند انجام می‌داده. با گذر زمان او با ممارست و تلاش بسیار توانست که به این کار ادامه داده و در هیئت ها برنامه اجرا کند.

استاد بزرگ نوحه خوانی وی مرحوم نادعلی کربلایی بوده است. یکی از مهم‌ترین عواملی که سبب شده است تا او بسیار مورد توجه قرار بگیرد، سبک متفاوت اوست که نوجوانان و جوانان زیادی را به سمت خود کشیده است. هنرمندان ، ورزشکاران و افراد مشهور نیز در هیئت او که در خیابان شوش برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

شغل و شروع به فعالیت حرفه ای

او همچنین در رشته هنری تحصیل کرده و مدرک خود را از دانشگاه آزاد اسلامی دریافت کرده است. شغل اصلی او هنر تهذیب است و از این طریق کسب درآمد می‌کند. او علاقه زیادی به کتاب های شعر و مقاتل دارد و در اوقات فراغت آن‌ها را مطالعه می‌کند.

جواد مقدم چند سالی است که ازدواج کرده و دختری به نام فاطمه زهرا دارد. او همچنین برای اجرا به بیت رهبری دعوت شد اما به گفته خودش به این خاطر که خود را کوچکتر از آن می‌داند که در محضر رهبر انقلاب نوحه خوانی کند، این دعوت را نپذیرفت.

از این مداح در رابطه با این موضوع پرسیده شد که که برخی میگویند که جوانان روضه خوانی نمی‌دانند، پاسخ داد که اکثر مداحان جدید می‌دانند که چگونه روضه بخوانند. همچنین اگر کسی بخواهد مداحی کند باید بداند که روضه خوانی چگونه است. همچنین هنگامی که از او درباره مخالفت برخی علما و مراجع تقلید با سبک پاپ در روضه پرسیده شد، گفت که بسیاری از مراجع هم با این موضوع مشکلی ندارند و به کل در چنین موضوعی دخالت نمی‌کنند.

منبع: https://madahi.org

 

دیدگاه خود را بگذارید