راهنمای خرید تاب حیاطی فلزی

راهنمای خرید تاب حیاطی فلزی

 تاب حیاطی فلزی

تفاوت بین انواع تاب حیاطی

البته بهتر است ابتدا تفاوت بین تاب، صندلی آویز و هاموک را شرح دهیم. تاب همان طرحی است که از کودکی به خاطر داریم و در شهربازی‌ها و پارک‌ها آن را به وفور مشاهده کردیم. تاب حیاطی فلزی به طور کلی از یک صندلی به همراه طناب تشکیل شده است. البته طرح‌های متنوعی برای صندلی تاب وجود دارد که در ادامه مطلب حتما به آن اشاره خواهیم کرد. اما صندلی آویز از یک صندلی تشکیل شده است که به وسیله یک آویز به یک پایه محکم شده است. این صندلی‌ها اغلب یک نفره بوده و فقط در هوا معلق است و فاصله زیادی را نوسان نمی‌کند. اما هاموک به عنوان یک وسیله جذاب و تفریحی از یک پارچه یا تور تشکیل شده است که دو طرف آن به دو درخت وصل شده است و از آن برای دراز کشیدن استفاده می‌کنند. هاموک را کوهنوردان به خوبی می‌شناسند زیرا اگر در جنگل یا کوه قصد استراحت داشته باشید بهترین و امن‌ترین چیز همین هاموک است. خب حالا که تفاوت بین این‌ها را متوجه شدیم، در ادامه شما را با چند مدل از تاب باغی آشنا خواهیم کرد.

تاب ویلایی گلبرگ ویلاسازه

انواع تاب باغی

تاب های باغی بسیار متنوع و میتوانید هر طرحی را روی آن سوار کنید . اما در حالت کلی دسته بندی های لازم را باید رعایت کنند . در واقع میتوانیم انواع تاب باغی فرفورژه را به دسته زیر تقسیم کنیم .

  • تاب باغی آویز  یک نفره و  دو نفره (برای قیمت تاب باغی دو نفره کلیک کنید.)
  • تاب باغی فرفورژه ریلکسی یک نفر
  • تاب باغی فرفورژه مدل گلبرگ 1 ، 2 و 3 نفره
  • تاب ننو درختی فرفورژه 1  نفره

تاب باغی حصیری

نوع سنتی تاب باغی، تاب حصیری است. این نوع از تاب همانطور که از نامش پیداست از چوب حصیر تشکیل شده است. چوب حصیر به دلیل سبک بودن و همچنین مقاومت خیلی بالایی که دارد یک انتخاب مناسب برای تاب است. این نوع تاب هم به صورت صندلی‌های حصیری و هم به صورت یک صفحه تخت حصیری که از دو طرف به طناب متصل است ساخته می‌شود. البته در طرح‌های جدید به دلیل تغییرشکل ساده حصیر، تاب‌هایی به صورت اتاقک یا کاسکه نیز با حصیر ساخته می‌شود. معمولا در تاب باغی که از حصیر درست شده باشد از یک تشک سبک و ساده برای راحتی هر چه بیشتر استفاده می‌کنند. به دلیل اینکه حصیر رنگ زود روشن دارد، معمولا پایه یا طناب آن را با رنگ قهوه‌ای یا قرمز تزيین می‌کنند. همچنین برای استقامت بیشتر، در قسمت کفی تاب، از یک یا چند تکه چوب یا فلز استفاده می‌کنند تا استحکام آن بیشتر شود. اما در حالت کلی تاب حصیری قابلیت حمل ساده‌ای داشته و هزینه پایین‌تری نسبت به دیگر مدل‌های تاب دارد. تاب چوبی نیز به همین حالت بوده و در آن از تخته‌های پهن چوبی با قطر بیشتر از ده سانتی‌متر استفاده می‌کنند که استحکام بسیار بالایی دارد ولی راحتی آن به اندازه تاب حصیری نیست.

 تاب فضای باز فلزی

تاب حیاطی فلزی

فارغ از اینکه کدام یک از انواع تاب را انتخاب می‌کنید، توصیه ما به شما استفاده از سایبان مناسب برای تاب است. سایبان تاب اگر بتواند تمام فضای تاب را بپوشاند، باعث می‌شود بتوانید در هر زمان از شبانه روز یا در هر فصل سال از آن استفاده کنید. به دلیل اینکه تاب عموما در فضای باز است، آفتاب منجر به داغ شدن زیاد آن می‌شود به طوری که در ساعات وسط روز و در هوای گرم عملا نمی‌توانید از آن استفاده کنید اما اگر تاب مجهز به سایبان باشد حتی در ظهر یک روز گرم تابستانی نیز می‌توانید از تاب استفاده کرده و لذب ببرید. همچنین در هوای بارانی و برفی نیز سایبان باعث می‌شود که تاب خیس نشده و قابل استفاده باشد. به این موارد افزایش طول عمر تاب را نیز اضافه نمایید.

تاب باغی مدرن

نوع مدرن‌تر تاب باغی، فلزی است. تاب فلزی معمولاً از آلومینیوم ساخته می‌شود. البته مدل‌هایی هم هستند که از آهن فرفورژه استفاده می‌کنند. همان‌طور که در مقایسه با جنس فلز و چوب می‌دانید، تاب فلزی در مقایسه با مدل حصیری یا چوبی از استحکام بیشتری برخوردار است ولی به همان میزان وزن بیشتری نیز دارد. نکته مهمی که در انتخاب تاب فلزی باید به آن توجه کنید، خاصیت زنگ‌زدگی و پوسیدگی فلز است که باعث می‌شود برای مکان‌هایی که هوای شرجی و مرطوب داشته باشند انتخاب مناسبی نباشد.

مزایای تاب باغی

یکی از مزایای آن اشکال و طرح‌های بسیار متنوع آن است. تقریباً هر طرحی را می‌توان برای تاب فلزی استفاده کرد. البته لازم به ذکر است که به دلیل سختی فلز، حتماً باید روی آن از یک تشک خوب استفاده کنید تا در استفاده از آن به مشکل برخورد نکنید؛ چون تاب باغی در محیط باز قرار می‌گیرد بهتر است از تشکی استفاده کنید که قابلیت جابه‌جایی راحتی داشته باشد تا در هوای بارانی یا آفتاب شدید بتوانید آن را به داخل اتاق برده تا آسیب نبیند. نکته دیگری که در تاب باغی فلزی باید به آن توجه داشته باشید رنگ‌بندی آن است. فلز در حالت کلی رنگی تیره یا مات دارد. بهتر است آن را به رنگ‌های گرم و شاد مانند سبز، زرد یا صورتی و سفید در آورید تا هم فضا را جذاب‌تر کند و هم بتوانید از طرح‌های متنوع‌تری برای تشک آن استفاده کنید.تاب ویلایی ویلاسازه بهترین برند تاب ویلایی در ایران میباشد.

جمع بندی

در این مطلب شما را با انواع تاب باغی آشنا کردیم و ویژگی‌های هر نوع را بازگو نمودیم. حتی اگر فضای باغ یا ویلای شما به گونه‌ای است که نمی‌توانید در حیاط آن از تاب استفاده کنید، توصیه می‌کنیم از تاب‌های کوچک‌تر برای فضای تراس یا پشت بام استفاده نمایید. این نوع تاب‌ها دقیقا مشابه تاب باغی که در این مطلب به آن اشاره کردیم است و تنها تفاوت آنها در سایز و تعداد افرادی است که می‌توانند از آن استفاده نمایند.

دیدگاه خود را بگذارید