محبوبیت خاص موزیک های غمگین در بین مردم

موسیقی غمگین نیز همانند دیگر موسیقی‌ها طرفداران خاص خود را در بین مردم دارد. در واقع وقتی فردی احساس اندوه و نگرانی میکند با گوش دادن به آهنگ غمگین و همزادپنداری با آن مقداری از غم و اندوه خود را التیام میدهد.

نکته مهم این است که افراط و گوش دادن بیش از حد به آهنگ غمگین میتواند حسس افسردگی را در افراد ایجاد کند و در کسانی که مستعد بیماری روحی هستند به افزایش غم و اندوهشان دامن زند. به همین دلیل توصیه میشود که همواره اعتدال رعایت شود و در کنار گوش دادن به موسیقی غمگین ازآهنگ‌های ملایم و شاد نیز استفاده شود.

امروزه و با شرایط کنونی که طیف زیادی از مسائل از جمله؛ اقتصادی، عاطفی و… همگی دست به دست هم میدهند تا انسان را در غم و اندوه غوطه ور کنند گاهی آدمی به دنبال دانلود آهنگ جدید و گوش دادن به آهنگ غمگین متوسل میشود.

همچنین خوانندگان بسیاری نیز بر خواندن موسیقی غمگین اصرار دارند.

البته یک نکته جالب که گهگاهی شنوندگان موسیقی غمگین بعد از شنیدن اثر، احساس شادی دارند که این به خاطر آرامش موجود در شعر میباشد.

از سمتی دیگر میتواند این شادی به دلیل تخلیه احساساتمان صورت پذیرد مانند اینکه بعد از شنیدن موسیقی غمگین گاهی احساس گریه پیدا میکنیم.

موضوع گریستن مورد استفاده بسیاری از روانشناسان در معالجه و درمان بیماران افسرده درآمده است. چون بیمار افسرده باید تخلیه احساسات شود و گریه کردن یکی از راه‌های تخلیه احساسات میباشد‌. اما راه‌های زیادی برای گریه کردن وجود دارد که یکی از این روش‌ها گوش دادن به آهنگ و موسیقی غمگین میباشد. چراکه در این مواقع آهنگ غمگین، شما را به یا حوادث ناراحت کننده در زندگیتان می‌اندازد و پس از درگیری ذهنی شما آرام آرام گریه‌تان میگرد و به اصطلاح با این روش تخلیه احساسات صورت میپذیرد. این باعث میشود تا به مرور به زندگی عادی خود برگردید.

در هر صورت اکثریت افراد که پافشاری بر گوش دادن آهنگ غمگین دارند به نوعی در زندگی خود درگیر مشکلات اعم از عشقی و… هستند و به نوعی میگویند که این نوع موسیقی‌ها حکایت از احوالات درونشان دارد.

اما همانطور که پیشتر گفته شد نباید بیش از حد به گوش دادن آهنگ‌های غمگین روی بیاوریم چون به نوعی احتمال افسردگی را افزایش میدهد.

اینکه چرا عده‌ای از افراد موسیقی غمگین را دوست دارند اما عده‌ای نه تنها از آن خوششان نمی‌آید بلکه بیزار نیز میباشند میتواند علل متفاوتی داشته باشد.

یکی از جالبترین نظریات توسط پروفسور هورون میباشد از نظر وی در بدن کسانی که موسیقی غمگین را با لذت گوش میدهند هورمون پرولاکتین آزاد میگردد اما در عوض مقدار این هورمون در بدن افرادی که به موسیقی غمگین علاقه‌ای ندارند هنگام گوش دادنش خیلی کمتر میباشد.

طبق این نظریه دوست داشتن و حس خوب داشتن بعد از گوش دادن به آهنگ غمگین یا هیچ حسی نسبت به آهنگ غمگین نداشتن همگی به دلیل هورمون‌ها میباشد.

عده‌ای نیز در توضیح علاقه یا عدم علاقه افراد به موسیقی غمگین از واژه همدلی استفاده میکنند. بر این مبنا انسان‌ها در هیچ شرایطی در زندگی خود به دنبال غم و غصه نبوده‌اند. مگر اینکه احساسی را تجربه کرده باشند که در آن غم واقعی باشد.

موسیقی غم انگیز امکان دارد در گروهی از افراد احساس مالیخولیا را برانگیزد مثل حسی که بعد از باخت تیم مورد‌ علاقه‌مان داریم.

امروزه همانطور که گفته شد خوانندگان بسیاری نیز، به علت محبوبیت روز‌ افزون موسیقی غمگین در این حوزه فعالیت دارند. ازجمله این خوانندگان میتوان به یوسف زمانی اشاره کرد که چندیست محبوبیت زیادی در بین اقشار مختلف بخصوص جوانان حامی موسیقی غمگین پیدا کرده است. این هنرمند خوش صدای موسیقی پاپ متولد سال 1371 میباشد که از آثار مهم او میتوان به آلبوم های پاییزامسال، اسمش­و چی بذارم، ابروکمون، شیک و پریزاد اشاره کرد. همچنین تشابه صدای یوسف زمانی به مرتضی پاشایی هم در به دست آوردن شهرت او تاثیر زیادی داشته و توانسته امروزه طرفداران زیادی را به دست بیاورد. اگر شماهم به جزو طرفداران موسیقی غمگین وپاپ هستین میتوانید جدید­ترین کارهای منتشر شده­ی تمام خوانندگان به ویژه یوسف زمانی را از سایت نایس­موزییک با بهترین کیفیت دریافت کنید.

امروزه سایت‌های بسیاری در زمینه موسیقی فعالیت میکنند که شما میتوانید با دانلود آهنگ مورد نظر خود از این سایت‌ها به موسیقی مدنظر خود دسترسی داشته باشید.

به این شکل شما میتوانید بسته به نیاز خود وارد وبسایت مورد نظر شوید و با دانلود آهنگ و موسیقی مورد نیازتان از شنیدنش لذت ببرید.

یکی از وب سایت هایی که علاوه بر موسیقی مورد نظر میتوانید به بیوگرافی خوانندگان مورد علاقه‌تان نیز دست یابید و همچنین میتوانید از لیست آهنگ‌هایی که در صف انتشار هستند باخبر شوید، نایس موزیک میباشد.

در نایس موزیک برای همه سلیقه‌ها موسیقی های متنوعی وجود دارد به طور مثال اگر شما خواهان و طرفدار آهنگ غمگین هستید میتوانید با جستجوی آهنگ غمگین جدید در این وب سایت آهنگ مورد علاقه‌تان را دانلود نمایید.

در سایت نایس موزیک شما میتوانید خیلی راحت و آسان به دانلود آهنگتان بپردازید البته همراه با کسب اطلاعات کامل از بیوگرافی خواننده محبوبتان.

دیدگاه خود را بگذارید