معرفی 3 ترانه سرای مشهور ایرانی

به نظر می‌رسد که ما ایرانی‌ها بیش تر از مردم هر جای دیگری از این کره خاکی به مفهوم شعر و معنای یک آهنگ اهمیت می‌دهیم. یکی از نکاتی که باعث می‌شود یک آهنگ جدید بیشتر در دل و جان ما بنشیند، این است که شعر خوبی داشته باشد تا بتوانیم با آن ارتباط بگیریم. این موضوع باعث شده که کار ترانه سراهای کشورمان بیش از هر زمان دیگری سخت باشد. در این نوشته قصد داریم تا شما را با تعدادی از بهترین ترانه سراهای ایرانی آشنا کنیم. پس تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

مریم جعفری آذرمانی

شاعر ایرانی متولد سال 1356 در تهران است. او در رشته ریاضی فیزیک در دبیرستان تحصیل کرد و سپس به رشته حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی رفت اما پس از سه سال تحصیل این رشته را رها کرده و رشته مترجمی زبان فرانسه را انتخاب کرد. او کارشناسی زبان و ادبیات فارسی خود را نیز از دانشگاه الزهرا دریافت کرده است. او دکتری خود را در همین دانشگاه می‌گذراند. او از سال 1375 به طور جدی و حرفه ای سرودن شعر را آغاز کرد. او غزل‌هایی می‌سراید که بازتابی از شعر مدرن است. اشعار او توسط برخی از خواننده‌ها برای نشر آثار موسیقی استفاده شده است.

مریم حیدرزاده

شاعر و ترانه سرای ایرانی است که در بیست و نهمین روز از سال 1356 خورشیدی در تهران متولد شده است. او بینایی خود را به خاطر عمل جراحی هنگامی که 3 سال داشت، از دست داد. اشعار او به این خاطر که محاوره ای هستند و برای عموم مردم قابل درک می‌باشند، مورد توجه قرار گرفت. تعداد زیادی از خواننده های داخل و خارج ایران برای آهنگ هایشان از ترانه های او استفاده کرده اند. او در دانشگاه تهران حقوق قضایی خوانده و پدر و مادر وی هر دو بازنشسته هستند. مهستی ، هنگامه ، کامران و هومن ، لیلا فروهر ، محسن چاووشی و محسن ابراهیم زاده از جمله خواننده‌هایی هستند که از ترانه های او در آهنگ هایشان استفاده کرده اند.

https://upahang.com/

مهدخت مخبر

شاعر و ترانه سرای ایرانی است که در دوازدهمین روز از مهر ماه سال 1322 در رشت متولد شد. او با راهنمایی پدر با دنیای ادبیات و شعرگویی آشنا شده و از آنجایی که برادرش فلوت می‌زد، با موسیقی آشنایی پیدا کرد. اولین ترانه او که بسیار هم مورد توجه قرار گرفت « همیشه بهار گیلانه » است. او با هنرمندان بزرگ زیادی همکاری داشته است. او در سال 1398 بر اثر بیماری  درگذشت.

دیدگاه خود را بگذارید