معرفی 8 برند معروف پیانو آکوستیک و ویژگی های آنها

پیانو آکوستیک

نوازندگی با پیانو، یکی از لذت بخش ترین هنرهای دنیاست که آرامش بسیاری ایجاد می کند. به همین دلیل نیز در انواع متنوع پیانو دیجیتال و آکوستیک تولید می‌شود.

در این میان، پیانو آکوستیک به عنوان نسخه‌های قدیمی‌تر و اصیل‌تر پیانو شناخته می‌شود که کیفیت صدای فوق العاده بالایی دارد. همین امر باعث می‌شود که برای ساخت این نوع پیانو دقت زیادی شود و قیمت آن نیز به مراتب نسبت به انواع دیگر پیانو بیشتر شود. اما همین نیاز به دقت و ظرافت در ساخت پیانو آکوستیک این نکته را یادآور می‌شود که چنین کاری فقط از تولیدکنندگان پیانویی معتبر و با سابقه بر می‌آید.

امروزه با توجه به افزایش طرفداران نوازندگی با پیانو، کارخانه‌های زیادی این ساز را تولید می‌کنند. اما شما باید بتوانید از میان آن‌ها، بهترین و معروف‌ترین برندهای پیانو را بشناسید و بعد از آن پیانو متناسب با شرایطتان خریداری کنید.

معرفی بهترین برندهای پیانو آکوستیک

بهترین پیانو

جالب است بدانید که بسیاری از پیانوهای آکوستیک، به قدری با کیفیت و دقت ساخته شده‌اند که حتی بعد از چندین دهه، ملودی و حس خود را حفظ می‌کنند، به قدری که پیانوهای جدیدتر نمی‌توانند جای آن‌ها را به لحاظ زیبایی و کیفیت صدا بگیرند.

از طرفی بسیاری از برندهای پیانو آکوستیک از گذشته تاکنون وجود داشته‌اند. اما تعداد کم‌تری از آن‌ها توانسته‌اند تا این‌جا طرفداران خود را داشته باشند و محصولات تولیدی خود را باکیفیتی مطلوب به فروش برسانند.

از مهم‌ترین دلایل معروف شدن پیانوهای آکوستیک این برندها، کیفیت در سطح جهانی، لحن و ملودی و احساسی فوق‌العاده است. برندهای معروف پیانو آکوستیک به شرح زیر است:

·       یاماها (Yamaha)

یاماها شرکتی است ژاپنی که سال‌هاست محصولات مختلف با کیفیت به مشتریان خود عرضه می‌کند. یکی از محصولات تولیدی شرکت یاماها، آلات موسیقی مختلف است. اگر به دنبال خرید پیانو بوده باشید، حتماً نام پیانو یاماها را شنیده‌اید. یکی از بهترین پیانوهای تولیدی شرکت یاماها، پیانوهای این شرکت است.

این برند، به عنوان اولین تولیدکننده پیانوهای آکوستیک در ژاپن شناخته می‌شود و امروزه انواع پیانو دیجیتال و آلات موسیقی دیگر را نیز تولید می‌کند. این برند، یکی از معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین برندها در میان مردم است و اکثر آن‌ها برند یاماها را می‌شناسند.

این شهرت نیز به دلیل طنین‌انداز بودن ملودی و ویژگی‌های منحصربه فرد سازهای تولیدی برند یاماها است. جالب است بدانید که برند یاماها، می‌تواند برای افراد مختلف مانند نوازنده مبتدی، متوسط و حرفه‌ای، پیانویی مناسب را ارائه کند.

پیانوهای آکوستیک برند یاماها، انواع مختلفی دارند و همین امر باعث می‌شود که افراد بتوانند متناسب با بودجه خود بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشند.

پیانوهای تولیدی برند یاماها، ظاهری پیچیده و در عین حال زیبا و درجه یک دارند. همین باعث وجود طرفداران بیشتر برای محصولات تولیدی برند یاماها می‌شود. اما این طرفداری فقط به دلیل ظاهر زیبای آن نیست. چرا که هر کدام از پیانوهای آکوستیک یاماها، متناسب با قیمتشان کیفیت مطلوبی نیز دارند.

·       بوزندورفر (Bosendorfer)

این برند، سازنده معتبر پیانوهای دست‌ساز در اتریش بوده و طیف وسیعی از مدل‌های پیانو را تاکنون به بازار عرضه کرده است. سازهای این برند، همه‌کاره و منحصر به فرد هستند.

برند بوزندورفر، پیانوهای آکوسیتک را باکیفیت و عملکرد خوبی به بازار عرضه می‌کند. صدای پیانوهای این برند، لحنی ثابت، غنی و پایدار دارند و کیفیت این سازها، باعث شناخته شدن بیشتر این برند شده است.

پیانوهای برند بوزندورفر، از چوب طبیعی ساخته می‌شوند و صفحه صدایی باکیفیت ثابت دارند. همین امر، باعث داشتن صدایی خوب و طبیعی در آن‌ها می‌شود و ظاهری سنتی و غنی به پیانو می‌دهد.

جالب است بدانید که پیانوهای این برند، روکش پلی استر و براق دارند. همین ویژگی نیز باعث دوام آن‌ها می‌شود و نگهداری آن‌ها را آسان‌تر می‌کند. سازهای برند بوزندورفر، مناسب افرادی است که به دنبال صدایی اصیل، طبیعی و سازهای غیرعادی هستند.

·       گروترین (Grotrian)

این برند لوکس، در آلمان مستقر است و به وسیله پیانوهای آکوستیک خود در میان مردم جهان شناخته می‌شود. این پیانوها، دقت زیادی در تولید صدا دارند. اما مهم‌ترین امر در منحصر به فرد بودن پیانوهای این برند، درجه ثبات پشت پیانوهای آن‌هاست.

این ویژگی، باعث می‌شود که صداهایی متنوع‌تر و جدیدتر به گوش شنوندگان برسد. دلیل آن نیز وجود ساختار ستاره‌ای شکل در قسمت پشتی پیانو با داشتن تکیه‌گاه‌هایی برای پرجنب و جوش کردن صداهای سیم‌هاست.

این ساختار، در میان سازندگان پیانو رواج ندارد و این امر دلیل منحصر به فرد شدن پیانوهای برند گروترین است. کیبورد پیانوهای آکوستیک گروترین، از صنوبر کوهستانی ساخته شده و همین امر نیز باعث تولید صدایی باکیفیت بالاتر، تعادل بهتر و حس همگام‌سازی بیشتر می‌شود.

·       کاوایی (Kawai)

این برند بزرگ تولیدکننده پیانو، به دلیل نوآوری و عملکرد مطلوب در ساخت پیانوها معروف شده است. عملکرد پیانوهای برند کاوایی، به گونه‌ایست که یادگیری را برای افراد آسان‌تر می‌کند.

اکشن پیانوهای آکوستیک کاوایی، بادوام و قوی هستند و هرکلید، صدا و لرزش خاص خود را دارد. این باعث می‌شود که صداها با هم تداخل نداشته باشند و هر کلید بتواند صدای جداگانه خود را هنگام نواختن حفظ کند.

·       اشتاین گرابر (Steingraeber و Sohne)

این برند، تولیدکننده انواع پیانوهای گرند و ایستاده دست‌ساز است و سازندگانی نخبه دارد. سازهای اشتاین گرابر، بیشتر در سالن‌های کنسرت و مراسم‌های بزرگ استفاده می‌شوند.

پیانوهای آکوستیک اشتاین گرابر، به پیانیست‌ها توانایی تغییر را می‌دهند. در تمامی پیانوهای این برند، نشانی یکسان وجود دارد و باعث شناخت بیشتر و جذب طرفداران بیشتر می‌شود.

·       سی بکشتاین (C.Bechstein)

پیانوهای این برند نیز در انواع گرند و ایستاده، به صورت دست‌ساز تولید می‌شود. صدا و لمس پیانوهای برند سی بکشتاین، باکیفیت مطلوب و مقرون به صرفه به شما ارائه می‌شود و به دلیل همین امر نیز در میان مردم جهان شناخته می‌شود.

جالب است بدانید که پیانوهای سی بکشتاین، برای افراد مبتدی و حرفه‌ای قابل استفاده هستند و همین امر باعث افزایش طرفداران این برند می‌شود.

پیانوهای آکوستیک برند سی بکشتاین، شهرت خوبی دارند و آهنگسازان و هنرمندان مشهور نیز از عملکرد خوب این پیانوها صحبت کرده‌اند. این برند، پیانوهایی را با طیفی از رنگ‌ها، لمس ظریف، کوک و صدایی پویا و صفحه صدایی تثبیت‌کننده و تقویت‌کننده تولید می‌کند.

·       فازیولی (Fazioli)

این برند، پیانوهایی بی‌نظیر در نوع خود را ارائه می‌دهد. پیانوهای آکوستیک فازیولی، ظاهری زیبا دارند و بیشتر در انواع کنسرتی و گرند تولید می‌شوند. از این سازها نیز در اجراهای صحنه کنسرت استفاده می‌شود.

تنوع در سازهای فازیولی با  دامنه دینامیکی وجود دارد و سازگاری آن‌ها با همه نت‌ها و اجراها، باعث برجستگی و شهرت این برند می‌شود.

·       کاسیو (Casio)

پیانوهای این برند، برای افرادی با سبک‌های موسیقی راک، متال و پاپ مناسب است. ساز‌های برند کاسیو کوچک و سبک‌وزن هستند و جابه‌جایی آن‌ها نیز راحت است.

بهترین انتخاب برای خرید پیانو آکوستیک

در این مطلب به معرفی بهترین برندهای پیانو آکوستیک پرداختیم. همان‌طور که مشاهده کردید، برندهای معتبری وجود دارند که بهترین نوع پیانوهای آکوستیک را تولید می‌کنند ولی احتمالا با توجه به قیمت بالای پیانو آکوستیک به این فکر کرده اید که آیا گزینه بهتر و کم هزینه تری وجود دارد؟ خرید پیانو دست دوم، یک روش بسیار عالی برای صرفه جویی هزینه ها در کنار تهیه یک محصول با کیفیت است. در پاسخ به این سوال که آیا پیانو دست دوم خوب است یا خیر باید گفت مانند خرید هر پیانو دیگری باید به نکات بسیاری در خرید پیانو دست دوم دقت کنید تا بتوانید ضمن صرف هزینه کمتر، پیانویی با کیفیت را تهیه کنید.

دیدگاه خود را بگذارید