مقایسه دستگاه دی جی پایونیر مدل Pioneer FLX4 و دستگاه دی جی پایونیر مدل Pioneer REV1

مقایسه دستگاه دی جی پایونیر مدل Pioneer FLX4 و دستگاه دی جی پایونیر مدل Pioneer REV1

اگر به دنبال اولین دستگاه دی جی DJ خود هستید ، ممکن است DDJ های محبوب و مقرون به صرفه Pioneer DJ مانند FLX4 و REV1 را در نظر بگیرید که هر دو در سال 2022 منتشر شدند.
در حالی که این دو دستگاه دی جی دارای ویژگی های مشابه بسیاری هستند ، اما از تفاوت هایی نیز برخوردار می باشند ، به طوری که تصمیم گیری برای انتخاب بهترین گزینه برای شما می تواند دشوار باشد.
در این مقاله ما ویژگی‌های کلیدی این دو کنترلر محشر را با هم مقایسه کرده ، مزایا و معایب آن‌ها را نیز بررسی کرده ایم تا به شما کمک کنیم بهترین گزینه را مطابق با سلیقه و نیازهای خود انتخاب کنید.

 images_1692855993_64e6eeb928f51.jpg

دستگاه دی جی پایونیر مدل DDJ-FLX4

این کنترلر که به تازگی به بازار معرفی شده ، آمده تا دی جی های معمولی و تازه‌کار را متقاعد کند که به طور جدی وارد دنیا دی جی ها شوند. اما این مدل فقط مناسب مبتدیان نمی باشد بلکه دی جی ها در تمام سطوح مهارت به دلیل تطبیق پذیری باورنکردنی این کنترلر می توانند نهایت بهره را از آن ببرند.
دستگاه دی جی پایونیر مدل FLX4 جایگزین یکی از محبوب ترین کنترلرهای کمپانی پایونیر یعنی کنترلرDDJ-400 می باشد ، بنابراین دی جی ها در سراسر دنیا از این کنترلر مدرن توقعات زیادی دارند و خوشبختانه FLX4 توانسته است تا انتظارات کاربران را برآورده کند.
چیدمان به کار رفته در FLX4 شبیه به کنترلر DDJ-400 و همچنین از رابط کاربری آسان آن نیز برخوردار می باشد.اما شباهت های آن به DDJ-400 به همین چند مورد ختم نمی شود. FLX4 دارای تمام ویژگی هایی است که یک مبتدی برای شروع و یادگیری مهارت های که برای استفاده از تجهیزات حرفه ایی تر نیاز دارد را در اختیار کاربر قرار می دهد.
این یونیت دارای دو دک با یک میکسر می باشد که در بین دو دک قرار دارد.

هر دک دارای دکمه‌های PLAY و CUE، به‌علاوه تمام اسلایدر ها ، دکمه‌ها و ویل های مورد نیاز برای میکس موسیقی هستند ، که همگی به همان شکلی که در CDJ‌های پرچم‌دار چیده شده‌اند ، قرار گرفته اند. هر دک دارای هشت پد پرفومنس است که یک قابلیت عالی برای مبتدیان به شمار می آید زیرا امکان استفاده one-shot از مواردی مانند افکت‌ها ، نقاط کیو و لوپ ها می‌دهد. جاگ ویل های به کار رفته در این کنترلر 132 میلی‌متر بوده که اندازه مناسبی به حساب آمده و همچنین این جاگ ویل ها برای انجام تکنیک های scratching و spin-back ایده‌آل می باشند. تنها ایراد جاگ ویل های موجود در FLX4 این است که آنها احساس سستی داشته اما با وجود قیمت این کنترلر این موضوع تا حدی انتظار می رود.
چیدمان بخش میکسر همچنین انعکاسی از کنترلرهایی است که در کلاب ها استفاده می شوند. این چیدمان به شکلی است که کاربران ، BEAT EFFECTS را با یک دکمه ON/OFF بزرگ در سمت راست میکسر فعال می کنند. در حالی که تمام این ویژگی‌ها مستقیماً برگرفته از کنترلر DDJ-400 می باشند ، این یونیت جدید با وجود بروزرسانی ها و ارتقاهایی که یافته ، رویای دی جی شدن برای همه علاقه مندان ، ممکن کرده است.

Smart Fader & FX در دی جی کنترلر Pioneer DDJ-FLX4

قابلیت Smart Fader صدای میکس های شما را به شکل باورنکردنی حرفه ایی می کند. با فشار دادن یک دکمه و سپس حرکت فیدر قابلیت Smart Fader فعال می شود. نتیجه کار Smart Fader ، صدایی فوق‌العاده صیقلی با ولوم ، بیس و تمپو بی نظیر است. Smart Fader قابلیت خارق العاده ایی برای ورود به دنیای دی جی ها و لذت بردن از پروسه خلق میکس های بی نظیر بدون داشتن دانش قبلی می باشد. به لطف افکت های صدا تقویت شده به همراه Smart Color FX به میکس های صدایی چشمگیر و عالی تبدیل می توانید دست پیدا کنید. هشت Smart Fader برای انتخاب وجود داشته و همه تنها با فشار دادن یک دکمه اختصاصی و چرخاندن فعال می شوند.

دی جی کنترلر Pioneer DDJ-FLX4 و نرم افزارRekordbox

به لطف به روز رسانی اپلیکیشن Rekordbox در اوایل سال 2023، کاربران اکنون می توانند به جای کامپیوتر از گوشی های هوشمند و تبلت ها برای کنترل دی جی کنترلر ها بهره بگیرند. اتصال بلوتوث به این معنی است که دستگاه ها می توانند به صورت بی سیم به کنترلر متصل شوند ، همین ویژگی به تنهایی ، یکی از کارآمدترین قابلیت ها به حساب می آید.

اتصالات دی جی کنترلر Pioneer DDJ-flx4

اتصالات به کار رفته در کنترلر FLX4 بسیار ساده و به دور از هر نوع پیچیدگی می باشند. کابل های RCA قرمز و سفید به اسپیکرها متصل می شوند و همچنین امکان اتصال یک میکروفون به این مدل نیز وجود دارد. این دستگاه از USB-C تغذیه می کند و دارای یک سوکت دوم برای ارسال برق به تلفن هوشمند یا تبلت نیز می باشد. به طور شگفت انگیزی ، کارت صدای این کنترلر می تواند ورودی میکروفون را به همراه صوت master ضبط کند. این قابلیت ، امکان پخش زنده صدای میکروفون را گسترش می دهد. وجود این ویژگی ها و قابلیت ها در یک کنترلر با همچنین قیمتی حقیقتا عجیب است و برای دی جی هایی که می خواهند مجموعه های خود را بدون نیاز به تجهیزات اضافی استریم کنند بسیار مفید می باشد.

images_1692855946_64e6ee8ac14ed.webp

دستگاه دی جی پایونیر مدل DDJ-REV1

در اوایل سال 2022، این کنترلر در سایه نسخه بزرگتر خود یعنی کنترلر REV7( اولین کنترلر موتوردار و چرخشی پایونیر دی جی) طراحی و تولید شد. دو دی جی کنترلر نام برده شده با هم انقلابی را در دنیای DJ با فرمت open ایجاد کردند و همچنان به تعیین معیار برای آنچه که یک کنترلر می تواند با پلتفرم Serato DJ انجام دهد ، ادامه می دهند. کنترلر پرچمدار REV7 بدنه ایی لوکس و جدیدترین فناوری DJ را در یک کنترلر راحت برای شما به ارمغان می آورد.

دستگاه دی جی Pioneer REV1، دو مینی turntable و یک میکسر DJM- S7 برای کاربران فراهم کرده که ترکیبی رویایی برای بسیاری از دی جی های scratch در دستگاهی با قابلیت حمل ونقل بالا به شمار می آید. با این حال ، هدف REV1 این است که تمام ملزومات اساسی را به ارمغان بیاورد و آنها را با قیمتی مقرون به صرفه به بازار عرضه کند. جاگ ویل های 154 میلی‌متری خوش دست که 22 میلی‌متر بزرگ‌تر از جاگ ویل های FLX4 بوده و نشان‌دهنده هدف اصلی از تولید این کنترلر می باشد : انجام تکنیک scratching. برای برخورداری از جاگ ویل های بزرگ سازندگان این کنترلر مجبور به استفاده از بدنه ایی عریض‌تری نسبت به کنترلر همرده آن از جمله FLX4 شده اند. با این حال ، این موضوع به این معنی است که ارتفاع REV1 نسبت به سایر کنترلرها کمتر نیز می باشد.

چیدمان دی جی کنترلر Pionner REV1

بسیاری از قسمت های میکسر در اطراف قرار گرفته اند تا در نهایت میکسر جمع و جورتر شود. این طراحی که در اکثر میکسرهای DJM-S یافت می شود ، فضای زیادی را در اطراف crossfader و upfader به وجود می آورد تا DJing به سبک خشن راحت تر صورت گیرد. بخش های دک برای ایجاد فضا برای جاگ ویل های بزرگ به اصطلاح خلوت شده اند. دک ها دارای یک دکمه PLAY به اضافه یک دکمه mini-CUE هستند که همین موضوع نشان دهنده این است که این کنترلر برای مبتدیان طراحی شده است. دی‌جی‌های با فرمت open و حرفه ایی معمولاً از دکمه CUE استفاده نمی‌کنند. این کنترلر اولین در نوع خود است که اسلایدر سرعت را به صورت افقی در بالای بدنه قرار داده است.

دی جی کنترلر Pionner REV1 و Paddle FX

افکت های این کنترلر با اهرم هایی فعال می شوند که می توانند در جای خود قفل شوند یا پس از فشار دادن به حالت خاموش برگردند. این قابلیت به جای دکمه ON/OFF در FLX4 است. این که کدام یک بهترین عمکرد را ارائه می دهند کاملا به سلیقه شخصی شما بستگی داشته ، اما اهرم های افکت راه سریع تری برای به کار گرفتن افکت ها را در دسترس کاربر قرار می دهند.

اتصالات دی جی کنترلر Pionner REV1

پورت های اتصال به کار رفته در REV1 درست مانند FLX4 هستند ، با این تفاوت که REV1 دارای پورت USB نیز می باشد. به جای یک عدد پورت USB-B برای اتصال به لپ تاپ ، این کنترلر دارای 2 عدد پورت USB-C است. اگرچه این یونیت دارای USB سبک قدیمی‌تر بوده اما همچنان امکان ضبط یا استریم میکروفون را برای شما فراهم می کند. ویژگی ذکر شده یک امتیاز عالی برای دی‌جی‌هایی است که می‌خواهند بدون نیاز به کیت اضافی برای ضبط با میکروفون ، به لایو استریم بپردازند ، به حساب می آید.

کلام آخر

در نهایت ،انتخاب کنترلر مناسب به این بستگی دارد که چگونه می‌خواهید دی‌جی کنید و سبک عملکردتان چگونه می باشد. هرکدام از این کنترلرها نوع بسیار متفاوتی از دی جی های آماتور را هدف قرار داده و هر دو برای ارائه میکسی عالی ، از ارزش و ویژگی‌ها بی نظیری برخوردار می باشند . دی جی کنترلر FLX4 یک دستگاه فوق العاده است که برای جذب هر کسی که به دی جی شدن فکر کرده ، طراحی و تولید شده است. ساختار معمولی آن برای اکثر دی جی های ژانر dance از جمله هاوس، دیسکو و درام اند بیس مناسب است. طراحی ساده اما موثر آن برای دی جی ها در هر سطح مهارتی ایده‌‌آل بوده و چیدمان استاندارد آن برای کسانی که می خواهند که دی جی شدن را به شکل جدی تری ادامه دهند ، جذاب است.
دی جی های تازه‌کار معمولا REV1 را برای نیازهای خود مناسب نمی دانند و بهتر است افرادی آن را خریداری کنند که حداقل کمی تجربه کار با دی جی کنترلرها را کسب کرده اند.

دیدگاه خود را بگذارید