مناقصات تورهای مسافرتی و گردشگری

تور مسافرتی چیست :

به سفری از پیش تعیین شده میگویند که آژانس مسافرتی آن را برنامه ریزی میکند و در اختیار گردشگران قرار میدهد.

تور شامل عناصری است که تورگردان یا آژانس مسافرتی آنها در قالب یک بسته سفر به صورت برنامه ریزی شده و به مسافران ارائه میدهد.

 انواع تورها شامل :

تور یک روزه ، تورهای طبیعت گردی ، تور آفری ، تورهای نمایشگاهی ، تور لاکچری ، تور لحظه آخری ، تور ارزان  ، تور زیارتی و … می باشند

تور ارزان :

تورهای مسافرتی و گردشگری ارزان قیمت هم مزایا و معایب مختلفی دارند اما بطور کلی جدا این معایب گزینه هایی به صرفه و خوب بشمار می روند. از اصلی ترین دلایل محبوبیت این تورها حذف بسیاری از هزینه های سفرهای شخصی شما میباشد و در سفرهای شخصی شما باید هزینه های مختلف و تعریف نشده ای را پرداخت کنید و اغلب مخارج سفر بسیار زیاد برایتان تمام می شود، اما در تور های مسافرتی ارزان، مقدار زیادی از هزینه های کوچک و بزرگ حذف می شود و سفری با آرامش و بدون دغدغه ای را پیش رو خواهید داشت. البته، در هنگام خرید تورهای مسافرتی باید به نکات مهمی توجه کنید و تمامی نظرسنجی ها، پکیج ها و شرایطش را بررسی کنید و مهمتر اینکه از زمان برگزاری، مدت زمان اقامت، هتل رزرو شده و دیگر موارد سفر اطلاعات کافی بدست آورید

تورهای نمایشگاهی:

برپا شدن نمایشگاه‌های بی‌شماری که سالانه در کشور‌های مختلف برگزار می‌شود فرصت و بستر مناسبی برای گسترش داد‌ و‌ستد، ارتقاء سطح دانش، گردش و تفرج را فراهم می‌آورد و افراد زیادی از جمله صاحبان مشاغل را مجاب می‌کند تا در صدد بازدید از این نمایشگاه‌ها بر آیند. تور‌هایی که تحت عنوان «تور نمایشگاهی» شناخته می‌شود، شامل کلیه برنامه‌های مسافرتی است که به هدف بازدید از یک نمایشگاه خاص انجام می‌شود. این تور‌ها به بازدیدِ صرف از نمایشگاه‌ها خلاصه نمی‌شود و در کنار فعالیت‌های تجاری، به لذت بردن بازدیدکننده از شهر و یا کشور میزبان اهمیت می‌دهد.

تور زیارتی :

تور زیارتی از انواع تور مسافرتی است که در ایران طرفداران زیادی دارد و برای رفتن به شهر های زیارتی مثل مشهد ، کربلا یا مکه برنامه میریزد.

تور لحظه آخری :

وقتی آژانس یا شرکت هواپیمایی به عنوان برگزار کننده‌ی تور اقدام به اجاره چارتر صندلی‌ها بنماید و همه‌ی بلیط‌ های تور خریداری نشود، بلیط های باقی مانده با قیمت کمتری به فروش گذاشته خواهند شد. این نحوه قیمت گذاری که در فاصله زمانی اندکی تا شروع تور انجام می‌گیرد، اصطلاحا تور لحظه آخری گفته می‌شود.

تور لاکچری:

 در واقع لوکس ترین، گران ترین ، کمیاب ترین و باکیفیت ترین تورها را شامل می شود

تور گردشگری یعنی چه :

سفر به قصد لذت بردن یا کسب و کار است، همچنین به معنی تئوری و عمل سیاحت‌گری، تجارت، جذب، اسکان و سرگرمی گردشگران و تجارت مرتبط به برگزاری تور است.

رویدادی به یک روند سیستماتیک متشکل از برنامه‌ریزی، توسعه و ایجاد و بازاریابی رویدادی در رابطه با گردشگری گفته می‌شود. استراتژهای گردشگری رویدادی می‌باید بر روی بخش‌هایی همچون سفر به مقصد رویدادها و یا کسانی که می‌توان آن‌ها را برای حضور در رویدادها در فاصله‌ای دور از خانه‌هایشان جلب کرد تمرکز کند. به طور کلی رویداد‌هایی که انگیزش سفر ایجاد می‌کنند را می‌توان در سه دسته‌ی رویدادهای فرهنگی، رویدادهای ورزشی و رویدادهای تجاری تقسیم‌ کرد.

مایس توریسم چیست :

صنعتی خدماتی است که از ترکیب تجارت، حمل‌و‌نقل، سرمایه‌گذاری‌های مالی و مسافرت به وجود آمده و محصول دهه‌های اخیر است.    کلمه مایس از حروف اول کلمات Meetings (نشست‌ها و اجلاس‌ها)، Incentives (انگیزه‌ها و محرک‌ها)، Conferences ( کنفرانس‌ها) و Exhibitions (نمایشگاه‌ها) به وجود آمده است. اگرچه در بعضی منابع حرف (C) را به عنوان حرف اول کلمه (Conventions) به معنای همایش‌ها و حرف (E) را به عنوان حرف اول کلمه (Events) به معنای رویدادها در نظر گرفته‌اند، اما با توجه به توضیحات بالا، صحیح‌تر آن است که مایس توریسم را به عنوان یکی از شاخه‌های «گردشگری رویدادی» تلقی کنیم.

فواید گردشگری :

  • کم شدن استرس
  • تنوع دادن به زندگی
  • استفاده از طبیعت
  • در لحظه زندگی کردن
  • به دست آوردن خاطرات جذاب
  • آشنایی با فرهنگ‌های مختلف

فرق تورهای نمایشگاهی با تورهای توریستی :

بدنه‌ی یک سفر خاص کاری، نمایشگاهی یا تجاری الفبای یک سفر توریستی را دربر دارد. به‌عنوان مثال اگر بخواهیم از مبدا ایران برای حضور در یک تور نمایشگاهی اقدام کنیم، باید موضوع ویزا، پرواز، اقامت در هتل‌ها، ترانسفرهای فرودگاهی یا ترانسفرهای بین شهری، حضور یک راهنما (اگر تور به‌صورت گروهی اجرا شود) را همانند تورهای توریستی درنظر بگیریم، اما خدمات مضاعفی نیز به این تورها اختصاص می‌یابد.

با توجه به هدف هر تور نمایشگاهی، تدارکاتی هم باید برای آن در نظر گرفت. برای مثال اگر تور مرتبط به بازدید از یک نمایشگاه‌ است باید کارت ورود به نمایشگاه از قبل تهیه شود که خود این موضوع به تنهایی پروسه‌ای بسیار مهم است.

عموما تهیه این کارت‌ها یا ورودیه‌ها یا باقی موارد مربوط به رزرو و حضور در نمایشگاه به‌صورت آنلاین است و هر آژانس مسافربری یا مجموعه‌ای شاید این امکان را نداشته باشد. از سویی دیگر، چون در آن برهه از زمان شرکت‌کنندگان از اقصی نقاط جهان در نمایشگاه حضور می‌یابند و این تراکم جمعیت یکی از عوامل آزاردهنده برای مسافر خواهد بود، بنابراین انتخاب محل مناسب جهت اقامت، کاری زمان‌بر و ممکن است نیازمند هماهنگی حتی از یک سال قبل‌تر باشد.

ضرورت راهنماهای مجرب که نه‌تنها به حوزه گردشگری مسلط باشند، چرا که ممکن است کسانی که با هدف حضور در یک نمایشگاه یا همایش سفر می‌کنند، تمایل داشته باشند که در محل اقامت خود یا شهرهای اطراف به گشتی تفریحی بپردازند که این موضوع نیز نیازمند هماهنگی‌هایی از پیش تعیین ‌شده، است.

تور لیدر کیست :

راهنمای تور همراه شماست. این شخص به‌خوبی با مقصد سفر آشناست و وظیفه معرفی مکان‌های گردشگری و نیز هماهنگی‌های سفر را بر عهده دارد. او معمولا در رشته توریسم یا زیرشاخه‌های مربوط به آن در دانشگاه تحصیل‌کرده یا با شرکت در دوره‌های مربوطه، مدرک تور لیدری دریافت کرده است

در پایان برای موفقیت بیشتر و شرکت در بهترین و مطمئن ترین مناقصه ها ، مزایده ها و استعلام ها در این زمینه، شما را به مرکز اطلاعات مناقصات و مزایدات ایران (زنجیره معاملاتی آریاتندر) راهنمایی مینمایم.

دیدگاه خود را بگذارید