چه مارک کولر گازی بخریم؟(راهنمای جامع خرید کولرگازی)

چه فاکتورهایی که باید در انتخاب برند ومارک کولر گازی در نظر گرفت؟برای انتخاب برند کولر گازی باید به عوامل مختلفی توجه کرد. ما مهمترین آنها را در مقاله زیر بیان کرده ایم.

هزینه

بودجه شما برای تعیین اینکه کدام مارک کولرگازی  برای خانه شما بهترین است، حیاتی است. برندهای برتر به دلیل استفاده از فناوری جدیدتر و ارائه قابلیت‌های خانه هوشمند هزینه بیشتری دارند. اگر این ویژگی‌ها را نمی‌خواهید یا نیاز ندارید، می‌توانید با انتخاب یک واحد کولرگازی استاندارد در هزینه خود صرفه‌جویی کنید.

نوع کولر گازی نیز بر قیمت آن تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، یک سیستم تهویه مطبوع مرکزی سایز کامل بیش از یک کولرگازی کوچکتر، مانند سیستم تهویه مطبوع بدون کانال، که به آن یونیت اسپلیت نیز گفته می شود، قیمت دارد.

در زیر عواملی که برای  هزینه های متوسط انواع مختلف کولرگازی اثرگذار است آورده شده است. همچنین هزینه های قطعات حیاتی کولرگازی مانند کندانسور را در نظر گرفته ایم. این عوامل در قیمت تمام شده کولرگازی گنجانده شده اند اما می توانند قیمت کلی را افزایش یا کاهش دهند.

تهویه مطبوع مرکزی,کمپرسور,کندانسور,پمپ حرارتی,تهویه مطبوع اسپلیت ,تهویه مطبوع پنجره ای انواع مختلف کولرگازی هستند. توجه داشته باشید که برخی از برندهای معروف ممکن است از نام و سابقه طولانی خود به عنوان دلیلی برای دریافت قیمت های بالاتر استفاده کنند. اگرچه شهرت خوب یک شاخص قوی از کیفیت است، اما لزوماً به این معنی نیست که باید برای یک واحد قابل مقایسه از یک برند کمتر شناخته شده هزینه بیشتری بپردازید.

همچنین باید در نظر داشته باشید که علاوه بر واحد باید هزینه نصب را نیز پرداخت کنید. این هزینه تا سقف یک میلیون تومان وبیشتر است.

گارانتی ها

ضمانت‌ وگارانتی برای خریدکولرگازی  به شما کمک می‌کند تا انتخاب خوبی داشته باشید. اکثر شرکت ها گارانتی محدود پنج ساله برای قطعات ارائه می دهند، ضمانت برای قطعات یا تعویض استاندارد بسیار عالی است. برندی که گارانتی مادام العمر کمپرسور یا ضمانت تعویض مادام العمر ارائه می دهد، نشان می دهد که شرکت از محصولات خود حمایت می کند.و درصورت وجود مشکلاتی در کولر گازی با خیال راحت می توانید نسبت به تعویض قطعه اقدام نمایید.

امکانات

فناوری تهویه مطبوع به طور مداوم در حال پیشرفت است. می‌توانید یک کولرگازی با همه امکانات پیشرفته، مانند یک سیستم مانیتورینگ دسترسی به اینترنت و ترموستات هوشمند بخرید. با این حال، ویژگی های بیشتر به معنای هزینه بالاتر است. ویژگی‌ها و سطح راحتی را که می‌خواهید در نظر بگیرید و آنها را با برچسب‌های قیمت برند مقایسه کنید تا حد وسطی پیدا کنید.

سیستم‌های تهویه مطبوع مرکزی که سیستم‌های تهویه مطبوع شما را در یک واحد با یک پمپ حرارتی ادغام می‌کنند ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند. شما می توانید با انتخاب یک سیستم اسپلیت، که سیستم کولرگازی شما را به یک بخاری برای گرمایش و یک تهویه مطبوع برای سرمایش جدا می کند، در هزینه خود صرفه جویی کنید. با این حال، سیستم های یکپارچه با پمپ حرارتی در طول تابستان کارآمدتر هستند و منجر به کاهش قبض انرژی می شوند و در درازمدت در هزینه شما صرفه جویی می کنند.

خدمات مشتری

به خدمات پشتیبانی مشتری توجه کنید. یک برند خوب کولرگازی باید اشکال مختلفی از ارتباط را ارائه دهد، مانند فرم ارسال آنلاین و خط تلفن مستقیم. همچنین، توجه داشته باشید که آیا این شرکت نصاب های تایید شده را، چه در داخل یا از طریق شبکه ای از نمایندگی ها، ارائه می دهد.

ما توصیه می کنیم در مورد مارک های مورد علاقه خود در سایت های محبوب تحقیق کنید. خواندن نظرات مشتریان به شما بینشی در مورد فرآیند نصب و نحوه برخورد با نمایندگان خدمات مشتری آن برند می دهد.

بهره وری انرژی کولر گازی

بهره وری انرژی عملکرد و ارزش کلی کولر گازی را تعیین می کند. در زیر دو مورد از متداول‌ترین روش‌های تعیین بهره‌وری انرژی AC آورده شده است.

رتبه بندی SEER

رتبه‌بندی‌های نسبت بهره‌وری انرژی فصلی (SEER) نسبت خروجی خنک‌کننده کولرگازی در یک فصل خنک‌کننده معمولی تقسیم بر انرژی مصرفی آن بر حسب وات ساعت است. رتبه بندی SEER در کل فصل خنک کننده با استفاده از دمای ثابت داخلی و انواع دمای بیرون از 60 درجه فارنهایت تا بیش از 100 محاسبه می شود. توجه داشته باشید که رتبه بندی SEER حداکثر درجه بازدهی است. بازده واحد شما بسته به شرایط خانه شما، مانند عایق کاری و پنجره ها، می تواند کمتر باشد.

هر رتبه SEER بالاتر از 13 خوب در نظر گرفته می شود. میانگین امتیاز 16 است و هر چیزی بالاتر از 20 بالاترین رتبه است. واحدهای زیر 13 احتمالاً بی کیفیت هستند.

رتبه بندی ستاره های انرژی

برندی که با Energy Star همکاری می کند یکی دیگر از شاخص های خوب کیفیت است. Energy Star از دستورالعمل های سختگیرانه برای تأیید واحدهای کولرگازی استفاده می کند. به عنوان مثال، واحد باید دارای رتبه SEER 14.5 یا بالاتر باشد. همچنین باید دارای رتبه‌بندی نسبت بهره‌وری انرژی (EER) باشد – اندازه‌گیری استانداردتر از SEER – که 8٪ انرژی کمتری نسبت به مدل‌های کولرگازی  معمولی مصرف می‌کند.

  نتیجه گیری

بهترین برند کولر گازی به بودجه، نیازها و خواسته های شما بستگی دارد. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که صاحبان خانه در هنگام خرید کولرگازی مرتکب می شوند این است که چندین پیشنهاد از نصاب ها دریافت نمی کنند. برای مقایسه هزینه ها، ضمانت ها و ویژگی های اضافی، توصیه می کنیم حداقل سه قیمت از مارک های مختلف دریافت کنید. یک واحد تهویه مطبوع خوب (AC) خانه شما را راحت و خنک نگه می دارد. با این حال، برخی از شرایط پیچیده صنعت، تعیین بهترین کولر گازی را دشوار می کند

. اگر برای اولین بار پس از مدتی یک کولرگازی مرکزی جدید می‌خرید اکثر واحدهای کولرگازی حداقل یک دهه عمر می‌کنند، متوجه خواهید شد که مدل‌های امروزی از نظر انرژی کارآمدتر هستند، به این معنی که هزینه کمتری برای کار کردن دارند و در عین حال شما را نگه می‌دارند. خنک و راحت تهویه مطبوع بدون کانال نیز نسبت به یک دهه قبل رایج تر و مقرون به صرفه تر هستند. اگر یک سیستم تهویه مطبوع دائمی را در خانه ای (یا بخشی از خانه) که قبلا کانال کشی نداردکولر گازی بدون کانال بهترین گزینه می باشد.

ما در سایت روشن تهویه علاوه بر  خریدو فروش انواع کولر گازی نو ,کارکرده ودست دوم,در زمینه تعمیر کولرگازی در تهران نیز فعالیت به سایت ما مراجعه نمایید باشمارهای ثبت شده در سایت تماس گرفته واز مشاوره رایگان کارشناسان سایت روشن تهویه برخوردار شوید.

منبع : سایت روشن تهویه https://roshantamir.ir/

دیدگاه خود را بگذارید