کمپین تبلیغاتی، شگردی پربازده برای فروش محصولات شما

آهای خونه دار و بچه دار، زنبیل و بردار و بیار… . جمله هایی از این دست برای کسب و کارهای امروزی مفهوم خود را از دست داده اند. با روی کار آمدن تجارت الکترونیک، کمپین تبلیغاتی و خرید و فروش اینترنتی کسب و کار ها با مفاهیم جدی تری برای تبلیغات محصولات خود روبرو شده اند. مفاهیمی که در عین سادگی می تواند بیشترین میزان موفقیت در فروش را به صاحبان مشاغل هدیه دهد. در این مقاله درباره انواع روش های تبلیغات مدرن مانند کمپین تبلیغاتی، سئو سایت و رپورتاژ آگهی مطالبی خواهید خواند.

کمپین تبلیغاتی چیست؟

طراحی یک برنامه جامع برای تبلیغات محصولات در کسب و کار، بسیار مهم است. از همین رو کمپین تبلیغاتی وارد میدان تبلیغات شد. در واقع کمپین تبلیغاتی یک برنامه جامع از تمامی فعالیت های تبلیغاتی با هدف های کمی و کیفی معین است. فعالیت یک کمپین تبلیغاتی به صورت برنامه هایی مستقل و در عین حال هماهنگ با یکدیگر است. این برنامه ها می توانند در حوزه های مختلفی چون تبلیغاتی، رسانه ای، روابط عمومی در مورد یک محصول، خدمت و یا بنگاه اقتصادی طراحی و اجرا شوند. روند اجرایی شدن این برنامه ها نیز می تواند شکل های متفاوتی داشته باشد. محتوای پیام تبلیغاتی شرکت شما در صورت اجرای یک کمپین تبلیغاتی همه جانبه به شکل چاپی، صوتی، تصویری، محیطی و … به مخاطبان شما ارسال می گردد. این نکته را در نظر داشته باشید که پیام تبلیغاتی شما باید به صورت متوالی و تکرار پذیر برای مخاطبتان ارسال شود تا میزان اثرگذاری آن در ذهن مخاطب بیشتر و بیشتر شود.

راز موفقیت در طراحی کمپین تبلیغاتی

صاحبان کسب و کارهای موفق برای طراحی کمپین تبلیغاتی خود از پیچیدگی دست برمی دارند. آنها به خوبی می توانند خلاقیت را با  سادگی عجین کرده و از آن شعاری دلنشین و تاثیرگذار بر ذهن مخاطب خلق کنند. در واقع راز ماندگاری یک کمپین تبلیغاتی موفق در همین است. مشتری پیام تبلیغاتی را دریافت کرده و بر اساس میزان همزاد پنداری خود با آن کاراکترهای تبلیغاتی، آن پیام را به خاطر می سپارد. استفاده از عنصر طنز فاخر هم می تواند تاثیرگذاری پیام را بیشتر کند. یکی از رموز  موفقیت تبلیغات چاپی استفاده از عنصر نقصان است. شما عنصری حیاتی را از تبلیغات چاپی خود حذف می کنید و ذهن مخاطب باید به دنبال حفره ایجاد شده بگردد. همین امر موجب اثرگذاری پیام شما برای مشتریانتان می شود.

یک کمپین تبلیغاتی تا چه اندازه به کسب و کار من کمک می کند؟

حال که فهمیدیم کمپین تبلیغاتی چیست خوب است به میزان اثر بخشی این روش نیز اشاره ای داشته باشیم. اگر کمپین و پیام تبلیغاتی شما به درستی طراحی شده باشد، بهترین استراتژی های پیشبرد فروش محصول شما مانند بمب عمل خواهد کرد و شاهد افزایش فروش محصولات مجموعه تان خواهید بود. به یاد داشته باشید قبل از انتشار پیام تبلیغاتی خود از بازار هدف خود اطمینان حاصل کنید. جامعه هدف را به خوبی مطالعه کرده و رفتارهایشان را تجزیه و تحلیل کنید. خوب است با شناخت دقیق مشتریان اصلی خود و دسته بندی آنها  با در نظر گرفتن ویژگی های جغرافیایی، سن، جنسیت، خانواده، درآمد، موقعیت جغرافیایی، سبک زندگی، الگوی خرید دست به طراحی کمپین تبلیغاتی بزنید. آنگاه تنها کافی است پول روی پول بگذارید و به ارزش و اعتبار شرکت خود اضافه کنید!

رپورتاژ آگهی چیست؟

یکی دیگر از روش های معرفی محصولات و خدمات، خرید رپورتاژ آگهی ( https://www.tesmino.com/reportage/ ) است. رپورتاژ آگهی در واقع خبری تبلیغاتی است که با هدف معرفی خدمات و محصولات در سایت های خبری پربازدید انتشار می یابد. این روش در عین سادگی مزایای زیادی به همراه دارد. در این روش شما با معرفی کامل شخص، برند و یا محصول خود خدمات خود را به صورت مستقیم به سمع و نظر چندین هزار نفر می رسانید. از آنجا که این رپورتاژ ها در سایت های پربازدید خبری به صورت خبر منتشر می شوند، می توانید اطمینان داشته باشید مخاطبان شما با اعتماد بیشتری به سمت شما و محصولاتتان می آیند. علاوه بر این شما با هایپرلینک چند کلمه کلیدی می توانید مخاطبانتان را به وبسایت خود هدایت کنید.

سئو سایت چیست؟

اگر برای معرفی محصولات و خدمات خود وبسایتی راه اندازی کرده اید، سئو سایت نیز یکی از مسائلی است که با آن دست به گریبان خواهید بود. سئو سایت به معنای بهینه سازی سایت می باشد. به عبارت دقیق تر سئو مجموعه ای از فعالیت هایی است که برای تعیین استراتژی محتوایی سایت و سیاست گذاری تولید محتوا انجام می شود. نتیجه ی این فعالیت های سئو این است که وبسایت در موتورهای جستجو ( به طور ویژه جستجوی گوگل ) جایگاه بهتری پیدا خواهد کرد. در واقع یک سایت با محتوای سئو شده با استانداردهای موتور های جستجو هماهنگ است در نتیجه بازدیدکنندگان بیشتری را جذب خواهد کرد. یکی از مهمترین پارامترهایی که موتورهای جستجو بر مبنای آن بنا نهاده شده اند، کلمات جستجو شده از سمت کاربران است. بنابراین کلمات کلیدی و انتخاب واژگان مناسب و درخور با مجموعه فعالیت های شما برای سئو بسیار با ارزش تلقی می شود.

می خواهم یک سئو کار شوم…

اگر دوست دارید سئو کار شوید این موارد را به خاطر بسپارید:

  • حتما یک کتاب پایه در این زمینه مطالعه کنید. بستر اینترنت پر از کتاب هایی است که می تواند به شما اصول سئو را بیاموزد. با مطالعه کتاب های مرتبط با سئو اصطلاحات رایج در این زمینه را می آموزید و در عمل راحت تر می توانید با قوانین آن دست و پنجه نرم کنید.
  • یکی دیگر از راه های یادگیری سئو، شرکت در دوره های آموزشی سئو می باشد. در این دوره ها به متقاضیان تکنیک های کاربردی سئو آموزش داده می شود.
  • مقالات تخصصی سئو و ویدئو های آموزشی سئو نیز شما را برای کسب مهارت بیشتر در سئو سایت یاری خواهند کرد.

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

دیدگاه خود را بگذارید