آموزش گیتار از صفر در آموزشگاه موسیقی منظومه

اگر شما هم از علاقمندان به گیتار باشید و یا دوست دارید در کلاس گیتار ثبت نام کنید قبل از هر چیز باید بدانید به چه سبکی گرایش دارید. سبک های مختلف گیتار شامل سبک پاپ ، کلاسیک ، فلامنکو ، کانتری ، بلوز و جز می باشد. اما معمول ترین سبک آن که شاید سبک پاپ و کلاسیک باشد که در ادامه در مورد تفاوت این دو سبک و نحوه آموزش آن اندکی بیشتر صحبت می کنیم.

آموزش گیتار از صفر در آموزشگاه موسیقی منظومه

سبک پاپ در گیتار معمولا به سبکی اشاره می کند که در آن نوزانده ملودی های پاپ و معروف را اجرا می کند و این اجرا ممکن است آهنگی خاص به صورت تک نوازی یا همراه با خواندن خود آهنگ باشد آموزش گیتار در این سبک شامل آموزش ریتم و آکورد است و البته شامل آموزش هایی برای طریقه اجرای درست نت های مختلف روی ساز می باشد.

در سبک کلاسیک اما آموزش ها اندکی آکادمیک تر است و در اینجا ما شاهد نوازندگی اصولی تر و آموزش پایه ای تر هستیم به این شکل که موسیقی به شکلی درست و اصولی روی ساز آموزش داده می شود این سبک نیز تکنیک های خاص خود را دارد و شامل اجرای ملودی های کلاسیک روی ساز و اجرای نت های مختلف با زمان بندی های مختلف روی ساز می گردد تا نوازنده در اجرای نت ها و زمان های مختلف آن تبحر کامل پیدا کند.

برای آموزش گیتار شناخت سبک ها اهمیت دارد؟

سبک فلامنکو که به نوعی موسیقی اصیل اسپانیایی را نمایش می دهد شامل اجرای هم ریتم که در سبک پاپ معمول است می شود و هم شامل ملودی می گردد تکنیک هایی هم که این سبک دارد تلفیی از هر دو ملودی و ریتم است. نوع نت خوانی اما در این سبک اندکی متفاوت است و به اصطلاح با تبلچر می باشد که نوعی نت نویسی صرفا برای ساز گیتار می باشد و نت ها را با شماره نشان می دهد.

سبک بلوز ، جز و کانتری هم در گیتار بسیار به هم نزدیک هستند این سبک ها که به نوعی توسط سیاه پوستان و بومیان آمریکایی وارد گردید از سبک هایی است که روی گیتار به زیبایی اجرا می گردد این سبک ها که شامل نوعی بداهه نوازی و اجرای نت ها در ربع پرده می گردد سبکی است که شاید روی گیتار الکتریک و آکوستیک البته بیشتر نمود یابد.

گیتار، سازی است با قابلیت های فراوان شاید خیلی بی راه نگفته باشیم اگر بگوییم گیتار محبوب ترین ساز در بین همه سازها محسوب می شود و طرفدان زیادی را به خود اختصاص داده است. این که چه چیزی باعث شده تا این ساز اینقدر محبوب باشد در کنار صدای دلنشین و ملایم آن البته شاید به قابلیت خاص این ساز در اجرای سبک های مختلف برگردد. امروز ما قصد داریم به معرفی سبک های مختلف گیتار بپردازیم و این که چگونه می توان به یادگیری و آموزش اصولی این ساز پرداخت.

در آموزشگاه موسیقی یوسف آباد یا منظومه تمامی سبک های تخصصی گیتار آموزش داده می شود. همچنین آموزش برای سنین مختلف توسط اساتید مختلف انجام می شود تا آموزش ها دقیقا متناسب با سن و روحیات هر هنرجو باشد. در هر سبک استاد مربوط به خود معرفی می گردد که در همان سبک تبحر و تخصص دارد و اینگونه نیست که هر استادی برای هر سبکی معرفی گردد. تکنیک های هر سبک ، طرز نوازندگی و اصول هر سبک مشخص است و از آموزش یکنواخت به همه هنرجویان به شدت پرهیز می شود.

مورد مهم دیگر در کلاس گیتار که در آموزشگاه منظومه انجام می شود این است که آموزش آن به شکل خصوصی و تک نفره می باشد چرا که ما معتقدیم استعداد و علایق هیچ دو نفری با هم یکسان نیست از این روی بایستی کلاس آموزش گیتار برای هر فرد و مختص خود او برنامه ریزی شود تا آموزش هم اصولی باشد و هم جذابیت خود را برای هنرجویان داشته باشد.

به این آهنگ چه امتیازی می دهید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این اهنگ امتیاز می دهید.

دیدگاه خود را بگذارید