آیا تاکنون به یادگیری یک ساز فکر کرده اید؟

اگر گوشه ی کتاب خانه ی کوچکتان، کتاب مولانا جا خوش کرده است، اگر شما هم با دیدن رقص سماع بی اختیار هیجان زده می شوید، شما هم مانند بسیاری از ساکنان خاورمیانه، می توانید دف بنوازید.

دف از جمله سازهای کوبه ای است، که برای آموزش آن در هر سنی می توان اقدام کرد. پس از موهای سفید یا روزهای پر مشغله کاری تان نترسید. شما هر زمان که اراده کنید می توانید یک نوازنده دف باشید.

دف را عموما ساز شرقی می دانند که در آسیا و بیش تر از همه در خاورمیانه در بین علاقه مندان به موسیقی رواج دارد. این دایره ی پوستین به دلیل نوع صدای متفاوت و شور انگیز خود، در بین عارفان بسیار محبوب بوده است. در واقع دف را می توان از معدود ساز هایی دانست که در مراسم مذهبی مورد استفاده قرار می گیرد. این تلفیق زیبای چوب و پوست سالیان درازی است که همدم صمیمی درویشان خانقاه و عارف مسلکان است. اگرچه سال های زیادی، صدای شور انگیز این ساز در گوشه ی خانقاه و تکایای کردستان پنهان شده و اجازه ی شنیده شدن آن وجود نداشت، اما امروزه دف در بسیاری از سبک های موسیقی مورد استفاده قرار گرفته و روز به روز طرفداران بیش تری پیدا می کند.

علاوه بر این دف را شاید بتوان یکی از قدیمی ترین ابزار شادی در فرهنگ مشرق زمین دانست. استفاده از دف در مراسم عروسی و اعیاد در میان ایرانیان و عرب ها پیش از ظهور اسلام رواج داشته است.

در سال های اخیر و به لطف هنرمندان بزرگی همچون محمد رضا لطفی و بیژن کامکار، ساز دف جایگاه خود را در بین علاقه مندان به موسیقی باز یافته است.

اگر برای یادگیری دف، هیجان زده هستید یا حتی برای انتخاب این ساز هنوز مردد هستید با ما تماس بگیرید.

آموزش مهروزان از بهترین مراکز در خصوص برگزاری  کلاس آموزش دف با حضور اساتید مجرب کشوری، در خدمت شماست.

پیانو، سرزمین سیاه و سفید موزیکال

پیانو را شاید بتوان لطیف ترین برخورد چکش با سیم های فلزی دانست. صدای این ساز صفحه ای کلید دار، اولین بار در شهر پادووای ایتالیا شنیده شد. هرچند، پیانو تا ده سال پس از اختراع آن توسط بارتولومئو کریستافوری ایتالیایی ناشناخته ماند. اما به تدریج و با انتشار مقالات و تلاش موسیقی دان ها به مشهورترین ساز جهان و مادر ساز ها تبدیل شد. اگرچه  شاید به نسبت بسیاری از سازها قدمت تاریخی کمتری داشته باشد.

 چرا به پیانو مادر ساز ها می گویند؟

کلمه پیانو، مخخف ایتالیایی پیانو فورته است. این کلمه از دو بخش تشکیل شده که به خوبی قدرت و بازه ی کاربرد این ساز را مشخص می کند. پیانو به معنی ملایم و فورته به معنی صدای بلند است.

اگر دوست دارید هرچه می خواهد دل تنگتان بگویید، کلید های پیانو بهترین راه است. کافیست انگشت خود را بلند کرده و ماهرانه به کلید های ساز ضربه بزنید. شما قدرت این دارید که درآن واحد ده نت  را به طور هم زمان اجرا کنید.

چه سنی برای آموزش پیانو مناسب است؟

همین حالا! موسیقی یک فعالیت فوق برنامه یا تفریحی نیست. موسیقی را می توان یکی از اصلی ترین نیازهای روح در همه ی سنین دانست. پس اگر به کلاس پیانو برای خود یا کودکتان فکر می کنید، همین حالا اقدام کنید. برای آموزش ساز هیچوقت دیر نیست. کودکان از سنین ابتدایی آمادگی پذیرش و درک موسیقی را دارا هستند. از سویی هنگامی که ذهن انسان با موسیقی آمیخته شده و روند رشد او را تحت شعاع قرار دهد، شخص از روح و شخصیت والاتری برخوردار خواهد شد. به گفته ی شینچی سوزوکی، یکی از برترین استادان پیانو در جهان: آموزش موسیقی هدف اصلی من نیست، من می خواهم شهروندانی خوب و انسانهایی متعالی تربیت کنم. اگر کودکان از بدو تولد به موسیقی خوب گوش دهند و خود نیز نحوه اجرای آنرا یاد بگیرند، اینکار باعث خواهد شد تا حساسیت، نظم و عشق و علاقه ی آنها نیز گسترش یافته و به تدریج صاحب قلبی زیبا گردند.

هرچه زودتر شروع کنید بهتر است. آموزشگاه مهرورزان با بکارگیری متدهای مدرن یادگیری در دنیا و دارا بودن برترین اساتید، سرزمینی است برای تحقق رویای نوازنده شدن

اگر همیشه خود را روی سن یک ارکستر بزرگ تصور می کردید، باید بدانید هنوز دیر نشده، آموزش پیانو را با ما شروع کنید.

اگرعلاقه مند هستید در حالی که روی صندلی نشسته و به کنسرت خیره شده اید، برای کودکان دست بزنید، همین حالا اقدام کنید. آموزشگاه موسیقی صدای مهرورزان رویای شما را به واقعیت تبدیل می کند.

 

 

به این آهنگ چه امتیازی می دهید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این اهنگ امتیاز می دهید.

دیدگاه خود را بگذارید