معرفی تعدادی از ژانر‌های سبک هوی متال

هوی متال یکی از سبک‌های موسیقی است که عامه مردم کمتر به آن گوش می‌دهند. در واقع اگر موسیقی را فقط یک ابزار برای پر کردن گوش خود در نظر می‌گیرید، بهتر است که به هوی متال گوش ندهید. اما اگر قصد دارید تا موزیک را با تمام وجود خود احساس کنید بهتر است چیزهایی درباره این سبک بدانید. به ترتیب درام ، گیتار بیس و گیتار الکتریک مهم‌ترین بخش‌های تشکیل دهنده آن است و درام در واقع نقش هماهنگ‌کننده کل گروه را بر عهده دارد. هوی متال خود شامل زیرمجموعه‌های زیادی است که در این پست قصد داریم شما را با تعدادی از آن‌ها آشنا کنیم.

بلک متال

یکی از ژانر‌های متال است که از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به ضرب بسیار بالا ، جیغ های گوشخراش ، فواصل ترسناک ، اشعار عجیب و صدای کمپرس نشده اشاره کرد. این سبک در سال‌های 1980 توسط تعدادی از گروه‌های ترش متال شکل گرفت. هدف اصلی این سبک مقابله با فرهنگ‌های عمومی مردم است. انسان گریزی و مسیح ستیزی هم از دیگر ویژگی‌های اصلی این سبک است. موج اول شروع این سبک شامل گروه‌هایی به نام های سلتیک فراست ، ونوم و بثری است و موج دوم آن هم شامل گروه‌هایی مانند بورزوم ، دارک ثرون و ایمورتال است.

https://power-music.ir/

پراگرسیو متال

زیرشاخه دیگری از موسیقی متال است  که در زبان انگلیسی به صورت Prog Metal هم به آن اشاره می‌شود. در واقع می‌توان این سبک را ترکیب شده با پراگرسیو راک دانست. از جمله گروه‌هایی که در این شاخه فعالیت می‌کنند می‌توان به اپث ، سوتیج ، ارین و دریم تئاتر اشاره کرد که اخیرا با اجرای آهنگ‌های فوق العاده‌ای با هارمونی بسیار بالا و اجرای بی نظیر نوازنده‌هایش توجهات زیادی را به سمت خود جلب کرده. این شاخه به نمایش موسیقی متال از دیدگاه هنری و تجربی می‌پردازد.

پاور متال

ترکیبی است از شاخه های ترش متال ، اسپید متال و متال سنتی که با حالت سمفونیک ارائه می‌شود. یکی از ویژگی‌های اصلی آن آواز ملودیک با صدای زیر اما قدرتمند است. در این شاخه گیتارهای سولو به صورت همزمان نواخته می‌شود. بیشتر فضا و حال و هوای این نوع حماسی و انرژی دارد. از لحاظ جغرافیایی دو گونه متفاوت از آن وجود دارد که یکی از آن در آمریکای شمالی توسعه یافت و دیگری در محدوده شمال اروپا . این روزها موسیقی‌های تولید شده در این سبک تمپوی بسیار بالایی دارد. این سبک تمرکز بسیار زیادی روی خواننده دارد. موضوع اشعار آن اما بیشتر خیالی و افسانه است.

دیدگاه خود را بگذارید