باغ گیاهشناسی ملی، جاذبه های گردشگری مشهد

گردشگران و مسافرانی که با تور مشهد به سفر می پردازند می توانند از زیباترین جاذبه های گردشگری مشهد نظیر باغ گیاهشناسی ملی و شاندیز دیدن نمایند. با توجه به جاذبه های تفریحی و تاریخی بیشمار در این شهر هر ساله تورهای مسافرتی بسیاری از نقاط مختلف کشورمان به این منطقه برگزار می شود

جاذبه های گردشگری مشهد  در تور مشهد ارزان قیمت و لحظه آخری  با داشتن قدمتی تاریخی و مناظری بی نظیر و جذاب در سال های اخیر مقصد بسیاری از گردشگران و مسافران واقع می باشد که می توان گفت تور مشهد بیش از پیش مورد انتخاب توریست ها قرار گرفته است شما نیز می توانید با شرکت در تورهای برگزاری به این شهر از معروف ترین و زیباترین اماکن دیدنی و طبیعی مشهد بازدید کنید. باغ گیاهشناسی ملی مشهد از جمله این اماکن طبیعی و جاذبه های گردشگری مشهد می باشد که با داشتن ۲۵ هکتار از وسعت بزرگی برخوردار می باشد و مجموعه ای بسیار جذاب و طبیعی در دل این شهر محسوب می شود. باغ گیاهشناسی مشهد در سال ۱۳۹۲ با ۱۱ کلکسیون مختلف در کنار هم ساخته و تشکیل شده است که مجموعه ای از معماری و علم بوده و نظر بسیاری از مسافران و گردشگران علاقه مند به طبیعت را سوی خود جذب کرده است. گردشگران می توانند با حضور در این مکان از ۱۸۰ گونه گیاهی و دارویی و بیش از ۴۰۰ نمونه ژنتیکی را مشاهده کنند. این باغ از جمله جاذبه های گردشگری مشهد به عنوان یکی از مناطق بازدیدی و آموزشی شناخته می شود. در سفر به شهر زیبای مشهد حتما از لین مکان دیدن کرده و دنیایی از گیاهان بی نظیر را در یک چشم بر هم زنی مشاهده نمایید.

پارک ملی، جاذبه های گردشگری مشهد

به گزارش سفر باتو ، از دیگر جاذبه های گردشگری مشهد می خواهیم شما را با پارک ملی مشهد که از معروف ترین و زیباترین دیدنی های این شهر می باشد آشنا کنیم. این پارک اولین مکان تفریحی مشهد بوده و بزرگ ترین پارک این شهر محسوب میشود که در سال ۱۳۴۵ افتتاح شده است  هم چنین با توجه به واقع شدن در منطقه پرتردد و تجاری از جمله پارک های محبوب در سطح شهر مشهد به شمار می آید. قناتی از میان پارک ملی رد میشود که بر زیبایی و محبوبیت آن افزوده است انواع درختان چنار قدیمی، گیاهان مختلف و فضای سبز گلکاری از دیگر زیبایی های پارک ملی مشهد می باشد. شما می توانید با قرار دادن این پارک در میان بازدید از جاذبه های گردشگری مشهد لحظات پر از دلنشین و آرامی را در این مکان سپری کنید. در ساعات بعد از ظهر افراد محلی نیز برای پیاده روی و دور همی به این پارک مراجعه می کنند و شما می توانید در کنار جمعیتی پر از دقایق شاد را داشته باشید.

شاندیز، جاذبه های گردشگری مشهد

حال می خواهیم شما با یکی از معروف ترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری مشهد که در میان اهالی این شهر نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است آشنا کنیم. شاندیز، که بی شک تا به حال نامش را برای دفعات مکرر شنیده و فرصت بازدید از آن را نداشته اید از زیباترین جاذبه های گردشگری مشهد می باشد. شاندیز منطقه ای در فاصله ۱۵ کیلومتری شهر مشهد می باشد که با توجه به موقعیت جغرافیایی از شرایط اقلیمی مناسبی برخوردار است رودخانه ای که از رشته کوه بینالود سرچشمه می گیرد از وسط شاندیز در حال عبور و جریان می باشد که سهم بسیاری در شرایط اقلیمی این منطقه دارد. کباب های شاندیز از جمله معروف ترین غذاهایی می باشد که در این مکان سرو میشود گردشگران و مسافران با در اولویت قرار دادن شاندیز در میان جاذبه های گردشگری مشهد، لذیذ ترین کباب سرو شده در یک طبیعت بکر و دلنشین را میل کنند. هم چنین گردشگران در سفر با تور مشهد می توانند از مناطق جذاب آن چون پارک جنگلی، موزه شهرداری و رصدخانه ی نجوم بازدید کنند و به گشت و گذار و تفریح بپردازند.

غار بیمار آب، جاذبه های گردشگری  مشهد

در آخر از میان لیستی از جاذبه های گردشگری مشهد می توان به غار بیمار آب اشاره نمود که در فاصله ۶ کیلومتری دهکده کوشک آب واقع شده است و در سطح آن آب بسیاری در حال جریان می باشد این غار دارای ارتفاع زیادی بوده و از زمان های بسیار قدیم برای اهالی این منطقه از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. علت نامگذاری این غار به بیمار آب این است که در آن دوران اهالی روستا برای درمان بیماری حیوانات خود از این آب برای حیوانات میخوراندند. در ابتدای این غار چاهی با عمق ۱۵ متری واقع شده است و در انتهای آن حوضچه ای عمیق تشکیل شده است و دهانه غار بیمار آب به ۳ متر می رسد. گردشگران که در میان بازدید از جاذبه های گردشگری مشهد این غار را نیز انتخاب می کنند حتما باید همراه خود نقشه راهنما داشته باشند و برای احتیاط لوازم محافظتی را از یاد نبرند. این غار یکی از قدیمی ترین و دیدنی ترین اماکن طبیعی در شهر مشهد می باشد که در سفر با تور مشهد گردشگران و مسافران بیشماری در برنامه های تفریحی خود این منطقه را در اولویت خود قرار می دهند.

/ پایان رپورتاژ آگهی/

 

دیدگاه خود را بگذارید