بلیط اتوبوس را باید از کجا تهیه کرد

اردوهای تفریحی با هم کلاسی های مدرسه، تورهای چند روزه با عزیزانی که دوستشان داریم یا مسافرت های خانوادگی، تنها مثال هایی از خاطره انگیز­ترین سفرهای ما با اتوبوس هستند. اتوبوس یکی از به صرفه ترین گزینه­ها برای سفرهای مخصوصا بین شهری است. تصور کنید بخشی از سفر شما در زمان شب باشد. اگر با اتوبوس سفر کنیم دیگر نیازی نیست نگران محل اقامت برای شب باشیم. بسیاری افراد برای صرفه جویی در وقت و هزینه خود با خرید بلیط اتوبوس از علی بابا اقدام به سفر می­کنند. شما هم شاید تهیه بلیط اتوبوس را داشته باشید اما سوال­هایی ذهن­تان را مشغول کرده باشد که ما با ارائه چندین نکته در مورد سفر با اتوبوس امیدواریم پاسخگو سوال­های شما هم باشیم.

خرید بلیط

البته که شما با مراجعه به یک پایانه مسافربری می­توانید بلیط خود را تهیه کنید. اما این کار دردسرهایی به دنبال دارد؛ ترافیک، آلودگی، و هدررفتن وقت، از همگی آنها می­توان دوری کرد. مانند بسیاری از کارهای دیگر، خرید بلیط اتوبوس به صورت اینترنتی انجام می­شود.کافی است به سایت علی بابا مراجعه کرده و به راحتی بلیط اتوبوس خود را تهیه کنید.

خرید اینترنتی شما، مزیت­های دیگری نیز دارد. برای مثال به هنگام خرید بلیط اتوبوس، به شما نقشه­ای نشان داده می­شود که بر روی آن صندلی های خالی و اینکه کدام صندلی ها توسط خانم یا آقا رزرو شده مشخص شده است. شما می­توانید با توجه به نقشه اتوبوس، صندلی خود را به صورت دلخواه انتخاب کنید.

فاصله زمانی تهران تا یزد با اتوبوس

همچنین تمامی شرکت های مسافربری و ساعت­های حرکت اتوبوس­های آنها در مسیر انتخابی شما در سایت علی بابا وجود دارد. به این شکل شما با خیالی راحت مناسب­ترین گزینه را انتخاب می­کنید.

قیمت بلیط

مسافت بین مبدا و مقصد مشخصا تاثیرگذارترین عامل در تعیین قیمت بلیط است. اما عامل مهم دیگری نیز در اینجا وجود دارد و آن نوع اتوبوسی است که با آن سفر می­کنید. اتوبوس­های معمولی یا وی آی پی (VIP) دو نوع رایج هستند. اتوبوس وی آی پی، اکثرا دارای صندلی­های کمتری نسبت به هم نوع خود هستند. تعداد صندلی هر اتوبوس در کنار نام آن دیده می­شود. همچنین در اتوبوس­های وی آی پی، مانیتورهایی در پشت هر صندلی برای شما وجود دارند تا در طول مسیر بتوانید با گوش کردن به موسیقی یا فیلم مورد علاقه­شان، خود را سرگرم کنید. انتخاب شما، هرکدام از این دو نوع اتوبوس که باشد، از تخفیف­های درنظر گرفته شده در هنگام خرید بلیط غافل نشوید!

سرپرست مسافران

اگر به صورت جمعی سفر می­کنید نیازی نیست هر فرد به صورت جداگانه بلیط اتوبوس خود را خریداری کند. تنها کافی است یک فرد به عنوان سرپرست این کار را به عهده بگیرد تا با ارائه اطلاعات مورد نیاز این کار را انجام دهد.

اگر کودکی که همراه شما سفر می­کند، به سنی رسیده که نیاز به صندلی مجزا دارد باید برای او بلیط تهیه کنید. اما اگر در دوران نوزادی به سر میبرد نیازی به تهیه بلیط نیست.

لغو سفر

آیا بعد از خرید بلیط اتوبوس امکان لغو آن و بازپسگیری مبلغ وجود دارد؟ باید گفت بله. ولی زمان لغو آن بسیار مهم است. بسته به مدت زمان سپری شده از زمان خرید و زمان باقی مانده تا قبل از حرکت اتوبوس میزان جریمه می­تواند متفاوت باشد. پس به هنگام تهیه بلیط اتوبوس حتما قوانین استرداد را بررسی کنیم.

ناگفته نماند از آنجا که وقت شما برای ما بسیار ارزشمند است تمام این کار به صورت آنلاین بوده و نیاز حضوری شما نیست.

در طول سفر

حالا که بلیط سفر با اتوبوس را تهیه کرده اید، ببینیم در حین سفر، به چه نکاتی باید توجه کرد. به همراه داشتن یک کیف کوچک برای تمام وسایلی که در طول مسیر مورد نیاز هستند فکر بسیار خوبی است. زیرا چمدان یا ساک­های بزرگ شما در قسمت بار اتوبوس قرار می­گیرند و در طول سفر شما به آنها دسترسی نخواهید داشت. اتوبوس­های امروز اغلب صندلی­های ­راحت­تری نسبت به گذشته دارند. اما با این حال ما توصیه می­کنیم بالشت­های مسافرتی به همراه داشته باشید تا مخصوصا به هنگام خواب کاملا راحت باشید. بعضی از این بالشت­ها قابل جمع شدن و قرارگرفتن در کیف همراه شما هستند.

مدت‌زمان سفر از تهران به اهواز با اتوبوس چقدر است؟

شاید تصور سفر با اتوبوس بدون خوراکی سخت باشد. نگران نباشید. شما می­توانید به همراه خود خوراکی­های خوشمزه داشته باشید اما بهتر است برای رعایت حال سایر مسافرها از خوردن خوراکی­هایی که پر سروصدا یا عطر­دار خودداری کنیم. از آنجا که در طول سفر تعداد توقف ها محدود و مشخص هستند در نتیجه سرویس بهداشتی تنها در مواقعی در دسترس ما خواهد بود. پس شاید بهتر باشد در مصرف خوراکی یا آب با احتیاط عمل کنیم.

تجربه شما

بهترین سفر شما با اتوبوس چه زمانی بود؟ زیباترین مناظر که در طول سفر شاهدشان بودید مربوط به کدام سفر شماست؟ به یادماندنی ترین تجربه خرید بلیط اتوبوس شما در کدام سفر اتفاق افتاد؟ خاطرات و تجربه­ها خود در سفر با اتوبوس را با ما به اشتراک بگذارید. هم ما و هم سایر مخاطبان حتما از خواندن آنها لذت خواهند برد.

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

 

 

 

دیدگاه خود را بگذارید