بیوگرافی ناصر عبداللهی

بی شک می‌توان ناصر عبداللهی را یکی از مردمی‌ترین خواننده‌های سال‌های پس از انقلاب دانست. این خواننده با آثار فوق العاده‌ای که از خود بر جای گذاشته است که سرآمد آن‌ها آهنگ ناصریا است، جای خود را برای همیشه در ذهن و قلب ایرانیان ثبت کرد. در این نوشتار قصد داریم تا بخش کوتاهی از زندگی این خواننده و هنرمند ماندگار را به طور خلاصه بیان کنیم پس تا انتهای بیوگرافی ناصر عبداللهی همراه ما باشید.

کودکی و نوجوانی ناصر عبداللهی

ناصرعبداللهی متولد 10 دی سال 1349 خورشیدی در بندرعباس می‌باشد. نام مادر او مهرنگار بندری نیایی و نام پدر وی عبدالرحمن عبداللهی بوده است. او چهار برادر و یک خواهر داشت و از ابتدای دوران نوجوانی به فعالیت هنری و موسیقی علاقه مند شد.

او کارهای هنری خود را از 13 سالگی از بخش صداسیمای استان هرمزگان شروع کرد. اما به طور کلی می‌توان گفت که او کار حرفه‌ای خود را از سال 1374 آغاز کرد.

ازدواج ناصر عبداللهی

هنگامی که او 18 سال داشت به دختری به نام فهیمه غفوری که او هم اهل بندرعباس بود علاقه مند شده و با او ازدواج کرد. حاصل این ازدواج سه فرزند به نام نوید ، نازنین و نامی بوده است. او و همسرش در سال 76 تصمیم گرفتند که به تهران بروند اما بعد از گذشت یک سال دوباره به خاطر وجود مشکلاتی به بندرعباس بازگشتند. در سال 82 ناصر و فهیمه که دچار مشکلات شخصی شده بودند، تصمیم گرفتند که از یکدیگر جدا شوند.

ناصر عبداللهی در همان سال به خواستگاری فاطمه فهیمی رفت و با او ازدواج کرد. حاصل این ازدواج هم فرزندی به نام نینا بود.

 

آهنگ ناصریا

بی شک ماندگارترین و برجسته ترین اثر ناصر عبداللهی را می‌توان آهنگ ناصریا دانست. برخی از منتقدان اظهار کردند که آهنگ ناصریا از ملودی اسپانیایی گرفته شده و مانند آثار جیپسی کینگ است. اما ناصر این چنین پاسخ داد که این کار آهنگ عربی داشته و با سازهایی مانند عود ، دهل و دف نواخته شده و گیتار درکار نبوده است و او در این آهنگ این کار را انجام داد.

ترانه این آهنگ شنیدنی به گویش بندری است و مضمون آن حمایت از ستم دیدگان در جهان است.

مرگ ناصر عبداللهی

با بروز یک بحث بین ناصر و همسرش ، فاطمه به حالت قهر به خانه والدینش باز می‌گردد. این در حالی بود که بین خانواده فاطمه و ناصر به خاطر خواندن آهنگ فاطمه درگیری‌هایی رخ داده بود (آن‌ها از معتقدین به یکی از شاخه‌های وهابیون بوده اند). در همان روز ناصر برای بازگرداندن همسرش به خانه او مراجعه کرده اما بی خبر از این که عده ای به سرکردگی دایی‌های همسرش منتظر او بودند تا وی را مورد ضرب و شتم قرار دهند.  وی بر اثر این ضربات دچار شکستگی جمجمه و در نهایت کما و مرگ می‌شود.

/نام و یاد این هنرمند گرامی باد. /

به این آهنگ چه امتیازی می دهید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این اهنگ امتیاز می دهید.

دیدگاه خود را بگذارید