راهنمای خرید آمپلی فایر گیتار مناسب مبتدیان

بهترین آمپ های گیتار برای تازه کارها

هر گیتاریست که  سال‌ها ، ماه‌ها و  یا حتی روزها به نواختن پرداخته باشند، با یک مشکل اجتناب‌ ناپذیر مواجه شده‌اند: انتخاب آمپلی فایر گیتار مناسب. جستجو برای اولین آمپلی فایر همیشه دشوار بوده است ، اما این امر به ویژه برای نوازندگان مبتدی که همچنان به دنبال صدای منحصر به فرد خود هستند از اهمیت بالایی برخوردار است.

با وجود چندین آمپ با سبک های مختلف، افکت‌ها و گزینه‌های متنوع که به وفور در بازار پیدا می شوند، انتخاب محصولی که به بهترین شکل ممکنه مناسب سبک نوازندگی شما باشد می‌تواند دلهره ‌آور باشد. خوشبختانه ، تعداد زیادی گزینه مناسب، برای مبتدیان در داورملودی  وجود دارد. پس از گفتگو با ارجمندترین نوازندگان ، لیستی از بهترین آمپلی فایرهای گیتار که برای مبتدی ها مناسب هستند را  گردآوری کرده ایم. از آمپ های هدفون بلوتوث گرفته تا آمپ های ترکیبی 60 واتی ، مطمئناً با مطالعه این لیست، آمپلی‌فایرعالی برای شروع سفر موسیقی خود پیدا خواهید کرد.

انواع آمپلی فایر گیتار برای مبتدیان

ما همیشه به مبتدی ها توصیه می کنیم که آمپ هایی را خریداری کنند که دارای طیف وسیعی از ویژگی های کارآمد باشد. این شامل داشتن افکت‌های آنبورد ، قابلیت‌های آمپ و مدل‌سازی کابینت و موارد دیگر می‌شود. در زیر انواع آمپ هایی را که هنگام شروع  خرید آمپ باید به دنبال آنها باشید، شرح داده ایم.

خصوصیات آمپلی فایرهای سالید استیت

این آمپ ها سالید استیت نامیده می شوند زیرا از ترانزیستور برای قسمت های پری امپ و پاور خود استفاده می کنند. این آمپ ها بسیار قابل اعتماد هستند و به ندرت نیاز به تعمیر دارند. این دسته از آمپ ها اغلب تن بسیار واضحی دارند ، اگرچه بسیاری از آنها با دیتورشن نیز همراه هستند. این آمپ ها در بین نوازندگانی که به دنبال یک آمپ قوی و قابل اعتماد برای اجرا در کنسرت ها هستند محبوبیت زیادی دارند. اکثر آمپ های تمرینی با قیمت پایین از نوع سالید استیت هستند.

آمپلی فایر مدلینگ چیست؟

آمپ های مدلینگ  از پردازنده های دیجیتال برای شبیه سازی صدای فناوری قدیمی تیوب استفاده می کنند. این آمپ ها با استفاده از نرم‌افزاری که صدای آمپلی فایرهای تیوب (و کابینت‌ها) را «مدل‌سازی» کرده ، ساخته شده اند و صدای آمپ های متعدد را در یک خود گنجانده اند. آمپ‌های مدلینگ قابل برنامه‌ریزی هستند و اغلب دارای افکت های دیجیتال داخلی از جمله دیلی ، کر و غیره می باشد. برخی از این آمپ ها دارای خروجی‌های دیجیتال و یا آنالوگ با شبیه‌ساز اسپیکر هستند که  برای اتصال  مستقیم به یک رابط ضبط و یا سیستم های  PA هستند.

مشخصات آمپلی های هیبریدی

آمپ های هیبریدی با ترکیب کردن بهترین‌های هر نوع آمپ در یک پکیج ، از یک تیوب واقعی در ارتباط با بخش پاور سالید استیت آمپ های خود استفاده می‌کنند. بسیاری از آمپ های هیبریدی از یک تیوب در قسمت پری امپ و از مدارهای سالید استیت در بخش پاور برای ایجاد صدای تیوب بدون نیاز به استفاده از تیوب های پاور استفاده می کنند. در زیر لیستی از آپلی فایر های مناسب برای افراد مبتدی را معرفی خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

آمپلی فایر گیتارPositive Grid Spark GO Ultra-portable Smart ، دارای اسپیکر بلوتوثی

اگر به دنبال تن بی نظیری هستید ، پس هر آنچه را که نیاز دارید در آمپلی فایر گیتار هوشمند Positive Grid Spark GO (مجهز به بلندگوی بلوتوثی با 33 مدل آمپ و 43 افکت منحصر به فرد) پیدا خواهید کرد. این هیولای کوچک بیش از 5000 پچ سفارشی را برای شما فراهم کرده است.

این آمپلی فایر گیتار به عنوان وژن کوچکتر آمپ ترکیبی Positive Grid شناخته شده و صدای کاملی را از طریق اسپیکر 2 اینچی عالی به ارمغان می آورد. با این حال ، اگر جلسات تمرینی پر سر و صدا برای شما مشکل ساز می باشد ، می توانید از جک هدفون آنبورد آن نیز بهره ببرید.

عملکردهای منحصربفرد AI Smart Jam و Auto Chord  به کار رفته در این مدل ، این آمپلی فایر گیتار را به یک گزینه عالی برای  مبتدی ها  تبدیل می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا به سرعت آهنگ‌های مورد علاقه‌تان را یاد بگیرید و یا آهنگ‌های خودتان را خلق کنید. یافتن صدا خاص هر گیتار یکی از مهم ترین کارها برای نوازندگان مبتدی به شمار می آید. با خرید این آمپ همه کاره ، استعداد خود را کشف خواهید کرد.

آمپ گیتار کمبو Fender Mustang LT 25 1×8-inch 25-watt

با تطبیق پذیری و سادگی آمپ های ساخته شده توسط کمپانی فندر نمی توانید دچار خطا بشوید. به همین دلیل است که بسیاری از نوازندگان گیتار کهنه کار، آمپ موستانگ LT 25 1×8 اینچی با توان 25 وات را به نوازندگان تازه کار پیشنهاد می کنند. با توان 25 وات ، این آمپ دارای قدرت کافی برای جلسات تمرین و اجرای در مکان های کوچک است. 30 پریست به کار رفته در این مدل ، به دقت از میان بهترین آمپ های  Fender انتخاب شده اند و شامل ژانرهایی از کلاسیک کانتری کلاسیک تا shoegaze رویایی و هر چیزی دیگری که فکرش را هم نمی کنید ، است. ویژگی هایی مانند ذخیره و بارگیری پریست ها ، به شما آزادی عمل بیشتری در جستجو در میان انواع تن ها ، می‌دهند. چه قصد تمرین در خانه را داشته و چه بخواهید در کنسرت های کوچک به اجرا بپردازید ، می توانید اطمینان حاصل کنید که این آمپ همیشه بهترین صدا ممکنه را به گوش شما می رساند.

آمپلی فایر گیتار فندر مدل Mustang Micro Headphone

برخلاف اکثر مدل‌های آمپلی‌فایر معمولی ، آمپ هدفون گیتار Fender Mustang Micro مستقیماً به جک خروجی ابزار شما متصل می‌شود. این رابط با اندازه کوچک خود همان پانچ تونال را به شما ارائه می دهد که از رقیبان بزرگترش انتظار می رود.  این مدل دارای 12 صدا آمپ و 13 افکت می باشد که شامل صداهای کلین های دوست‌داشتنی برای کر تا کرانچ متال قدرتمند ، می باشد. آمپ ، افکت‌ها ، EQ و کنترل‌های اصلاح‌کننده از طریق پنل جانبی Mustang Micro  در دسترس قرار گرفته اند که شما به راحتی به این ویژگی های بی نظیر دسترسی داشته باشید. خروجی آمپ به شکل جک هدفون 3-1/2 میلی‌متری است که به شما امکان می‌دهد این آمپ پرتابل را تقریباً در هر حالتی بدون نیاز به وجود  تجهیزات سنگین ، به کار بگیرید. موستانگ میکرو با حداکثر شش ساعت کارایی مداوم ، بهترین آمپ موجود در لیست با قابلیت حمل ونقل بالا می باشد.

آمپ گیتار آکوستیک Fender Acoustasonic 15

به طور حتم همه گیتاریست های نوظهور کار خود را با ساز الکتریک شروع نمی کنند. Fender Acoustasonic 15 با توان 15 وات ، آمپ مبتدی عالی برای نوازندگان عاشق سازهای آکوستیک است. این آمپ ترکیبی آکوستیک دارای ظاهر کلاسیک فندر بوده و از ویژگی هایی مانند  ورودی XLR برخوردار می باشد که آن را به  گزینه ایی عالی هم برای جلسات تمرین در خانه و هم برای کنسرت ها و رویدادهای کوچک تبدیل کرده است. بلندگوی 6 اینچی فول رنج به کار رفته در این مدل با یک cone مخصوص تعبیه شده که در نتیجه یک پاسخ HF بهبود یافته را به شما ارائه داده که به طور خاص برای ساز شما بهینه شده است. این آمپ همچنین به عنوان یک  PA فوق العاده برای اجراهای غیر منتظره عمل می کند. کنترل‌های EQ ، ولوم و افکت‌های کر به شما اطمینان می‌دهند که می‌توانید صدای آمپ عالی را مطابق با نیازهای نوازندگی خود تنظیم کنید.

آمپلی گیتار کمبو Roland CUBE Street EX 2×8-inch 50-watt Battery Powered

آمپ کمبو با باتری Roland CUBE Street EX 2×8 با توان 50 وات برای صداگذاری ساخته شده است. هشت باتری AA ساده می توانند این آمپ را با 50 وات تغذیه کنند و ساعت ها  آمپی با کیفیت استودیویی را برای استیج ، PA و یا مانیتورینگ را به شما ارائه دهند. CUBE Street EX از کاربردهای بسیار بی نظیری برخوردار می باشد که یکی از دلایل این امر وجود بلندگوهای 8 و 2 اینچی به کار رفته در این مدل می باشند که  می‌توانند از پس ابزارهای الکتریکی و آکوستیک ، به‌علاوه انواع کیبورد، ماشین‌های درام و غیره به راحتی هر چه تمام تر بر می آیند. به لطف ویژگی های مانند   EQ  سه بانده ، آمپلی فایر مدلینگ COSM و افکت ریورب داخلی ، شما  به راحتی می‌توانید آهنگی مناسب برای هر موقعیتی خلق کنید. در نهایت ، i-CUBE LINK به کاربران این امکان را می‌دهد تا برای پخش و ضبط آهنگ به دستگاه iOS خود متصل شوند و جلسات تمرینی و فضای مهمانی را آسان می‌کند

آمپ گیتار Marshall MG30GFX 30-watt 1×10-inch همراه با افکت های محشر

مهم نیست که سبک موسیقی شما چه باشد ، آمپ ترکیبی 30 واتی 1×10 اینچی Marshall MG30GFX با افکت‌ها ، تونال های بی نظیری را برای اکتشاف صوتی بی‌پایانی ، برای شما به ارمغان می آورد. به لطف ویژگی هایی مانند کانال‌های کلین ، کرانچ و OD1 و OD2 کار کردن با این آمپ به تجربه ایی فراموش نشدنی تبدیل شده و شما این امکان را دارید تا  آهنگ‌هایی بی نظیری را از موسیقی جاز گرفته تا ریتم‌های تند متال را خلق کنید. از ویژگی های جذاب این مدل می توان به افکت های دیجیتال داخلی آن اشاره کرد  که شامل ریورب ، کر، phaser ، flanger ، دیلی و افکت‌های اکتاو برای شخصی‌سازی بیشتر صدا، می باشد. جدا از کنترل‌های محشر ، یک تیونر داخلی ، ذخیره‌سازی کانال، ورودی کنترلر foot ، خروجی هدفون و ورودی صوتی برای دسترسی به آهنگ‌های مورد علاقه‌تان در این آمپ به کار رفته اند.  نوازندگان گیتار در سراسر جهان متعقدند که  این آمپ محشر یک ستاپ عالی و یک دستگاه فوق العاده برای  مبتدی ها می باشد.

آمپ گیتار Yamaha THR30 II Wireless

وقتی صحبت از شبیه‌ساز صدای آمپ تیوب می‌شود، آمپ مدلینگ بی‌سیم 30 واتی Yamaha THR30 II بهترین در این زمینه می باشد. شش اسلات حافظه کاربر می‌توانند طیفی از تن های کلین تا تن های های گین  THR30 II را ذخیره کنند که دارای EQ قابل تنظیم برای استفاده با گیتار باس، گیتار آکوستیک و گیتار الکتریک است . اپلیکیشن یاماها THR Remote همچنین اتصالات بلوتوثی را به آمپ شما ممکن کرده و به شما این  امکان را  می دهد تا پارامترهای EQ، gain، master و overdrive را از طرف دیگر اتاق تغییر دهید. THR30 II مجهز به تکنولوژی اختصاصی مدلینگ مدار مجازی بوده و بهترین گزینه برای گیتاریست‌هایی است که به تن آمپ تیوب اصلی علاقه مند بوده و به یک آمپ با اندازه متوسط نیازمند هستند .

آمپ گیتار آکوستیکFishman Loudbox Mini BT 60-watt 1×6.5-inch

با توان 60 وات ،  آمپ Fishman Loudbox Mini BT  یکی از شناخته شده ترین محصولات در بازار می باشد. علارغم خروجی قدرتمند به کار رفته در این مدل ، آمپ دارای بلوتوث بوده و از  اندازه بسیار مناسبی برای سفر برخوردار می باشد که  آن را به یک آمپ آکوستیک عالی برای جلسات تمرین ، نوازندگی  در خانه و کنسرت های مختلف ، تبدیل کرده است. این دستگاه مجهز به کنترل‌های فاز، gain ، EQ، ریورب و کر و ورودی XLR DI با کنترل‌های gain، EQ و Reverb است. همچنین برای پشتیبانی آسان از آهنگ های مورد علاقه خود یک ورودی aux نیز در آمپ تعبیه شده است. Loudbox Mini BT با وجود اتصالات بلوتوث برای یکپارچه سازی صدا، گزینه ای عالی برای گیتاریست های آکوستیک است که به طیف وسیعی از کنترل های تونال نیاز دارند.

بعد از جستجو در لیست بالا حتما سری به فروشگاه های حضوری و آنلاین داورملودی بزنید . برای توصیه های شخصی و مشاوره تخصصی ، لطفا با شماره 02162036 تماس گرفته تا کارشناسان ما ، شما را راهنمایی کنند.

دیدگاه خود را بگذارید