بهترین جنس چوب برای میز نهار خوری

حتما به گوش شما هم رسیده است که می ‌گویند بهترین نوع چوب برای میز ناهار خوری ، صندلی‌ و مبلمان چوب راش است، در این مقاله می ‌خواهیم بدانیم چوب راش چه ویژگی هایی دارد که می ‌تواند بهترین کیفیت را به ما ارائه دهد و از قیمت بالایی برخوردار است. می‌ توان گفت میز و صندلی ‌های چوبی جزو اولین سازه‌ های بشر از جنس چوب است. میز و صندلی‌ های چوبی با گذر زمان تفاوت ‌های زیادی کرده ‌اند و پیشرفته‌ تر شدند.

میز و صندلی‌ ها را می ‌توان از چوب‌ درخت‌ های مختلف تولید کرد و به طور کلی درخت ‌ها مواد اولیه برای ساخت میز و صندلی هستند. هر نوع چوب ویژگی منحصر به فرد خود را دارد بعضی از چوب‌ ها نرم و بعضی دیگر سخت هستند در رنگ پذیری و رنگ چوب تفاوت‌ هایی وجود دارد ولی اصلی‌ ترین تفاوت چوب ‌ها با هم رگه‌ ها و گره‌ های چوب هستند که به آن جذابیت بسیار زیادی می ‌بخشند.

رگه های چوب راش:

از جمله مزیت ‌های میز چوبی می ‌توانیم به استحکام بالای آن و زیبایی بسیار زیاد آن نسبت به میز های فلزی و پلاستیکی اشاره کنیم. میز های ناهار خوری چوبی می ‌تواند تمامی انتظارات شما از میز های با کیفیت را جوابگو باشند و ظاهری متفاوت به خانه‌ شما ببخشند. در کنار میز های نهار خوری می ‌توانید از صندلی های چوبی یا صندلی ‌هایی که طرح چوب دارند استفاده کنید، این صندلی‌ ها استحکام صندلی چوبی را دارند و بسیار زیبا هستند و ظاهری متفاوت را به خانه‌ شما می‌ بخشند.

راش بهترین چوب در صنعت ساخت میز و صندلی:

راش نام چوب درختی است که در شمال ایران رشد می‌کند و در ساخت میز، صندلی، اسکلت خانه‌ ها در روستا و تخته‌ های لایه ای که برای کشیدن لایه روی چوب‌ های دیگر جهت زیبایی کاربرد دارد، استفاده می‌ شود. ایران دارای جنگل ‌های پهناوری از چوب‌ های راش است اما برای از بین نرفتن چوب‌ های راش ایران، ایران چاره‌ ای جز واردات چوب راش ندارد. چوب راش چوبی کرم و قرمز رنگ است و از استقامت بسیار بسیار بالایی برای خود دار است. همچنین چوب راش دارای طرحی بسیار زیبا و خاص است و و همین ویژگی این چوب را در صنعت صندلی سازی و مبل سازی بسیار محبوب کرده است. طبق گزارشات علمی چوب راش دارای بافتی با تراکم بالا است که این امر موجب می‌ شود مقاومت چوب در برابر قارچ ‌ها و موریانه‌ ها بسیار بالا برود و در صورت دریافت رطوبت مقاومت خوبی به رطوبت نشان دهد، این ویژگی از باد کردن چوب در اثر رطوبت جلوگیری می کند.

چرا میز ناهار خوری کم جا با چوب راش بخریم:

همانطور که قبلا اشاره کردیم چوب راش از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و همین امر موجب می ‌شود مبلمان و صندلی‌ هایی که از چوب راش تولید می ‌شوند از مقاومت و عمر بسیار بالایی برخوردار باشد . اگر از آن دسته خانواده‌های پرجمعیت و پر رفت و آمد هستید پیشنهاد ما به شما استفاده از چوب راش است که از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.

نکات خرید میز و صندلی ناهارخوری از جنس چوب راش :

امروزه میز و صندلی‌ هایی تولید می ‌شود که تنها از روکش چوب راش هستن اما کیفیت و مقاومت میز و صندلی‌های تمام راش را ندارد، بهتر است از جای مطمئن خریداری کنید و از خرید خود اطمینان حاصل فرمایید. میز و صندلی ‌های تمام راشی که به تازگی ساخته شده‌اند از جنس بدنه‌ زبری برخوردارند و تمام سطح آن یک دست است اگر برآمدگی و فرورفتگی در یک صندلی دیدید آن صندلی دارای روکش چوب راش است و اگر چوب سطح نرمی داشت نشان دهنده‌ کهنگی آن میز است.

چوب سفید: چوب سفید از قیمت پایین ‌تری نسبت به چوب راش برخوردار است اما مقاومت چوب راش را ندارد . امروزه برای پایین آوردن قیمت میز ناهار خوری 4 نفره از چوب روس یا همان چوب سفید استفاده می ‌کند . چوب سفید نیز مانند چوب راش وارداتی است، اما از قیمت بسیار پایین ‌تری برخوردار است.

مزایای چوب سفید روس یا چوب نراد:

از مزایای چوب سفید روس همان چوب نراد می ‌توان به سهولت در کار یا همان نرم بودن آن اشاره کرد و کار کردن با چوب سفید روس برخلاف چوب راش بسیار آسان است و به دلیل کم بودن مقاومت آن و قابلیت خم شدن بسیار زیاد شکل‌دهی آن بسیار ساده می ‌باشد. از دیگر مزایای این چوب می توان به قیمت بسیار پایین آن نسبت به چوب راش اشاره کرد.

از ویژگی‌ های دیگر چوب راش می ‌توان به نرم بودن بافت آن اشاره کرد که موجب می ‌شود پرداخت بسیار راحتی داشته باشد و با هر نوع سمباده‌ ای بتوان سطح زبر آن را نرم کرد.

چوب سفید روس(چوب نراد):

نکات منفی استفاده از چوب سفید یا نراد:

از ویژگی‌ های منفی چوب نراد می ‌توان به نرم بودن بافت آن اشاره کرد که موجب می‌ شود مقاومت کمی در برابر قارچ‌ ها و موریانه‌ ها داشته باشد اگر از میز و صندلی ای که از چوب نراد ساخته شده است استفاده می ‌کنید، پیشنهاد می ‌شود آن را در رطوبت قرار ندهید زیرا مقاومت بسیار کمی در برابر رطوبت دارد و در رطوبت شدید ممکن است شکل خود را از دست بدهد و تبدیل به خانه ‌ای برای قارچ‌ ها و موریانه ها بشود. علاوه بر مقاومت بسیار پایین چوب‌ های نراد نسبت به رطوبت و قارچ‌ ها، این نوع چوب دارای مقاومت بسیار پایینی در برابر ضربه می باشد و تحمل وزن بسیار پایینی دارد. این امر موجب می ‌شود عمر میز و صندلی شما بسیار کاهش پیدا کند و به هیچ وجه خرید میز و صندلی با جنس چوب نراد پیشنهاد نمی شود.

صندلی ساخته شده با چوب راش:

دیدگاه خود را بگذارید