شرایط مهاجرت به کانادا در سال 2023

شرایط مهاجرت به کانادا در سال 2023

کانادا یکی از مقاصد پرطرف‌دار برای مهاجرت به شمار می‌رود. فرصت‌های فراوان برای رشد فردی، موقعیت‌های شغلی مناسب، طبیعت زیبا، قوانین سازگار با مهاجران و فرهنگ مهاجرپذیر، کانادا را تبدیل به بهشتی رویایی برای مهاجران کرده است. هر سال مهاجران زیادی از سراسر جهان اقدام به اخذ ویزای این کشور می‌کنند. با توجه به این موضوع راه‌های متنوع و متفاوتی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که هر کدام از این راه‌ها شرایط خاص خود را دارد.

برخی از راه‌های مهاجرت به کانادا به دلیل سهولت مسیر انجام و شرایط آسان‌تر یا حتی هزینه‌های مناسب در لیست بهترین مسیر مهاجرتی قرار دارند که در صدر این لیست هستند. برخی از این فاکتورها و شرایط در بعضی از روش‌ها بسیار مهم و در برخی دیگر اهمیتی ندارند.

بررسی شرایط مهاجرت به کانادا در سال 2023 برای ایرانیان

برای مهاجرت به کانادا با توجه به روش‌های متنوعی که وجود دارد افراد متقاضی مهاجرت باید طبق روش و لاین مهاجرتی که انتخاب می‌کنند از آن برخوردار باشند، البته در ابتدا شرایط عمومی مهاجرت به کانادا در سال 2023 را به صورت مختصر معرفی می‌کنیم، سپس برای هر روش شرایط اختصاصی آن را بررسی می‌کنیم.

در زیر اصلی‌ترین شرایط اقامت در کانادا را باهم می‌بینیم.

  • تمکن مالی
  • دانش زبان
  • شرایط سنی مورد نیاز
  • گواهی تأیید سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • تکمیل تمامی مدارک مورد نیاز

مهاجرت تحصیلی به کانادا در سال 2023

بر کسی پوشیده نیست که کانادا کشوری مهاجر پذیر است و آغوشش برای مهاجران خارجی باز است. به همین منظور برنامه‌های مهاجرتی بسیاری برای جذب مهاجران طراحی کرده است. سالانه هزاران دانشجو از سراسر دنیا برای بهره‌مندی از امکانات آموزشی پیشرفته کشور کانادا، راهی این کشور می‌شوند و آن را مقصد امنی برای مهاجرت خود می‌دانند چرا که از سخاوتمندی کانادا در ارائه اقامت دائم به دانشجویان هم اطلاع دارند.

مهاجرت تحصیلی به کانادا یکی از روش‌های پرطرف‌دار مهاجرت به این کشور است و قرار است در سال ۲۰۲۳ برای بیش از نیم میلیون دانشجوی جدید ویزای تحصیلی صادر شود.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا

متقاضی برای اقدام جهت دریافت ویزای تحصیلی کانادا باید شرایط لازم آن را داشته باشد که مختصر آن را شرح می‌دهیم.

  • ارائه دعوت نامه یا پذیرش از سوی یکی از دانشگاه‌ها یا کالج‌های معتبر کانادا
  • تمکن مالی داشته باشید و بتوانید شهریه تحصیلی و هزینه زندگی حداقل یک سال را پرداخت کنید.
  • آفیسر اداره مهاجرت را قانع کنید که تحصیل در مقطع و رشته مورد نظر در کانادا مزایا و تاثیرات مثبت بسیاری در آینده شما دارد به‌طوری‌که در کشور خود نمی‌توانید به آن اهداف برسید.
  • آفیسر اداره مهاجرت کانادا را قانع کنید که ماندن شما در کانادا موقت خواهد بود و پس از پایان تحصیل این کشور را ترک خواهید کرد.
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی
  • سوءپیشینه نداشته باشید.
  • برخورداری از مدرک زبان و داشتن مهارت در زبان فرانسه یا انگلیسی
  • ارائه فرم‌های پر شده مربوط به پذیرش

برای دریافت این نوع ویزا، متقاضیان باید علاوه بر پرداخت هزینه‌های سال اول تحصیل و زندگی خود، هزینه‌های مربوط به درخواست مجوز تحصیل، انگشت‌نگاری، معاینات پزشکی و هزینه‌های مربوط به پذیرش در دانشگاه‌های کانادا را پرداخت نمایند.

مهاجرت به کانادا از طریق کار

اخذ ویزای کاری، یکی از بهترین راه‌های مهاجرت کانادا و در عین حال دشوارترین روش دریافت ویزا است. افراد متقاضی در این روش از طریق برنامه‌های (اکسپرس اینتری، جاب آفر، برنامه استانی و خود اشتغالی) می‌توانند اقامت کانادا را به دست آورند. شرایط مهاجرت به کانادا در سال 2032 در این روش، شرایطی چون سابقه کار، وضعیت تاهل، مدرک زبان و سن افراد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

همچنین برای اخذ این نوع ویزا، ارائه مدارکی چون گذرنامه، مدارک شغلی و تحصیلی، گواهی سلامت، عدم سوء پیشینه و فرم‌های مربوطه تکمیل شده ضروری است. داشتن درخواست کاری از سوی یک کارفرما در کانادا می‌تواند امتیاز مثبتی برای این نوع مهاجرت و در نهایت دریافت اقامت دائم کانادا به حساب بیاید. هزینه دریافت ویزای کاری در سال ۲۰۲۳ شامل هزینه‌های مربوط به سفارت کانادا است که متقاضیان باید آن را پرداخت نمایند و بسته به نوع ویزا متفاوت است.

در حالت کلی مهاجرت کاری به کانادا از 2 طریق قابل انجام است:

  • مهاجرت از طریق جاب آفر یا همان پیشنهاد شغلی
  • مهاجرت کاری از طریق اکسپرس اینتری

مهاجرت کاری از طریق جاب آفر یا پیشنهاد کار

یک پیشنهاد رسمی توسط کارفرما کانادایی به نیروی کار متخصص (Skill Worker) ماهر برای کار در یک شرکت کانادایی است. کارفرمای کانادایی باید یک پیشنهاد شغلی یا جاب آفر را به شخص بدهد و به اداره مهاجرت کانادا ثابت کند که این جایگاه شغلی در کانادا پیدا نمی‌شود. شرایط مهاجرت به کانادا از این طریق برای پذیرش در این برنامه باید به این صورت می‌باشد..

 به دلیل وجود نیاز جدی در برخی از نقاط (استان یا شهرهای کانادا) به برخی مشاغل و نیروهای متخصص در آن شغل‌ها، لیستی از مشاغل مورد نیاز ارائه می‌گردد و آنگاه در حالتی که شرایط متقاضی نظیر داشتن تخصص پیرامون آن شغل، سابقه کار، سطح تحصیلات و… با آن شغل همخوانی داشته باشد می‌تواند با مصاحبه  با کارفرمایان و سپس توافق، پیشنهاد کار دریافت نموده و سپس ویزای کاری خود را دریافت نمایید. ویزایی که از این طریق اعطا می‌شود یک ویزای موقت بوده و شما با حضور و اشتغال به مدت 3 سال در کانادا، می‌توانید با شرکت در برنامه اکسپرس اینتری در جهت اخذ اقامت دائم اقدام نمایید.

  • سن کمتر از 35
  • حداقل تحصیلات لیسانس
  • داشتن سابقه کار
  • داشتن تخصص در حرفه مورد نظر
  • داشتن جاب آفر
  • نمره آیلتس 6 برای هر قسمت
  • تمکن مالی

مهاجرت به کانادا از طریق سیستم اکسپرس انتری (Express Entry)

یکی از سریع‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا اکسپرس اینتری است. اکسپرس اینتری کانادا یک سیستم مهاجرتی بر پایه امتیازبندی و ارزیابی متقاضیانی است که به پشتوانه تخصص و سابقه کاری برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام می‌کنند است. در این سیستم با توجه به شرایط شما امتیاز داده می‌شود که هر چقدر امتیاز بالاتری را کسب کنید، شانس اخذ اقامت کانادا برای شما بالاتر است.

در این سیستم، متقاضیان باید به شرایطی همچون سن، تحصیلات، سابقه کار، مهارت زبان، انطباق پذیری، داشتن جاب آفر یا پیشنهاد شغلی توجه داشته باشند.

این سیستم چهار برنامه برای ورود مهاجران دارد که شامل موارد زیر هستند.

  • اسکیل ورکر (Federal Skilled Worker Class
  • اسکیل ترید (Federal Skilled Trades Program)
  • برنامه تجربه کار کانادایی (Canadian Experience Class)
  • برنامه مهاجرت استانی کانادا یا (Provincial Nominee Programs)

کارفرمایان نقش مهمی در انتخاب مهاجران ایفا می‌کنند و قادر خواهند بود از طریق بانک کاریابی که اخیراً در کانادا گسترش یافته است، کاندیداهای مناسب موقعیت شغلی خود را بیابند.

 مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

دریافت ویزای سرمایه گذاری یکی دیگر از راه‌های مهاجرت به کانادا می‌باشد که مدت زمان طولانی‌تری را نسبت به سایر روش‌ها در بر دارد و همان طور که از نامش مشخص است یکی از پرهزینه‌ترین روش‌های دریافت اقامت دائم کانادا است. از شرایط مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری می‌توان گفت  برای افرادی مناسب است که بنا به توانایی‌ها، تخصص، سابقه کار، امکانات و میزان ثروت، توان ثبت شرکت در کانادا را داشته یا توان کارآفرینی، استارت آپ و نوآفرینی در کانادا را دارند.

در زمینه ثبت یا انتقال شرکت برنامه‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام شرایط خاص خود را داشته و در یک سری شرایط مشابه از جمله حداقل میزان سرمایه، سابقه کار مدیریتی، داشتن منفعت آن شرکت برای اقتصاد کانادا و… با یکدیگر اشتراک دارند. همچنین مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ، کارآفرینی و نو آفرینی نیز به گونه‌ای زیر مجموعه مهاجرت از نوع سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند که که این موارد نیز شرایطی مخصوص به خود را دارند.

برای سرمایه‌گذاری در کشور کانادا باید شرایط و قوانین ایالت‌های مختلف را بدانید چرا که هر ایالتی حداقل و حداکثر سرمایه موردنیاز را اعلام می‌کند و قوانین خاص خود را دارد. ازجمله روش‌های سرمایه گذاری در کانادا شامل موارد سرمایه گذاری استانی، کارآفرینی، خوداشتغالی، ثبت شرکت و راه اندازی استارتاپ می‌شود.

مهاجرت به کانادا از طریق راه اندازی استارتاپ

ویزای استارت آپ کانادا یکی از برترین برنامه‌های مهاجرتی با نرخ موفقیت بسیار بالا است. این برنامه یک برنامه مهاجرتی است که برای جذب کارآفرینان خارجی که می‌خواهند کسب‌وکار خود را در کانادا راه‌اندازی کنند، طراحی شده است. اگر ایده‌های خلاقانه، طرح تجاری یا بیزینس پلن برای راه‌اندازی استارتاپ دارید کانادا یکی از بهترین کشورها برای راه‌اندازی استارتاپ است که می‌توانید به واسطه آن اقامت این کشور را دریافت کنید.

از شرایط مهاجرت به کانادا از طریق این روش نیازمند داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی و تمکن مالی از دیگر شرایط ویزای استارت آپ کانادا هستند. برای تأسیس استارتاپ در کانادا به مدارک شغلی، مدرک تحصیلی، مدارک مالی و ملکی، مدارک شناسایی و فرم اطلاعات فردی احتیاج دارید.

دیدگاه خود را بگذارید