عوامل تاثیرگذار در کیفیت فیلم استرچ

بسته بندی محصولات با فیلم استرچ

بسته بندی محصولات با فیلم استرچ

محصولات اغلب در حین حمل و نقل آسیب می بینند و فیـلم های استرچ به محکم نگه داشتن بار در جای خود و حفظ آن از آسیب احتمالی کمک می کنند. رول های استرچ فـیلم، یکی از پرکاربردترین انواع مواد بسته بندی هستند. آنها یک راه ساده و در عین حال موثر برای بسته بندی مناسب محصولات هستند. با ما در نادی پلاستیک همراه باشید تا فـیلم استرچ و عوامل تاثیر گذار در کیفیت استرچ را مورد بررسی قرار دهیم.

فیلم استرچ چیست؟

استرچ روپ یا فـیلم استرچ، یک روکش پلاستیکی بسیار الاستیک است که می تواند در اطراف طیف گسترده ای از محصولات مانند حمل و نقل پالت و نیازهای ذخیره سازی کشیده شود. یک فـیلم پلاستیکی با قابلیت کشش بالا از پلی اتیلن خطی با چگالی کم (LLDPE) ساخته شده است که در اطراف اقلام پیچیده شده تا محکم و بسته شود. قابلیت کشش فیـلم محصولات را ایمن می کند و اطمینان می دهد که آنها محکم بسته می شوند. برای مشاغل تجارت الکترونیکی که اغلب محصولات را ارسال می کنند، ضروری هستند و به بسته بندی مناسب محصولات، کاهش تلفات محصول در هنگام حمل و نقل، بارگیری و تخلیه کمک می کنند.

فـیلم های کششی شبیه به پوشش پلاستیکی هستند که بسیاری در آشپزخانه خود استفاده می کنند. اما آن‌ها روکش‌های سنگینی هستند و به اندازه‌ای قوی هستند که محصولات را به هم بچسبانند و در جای خود نگه دارند. فـیلم‌های کششی در درجه‌ها، عرض و رنگ‌های مختلف برای پاسخگویی به کاربردهای مختلف شما ارائه می‌شوند.

 کاربردهای فیـلم استرچ

استرچ فـیلم در اکثر صنایع کاربرد دارد که چند مورد از مهم ترین آن ها به شرح زیر است:

  • صنایع تولید و بسته بندی مواد غذایی، دارویی و نوشیدنی ها
  • صنایع خودروسازی و قطعات
  • لوازم خانگی و لوازم برقی
  • صفحات آلومینیومی، ورقه های خشک v.c و صفحه های گالوانیزه
  • روکش روی کاغذ دیواری
  • الیاف چرم
  • تولیدکنندگان کاشی و سرامیک و…

انواع فـیلم استرچ

روکش های کششی برای نگه داشتن بارها روی یک پالت در هنگام حمل و نقل استفاده می شود. آنها انواع مختلفی دارند و هر کدام کاربرد متفاوتی را ارائه می دهند، مانند، بسته‌بندی کششی مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش، بسته‌بندی کششی دمشی، بسته‌بندی کششی دستی، بسته‌بندی کششی ماشینی و…

بسته بندی دستی و بسته بندی ماشینی بیشترین استفاده را دارند.

فـیلم استرچ ماشینی

فـیلم کششی ماشینی با یک دستگاه بسته بندی کششی اعمال می شود. بسته بندی استرچ ماشینی منجر به بسته بندی سریع تر و کارآمدتر می شود. می تواند بارهای بیشتری را در زمان کمتری ایمن کند. انواع متداول آن فـیلم های پیش کشش، فیـلم کشش ماشینی ریخته گری و فـیلم ماشین دمنده هستند.

فـیلم استرچ دستی

فیـلم کششی دست، منحصراً برای بسته بندی دستی توسط نیروی انسانی ساخته شده است. همچنین به عنوان فیـلم دستی، بسته بندی کششی دستی، بسته بندی دستی یا بسته بندی پالت دستی نیز شناخته می شود. معمولاً توسط شرکت هایی که حجم کمی از محصولات را بسته بندی می کنند، استفاده می شود. به طور کلی، این شرکت هایی هستند که کمتر از 50 پالت در روز بسته بندی می کنند.

قابلیت‌های فـیلم کششی دستی باید به طور مداوم در برابر پیشرفت‌های بالقوه مختلفی که با تغییر به دستگاه بسته‌بندی کششی به وجود می‌آید، بررسی شود. انتخاب نرم افزار کشسانی مناسب برای خط بسته بندی شما راندمان بالاتر و تولید مقرون به صرفه تری را به همراه خواهد داشت.

فیـلم استرچ در رول ها، عرض و ضخامت های متفاوتی وجود دارد.

فیـلم استرچ در رول ها، عرض و ضخامت های متفاوتی وجود دارد.

عوامل تاثیر گذار در کیفیت فـیلم استرچ

فـیلم کشی نه تنها از محصولات در برابر گرد و غبار و کثیفی در حین ذخیره سازی محافظت می کند، بلکه از بار در برابر آسیب های گران قیمت در طول حمل و نقل نیز محافظت می کند. مراحل بسته بندی آنقدر برای شرکت مهم است که انتخاب فیـلم کششی تنها بر اساس هزینه هر رول نیست، کاربران فیـلم های کششی باید فاکتور دیگری را هنگام انتخاب بسته بندی در نظر بگیرند.

مواد اولیه در فیـلم استرچ

نایلون استرچ از مواد اولیه درجه یک، ایمن، کاملاً بهداشتی و از پلاستیک پلی اتیلن درجه یک تولید می شود. با توجه به نوسانات بازار، توجه به چگونگی استفاده از مواد اولیه در کیفیت فیـلم استرچ بسیار تاثیر گذار است.

سنج و ضخامت فیـلم کششی

فیـلم استرچ در ضخامت 10 الی 50 میکرون تولید می‌شود و معمولاً هرچه تعداد لایه ها بالاتر باشد، فـیلم ضخیم‌تر و بادوام تر و بار قابل اعتمادتر است. فقط به یاد داشته باشید که هنگام انتخاب ضخامت، با انتخاب یک گیج پایین تر (پایین سنج) در هزینه شما صرفه جویی نمی‌شود، و باید دفعاتی را که با فـیلم می پیچید، بارها افزایش دهید. این نه تنها باعث افزایش هزینه به ازای هر بار می شود، بلکه باعث افزایش تولید و کاهش سرعت تولید در خط می شود.

ما توصیه می کنیم فـیلم مناسبی را انتخاب کنید که به کمترین تعداد کشش نیاز دارد. این امر باعث کاهش نیاز به دستگاه می شود، همچنین به کاهش نیاز به سایش و پارگی غیر ضروری در دستگاه و افزایش سرعت تولید کمک می‌کند.

میزان کشسانی فـیلم استرچ

یکی دیگر از عواملی که در کیفیت فـیلم استرچ تاثیر می گذارد، میزان کشسانی بودن آن است، بسته به نوع محصولی که قصد بسته بندی آن را دارید، فیـلم استرچی با کشسانی مناسب را انتخاب کنید. اگر استرچ نتواند فشاری که در اثر کشیده شدن به آن وارد می شود را تحمل کند، پاره می شود. فـیلم استرچ با کیفیت، باید سه برابر طول اولیه کشش را تحمل کند و آسیب نبیند.

میزان چسبندگی فـیلم استرچ

یکی از تفاوت های فـیلم استرچ با نایلون های دیگر، خاصیت چسبندگی آن است. این خاصیت باید به اندازه باشد، در صورتی که بیش از اندازه چسبناک باشد، جدا کردن آن از محصول مشکل ساز می‌شود و در صورتی که با خاصیت کشسانی بالا، چسبندگی پایینی داشته باشد، نمی‌تواند از محصول به خوبی محافظت کند و در حین حمل و نقل، از محصول جدا می‌شود.

تعداد لایه های فـیلم استرچ

تعداد لایه های فـیلم استرچ یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در کیفیت فـیلم استرچ است، هر چقدر تعداد لایه ها بیشتر باشد، فیـلم تولید شده با کیفیت تر خواهد بود و در نتیجه محصول بسته بندی شده ایمن تر و با دوام تر خواهد بود. البته باید به یاد داشته باشید که فـیلم استرچ به صورت وزنی به فروش می‌رسد و فیلمی با کیفیت تر است که با لایه های بیشتر، سبک و مقاوم تر باشد.

نتیجه گیری

شرکت های زیادی در زمینه تولید فـیلم استرچ فعالیت دارند، اما تعداد کمی از آنها فبلم استرچ با کیفیت و مرغوبی را تولید میکند. شرکت نادی پلاستیک نیز یکی از معتبرترین و مطرح‌‌ترین شرکت‌های تولید کننده انواع فـیلم استرچ در سطح کشور و خاورمیانه است. تمامی محصولات بسته بندی در این شرکت مطابق با استانداردهای روز دنیا ساخته می‌شود. اگر شما هم به دنبال یک خرید مطمئن، باکیفیت و با نازل‌ترین قیمت هستید با ما در نادی پلاستیک در ارتباط باشید.

دیدگاه خود را بگذارید