قبل از خرید بلیط هواپیما از هواپیمای فوق امن در هنگام سقوط بدانید

امروزه وسایل نقلیه فراوان و متنوعی در جهان در حال تولید می‎باشند و افراد زیادی با توجه به نیازشان از هرکدام از آنها استفاده می‎کنند. هواپیماها یکی از وسایل نقلیه عمومی می‎باشند که همه ساله هزاران نفر با استفاده از بلیط هواپیما اقدام به استفاده از آنها خواهند کرد.

این وسیله نقلیه با داشتن کمترین سوانح و تلفات توانسته جایگاه اول امن‎ترین وسیله نقلیه را به خود اختصاص دهد. با توجه به این موضوع افراد زیادی در سراسر جهان از این وسیله نقلیه غول پیکر استقبال به عمل آورده‎اند و با تهیه بلیط هواپیما و با استفاده از بلیط خارجی از آن استفاده می‎کنند.

درست است که هواپیماها یکی از امن‎ترین وسایل نقلیه در جهان می‎باشند اما با این حال این شرایط 100 درصدی نمی‎باشد و گاها بدلیل سوانحی که ممکن است هواپیماها دچار آن شوند تلفاتی دربرداشته‎اند.

با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی متخصصانی که در این زمینه در حال فعالیت هستند همواره در پی افزایش ایمنی این نوع وسایل نقلیه بوده‎اند تا مسافرانی که با استفاده از خرید بلیط هواپیما و یا بلیط ارزان هواپیما وارد این نوع وسیله نقلیه می‎شوند از کوچکترین خطر و آسیبی مصون بمانند و سفری بی‎خطر را تجربه نمایند.

به تازگی هواپیمایی توسط متخصصین در این زمینه طراحی شده است که در صورت بروز حوادث خطرناکی که منجر به سقوط هواپیما می‎شود مسافرانی که با استفاده از خرید بلیط هواپیما و با بلیط خارجی در آن حضور دارند و همچنین خدمه پرواز با خطری مواجه نشوند و به سلامت به زمین فرود بیایند. در صورتیکه علاقه‎مند هستید تا در رابطه با این نوع هواپیما اطلاعات بیشتری را کسب کنید در ادامه با ما همرا باشید.

امروزه مهندسان و متخصصان قدم‎های بلندی را برای افزایش ایمنی در این نوع وسیله نقلیه برداشته‎اند و در طراحی‎های خود از ایده‎های جدید استفاده کرده‎اند  که با پیاده سازی آنها در صورت بروز مشکلی در هواپیما احتمال آسیب دیدن مسافرانی که با استفاده از خرید بلیط هواپیما و با بلیط ارزان هواپیما در آن وسیله حضور دارند به حداقل خودش خواهد رسید.

یکی از خلبان‎هایی که در این زمینه چندین سال است در حال فعالیت می‎باشد در پی پیدا کردن راهکاری بود که با استفاده از آن در هنگاه وقوع سانحه هوایی چطور صدمات وارده به مسافرانی که با استفاده از خرید بلیط هواپیما و با تهیه بلیط خارجی در آن پرواز حضور پیدا کرده‎اند به حداقل برسد. وی در این راه سلامت مسافران را الویت خود قرار داده بود.

یک مهندس اوکراینی در رابطه با این موضوع طرحی را ارائه کرده است که در صورت احراز صلاحیت آن و کاربردی بودنش می‎توان آن را انقلابی در صنعت هواپیمایی دانست. در صورتیکه طرح این فرد اجرایی شود می‎توان گفت که احتمال صدمه دیدن مسافرانی که با استفاده از خرید بلیط هواپیما و با تهیه بلیط ارزان هواپیما در یک پرواز حضور پیدا کرده‎اند نزدیک به صفر خواهد بود.

همانطور که می‎دانید توانایی پرواز برای انسان‎ها آرزویی بود که توانستند به آن دسترسی داشته باشند حال برای ایجاد امنیت و افزایش آن در حال فعالیت می‎باشند تا افرادیکه با استفاده از خرید بلیط خارجی و یا بلیط ارزان هواپیما قصد استفاده از این وسیله نقلیه را دارند با خیالی آسوده و راحت از آن استفاده کنند و از کوچکترین آسیبی برخوردار نشوند.

در طی تحقیقات و بررسی‎های طولانی که توسط متخصصین در این زمینه انجام شده است در نهایت تصمیم بر ساختن یک هواپیمای بدون سقوط گرفته شده است.

در رابطه با این طراحی مهندس اوکراینی با وی مصاحبه‎های زیادی به عمل آمده است که وی در رابطه با این طراحی خود چنین گفته است:

با ساخت این هواپیما یکی از آرزوهای دیرینه خود را محقق ساخته‎ام. تمامی طرح‎هایی که در رابطه با این موضوع یا دیگر مسایل ارائه می‎شود مسلما دارای ایراداتی است و طرح اولیه این منهدس اوکراینی نیز از این موضوع مستثنی نمی‎باشد و قطعا ایراداتی را نیز در کنار امنیتی که برای مسافرانی که با استفاده از بلیط خارجی و با تهیه بلیط ارزان هواپیما در آن حضور پیدا کرده‎اند دارد، خواهد داشت.

این مهندس اوکراینی که زمان زیادی را برای ارائه یک طرح امن برای هواپیما صرف کرده است تاتارنکو ولادیمیر نیکلاووی نام دارد.

با توجه به این طرحی که این فرد ارائه کرده است می‎توان در زمان کمی سبب افزایش چشمگیر امنیت پروازها و سلامت مسافرانی که با استفاده از بلیط خارجی و با خرید بلیط ارزان هواپیما قصد انجام سفر هوایی را دارند شود. وجود این تدابیر می‎تواند به مسافران کمک کند تا در هنگام استفاده از این نوع وسیله نقلیه از استرس کمتری برخوردار باشند و با راحتی بیشتری به انجام سفر هوایی بپردازند.

وی دررابطه با این که چگونه به فکر ساخت و طراحی چنین هواپیمایی افتاده است می‎گوید نجات یافتن از هواپیمای آسیب دیده و در حال سقوط امکان‎پذیر می‎باشد و در صورت کلی امری غیرممکن نیست.

 

از ابتدای آغاز به فعالیت هواپیماها بعنوان مهمترین وسایل نقلیه موجود در جهان می‎توان گفت افراد زیادی با استفاده از بلیط خارجی و با تهیه بلیط ارزان هواپیما از خدماتی که توسط این نوع وسیله نقلیه ارائه می‎شود بهره‎مند شدند که برخی از آنها متاسفانه بدلیل وقوع سوانح هوایی جان خود را از دست دادند.

از این‎رو مهندسان و متخصصانی در سرتاسر جهان در فکر افزایش ایمنی این نوع وسیله نقلیه هستند تا بتوانند آسیب‎های ناشی از وقوع سوانح هوایی را به حداقل خود برسانند. ایده‎ای که مهندس اوکراینی برای افزایش ایمنی هواپیما مطرح کرده است در واقع استفاده از کابینی جداشونده از بدنه هواپیما می‎باشد.

با توجه به طرحی که توسط این فرد ارائه شده است در صورتیکه هواپیما در طول پرواز دچار سانحه هوایی شود این محفظه که تمامی مسافران را در خود جای داده است از دیگر قسمت‎های هواپیما جدا شده و در طی این فرآیند مسافران می‎توانند به سلامت فرود بیایند و دچار مشکلاتی جدی در طول این سانحه هواپیمایی نشوند.

این کابین که قادر است از بدنه هواپیما جدا شود می‎تواند هم ئر خشکی و هم در دریا فرود بیاید و جان مسافرانی که در آن هواپیما حضور داشتند را نجات دهد. برای اینکه این کابین بتواند به شکلی موثر عمل کند و به آرامی برروی زمین فرود بیاید برروی سقف آن از چترهایی استفاده شده است که در هنگام جدا شدن کابین از بدنه باز خواهند شد و سبب می‎شوند کابین به آرامی برروی زمین بنشیند.

در این کابین برای اینکه بتواند برروی آب شناور و معلق بماند نیز از تیوپ‎هایی در کف آن استفاده شده است. وجود این تیوپ‎ها کمک می‎کند تا این کابین برروی سطح آب شناور بماند و غرق نشود.

این مهندس اوکراینی در رابطه با این طرح خود گفته است که در طراحی این نوع هواپیما و کابین از پیشرفته‎ترین و آخرین تکنولوژی موجود استفاده کرده است که تمامی آنها مطابق با جدیدترین فناوری‎های روز دنیا بوده‎اند. وی گفته با استفاده از این فناوری‎ها بوده که توانسته محاسباتی دقیق را در این زمینه به انجام برساند.

نکته جالب توجه در رابطه با این نوع کابین این است که بارها در بخش انتهایی آن نگهداری خواهند شد و در صورتیکه هواپیما سقوط کند هیچ یک از وسایل مسافران غیرقابل دسترس نیست و گم نخواهند شد.

پیش از این نیز برای افزایش ایمنی هواپیما در هنگام بروز سوانح هواپیمایی طرح‎هایی ارائه شده بودند که به عنوان مثال می‎توان به شرکت هواپیمایی ایرباس اشاره کرد که در سال 2013 میلادی برروی طرحی مشابه در حال کار کردن و فعالیت بود.

البته این طرحی که ارائه شد بیشتر از آنکه در بخش ایمنی سرو صدا به پا کندبه عنوان یک طرح عجیب و منحصربفرد توصیف شده است. در این طرح مانند تمامی طرح‎های اولیه دیگر ایراداتی نیز دیده می‎شود و سوالاتی نیز در رابطه با آن بوجود آمده است.

یکی از این سوالات آن است که در صورتیکه یک هواپیما بدلایل مختلف منفجر شود ایا وجود چنین کابینی می‎تواند جان مسافران حاضر در آن هواپیما را نجات دهد یا خیر. س.ال دیگری که در این رابطه وجود دارد نحوه پیاده‎سازی این طرح برروی هواپیما می‎باشد.

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

دیدگاه خود را بگذارید