ترکیه مقصدی پر طرفدار

تور کوش آداسی

کوش‌آداسی, به معنای جزیره‌ ی پرنده واقع در ۷۱ کیلومتری شهرستان مرکزی استان آیدین ترکیه و در نوار ساحلی منطقه‌ی اژه است . همچنین از نظر جغرافیایی کوش آداسی از سمت شمال با سلجوق و پاموجاک و از سمت جنوب با شبه‌ جزیره‌ی دیلک همسایه‌ میباشد . این شهر دارای جذابیت خاصی برای گردشگران است زیرا بسیار نزدیک به جزیره‌ی یونانی «ساموس» است. در ماه‌های بهار و تابستان از این بندر مهم به جزیره ی یونانی ساموس ، سفر‌های منظم با قایق‌های موتوری برگزار می شود.

از نطر آب و هوایی , کوش آداسی معتدل است . تابستان‌های آن از اواخر آوریل (اوایل اردیبهشت) شروع میشود و تا اواخر اکتبر (اوایل آبان) ادامه دارد. و در زمستان های آن دمای هوا خیلی پایین نیست. اگر قصد خرید تور کوش آداسی را در ماه جولای دارید به یاد داشته باشید در این زمان با دمای بیش از ۵۳ درجه سانتی‌گراد روبه رو خواهید بود و گرم‌ ترین ماه کوش‌آداسی را تجربه خواهید کرد حتما در این زمان با خود کرم ضد آفتاب و کلاه لبه ‌دار به همراه داشته باشید .

 

مکان های دیدنی در تور کوش آداسی

  • گووَرجین آدا (Güvercin Ada) جزیره کبوتر : با فاصله ای از بندر کوش آداسی بعد از طی کردن مسیری 350 متری به جزیره دلربای کبوتر خواهید رسید .همچنین در این جزیره شاهد بقایای یک قلعه بیزانسی متعلق به قرن 13 میلادی که در کنار یک صخره میباشد را خواهید دید.
  • كادينلار دِنيزى (Kadınlar Denizi) ساحل بانوان : ساحلی دقیقا در 2 کیلومتری کوش که در آن میتوانید ورزش های آبی بسیاری را تجربه کنید و همچنین از کافه ها و صندلی هایی برای آفتاب گرفتن استفاده کنید.
  • شهر پریه نه ( Priene) : این مکان مربوط به دوران هلنیستی با وجود مناظر کوهستانی بی نظیر تماشایی که باعث شده این شهر مکانی برای عکاسی باشد. جاذبه اصلی آن معبد آتنا میباشد با طراحی کلاسیک یونانی , که تئاتر 6500 نفری آن به خوبی حفظ شده است.
  • شهر میلتوس (Miletus) : شهری دیگر از دوران هلنیستی است که دارای تئاتری پهناور است که 15 هزار صندلی و دیدی عالی از طبقات بالایی را داراست . درست در بالای این بنا دیوارهای قلعه ای بیزانسی , در شرق آن بقایای معبد آپولو دیده میشود , و حمام فائوستینا (Faustina) که به طرز شگفت انگیزی نگه داری شده ، در جنوب و قبل از یک کاروانسرای سلجوقی و خرابه هایی از شهری مربوط به رومی ها و یونانی ها قرار گرفته است. همچنین یک موزه بسیار دیدنی در این مکان ساخته شده تا مردم را با تاریخ میلتوس و پریه نه آشنا کند.
  • دیدیما (Didyma) : دومین مکان مذهبی بزرگ و تاریخی دنیاست که مرکز مذهبی دوران هلنیستی نیز می باشد. در این مکان حدود 122 ستون وجود داشت هنوز برخی از ستون های بلند معبد آپولو پا برجا است. در واقع این معبد یکی از بهترین نمونه ها از ساختمان های یونانی نگهداری شده در کشور ترکیه به شمار می آید.
  • کرازلی (Kirazli) : این روستای زیبا و البته جالب پوشیده از باغ ها و تاکستان ها میباشد. مکانی بی نظیر برای قدم زدن در عصرگاه روز خود از کوچه های پر پیچ و خمی که دارای خانه هایی سنتی و سفید رنگ هستند . در روزهای شنبه میتوانید از محصولات ارگانیک و محلی این روستا لذت ببرید .

 

تور آنتالیا

 

آنتالیا، مرکز صنعت گردشگری کشور ترکیه که سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود مکشاند . در سال های اخیر کشور زیبای ترکیه با جاذبه های فراوان گردشگری از سراسر دنیا توریستان زیادی را جذب میکند . که 30 درصد از این گردشگران به شهر آنتالیا سفر میکنند . آنتالیا ۶۵۷ کیلومتر ساحل را داراست که شامل: پلاژها، بندرها و شهرهای باستانی زیادی میشود از جمله آن میتوان به مکان قدیمی زانتوس که در فهرست میراث جهانی قرار دارد اشاره کرد. آنتالیا یکی از ۸۱ استان کشور ترکیه میباشد که از جنوب در منطقه دریای مدیترانه , از شرق شهرهای مرسین و کارامان , از شمال با قونیه، اسپارتا و بوردور و از غرب با موغلا هم مرز است. تور آنتالیا یکی از مقاصد محبوب نزد ایرانیان است .این شهر پر از مکان های دیدنی و بسیار دل انگیز است یه طور مثال : محله‌ی پرپیچ ‌وخم کاله‌ایچی ؛ این محله با عمارت‌های سفید کاری ‌شده با سقف‌های قرمز (هتل، مغازه‌های سوغاتی، گالری‌های هنری و رستوران) و خیابان‌ سنگ‌ فرش‌ شده مکانی بسیار جذاب برای قدم زدن و لذت بردن و غرق شدن در دنیای قدیم است.

 

از چه طریقی به آنتالیا سفر کنیم ؟

از راه های مختلفی میتوان به این شهر سفر کرد و از هر وسیله نقلیه ای میتوان برای رفتن به آنتالیا استفاده کرد .اما معمول ترین راه سفر به تور آنتالیا از طریق هواپیما است . این شهر یک فرودگاه دارد که برای همه ی پرواز های داخلی و بین المللی از آن استفاده میشود . فرودگاه این شهرجزء فرودگاه های پرتردد ترکیه است که در 10 کیلومتری شمال شرق مرکز شهر قرار دارد و از لحاظ حجم مسافر در رده 2 فرودگاه های ترکیه و رده 12 فرودگاه های اروپا است .البته فرودگاه های اسپارتا و آدانا نیز در نزدیک شهر آنتالیا قرار دارند که بیشتر پرواز های ایران در این فرودگاه ها به زمین می نشینند. شهر آنتاليا از 159 سال قبل ميلاد كه توسط آتالوس بنا شد محل سكونت و زندگي مردم بوده است. نام این شهر نیز توسط آتالوس نامگذاری شد , انتالیا قبل از تصرف عثماني ها تحت تصرف رومي ها ،بيزانسي ها و سلجوقيان بوده است.

 

بلیط آنتالیا

در ایران سایت های فراوان و بزرگی برای خرید بلیط هواپیما , برای پروازهای داخلی و خارجی وجود دارد. از طریق سیستم رزرو اینترنتی همه عزیزان می توانند برای تمامی مقاصد داخلی و خارجی بلیط هواپیما تهیه کنند . در سایت های مختلف میتوانید در هنگام رزرو بلیط آنتالیا در همان لحظه ایرلاین مورد نظر خود را ببینید و یا از لیست بقیه ایرلاین های پروازی آن را انتخاب کنید، همچنین در همان هنگام می توانید ساعات حرکت پرواز و ساعت ورود خود به آنتالیا را ببینید و البته میتوانید توقف پرواز، میزان بار مجاز، طول مسیر پروازی و فرودگاه های مبدا و مقصد را هم ببینید . میتوانید در هر زمان از شبانه روز که بخواهید با یک جست و جو کوچک تمام پرواز های آنتالیا را چک کنید و بلیط آنتالیا مورد نظر خود را در زمان و مکان دلخواه خود تهیه کنید .

 

 

بهترین زمان سفر به آنتالیا ؟

برای خرید تور آنتالیا باید بدانید آب و هوای این شهر در فصول مختلف چگونه است که در اینجا به آن میپردازیم . منتخب ترین زمان سفر به این شهر از ۱۲ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت است, در این زمان آب و هوا معتدل و دلپذیر و جمعیت گردشگران هنوز زیاد نشده است . در ماه‌های ژانویه تا مارس (۱۱ دی تا ۱۱ فروردین) تعداد گردشگران بسیار کم است زیرا در این زمان ها هوا سرد است و برای بازدید از مکان ها وجاذبه ‌ها به خصوص سواحل, زمان مناسبی نیست . و باالعکس در ماه‌های آگوست، جولای و سپتامبر گرم‌ ترین روزهای آنتالیا را شاهدیم .البته گرم ‌ترین زمان سال تقریبا در میانه تا آخر ماه آگوست است. بنابراین بهترین زمان خرید تور آنتالیا بر اساس آمار آب و هوای این شهر , بین ۲۶ فوریه تا دهم ژوئن (۷ اسفند تا ۲۰ خرداد) و ۲۴ سپتامبر تا ‍۱۶ دسامبر (۲ مهر تا ۲۵ آذر) است.

برگرفته از وب سایت آژانس مسافرتی گلفام سفر به آدرس اینترنتی https://www.golfamsafar.com

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

 

به این آهنگ چه امتیازی می دهید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این اهنگ امتیاز می دهید.

دیدگاه خود را بگذارید