منبع تغذیه بدون وقفه (UPS)

یک محافظ برق ارزان قیمت ممکن است از تجهیزات در برابر نوسان برق محافظت کند، اما وقتی برق قطع می شود و سیستم شما خراب می شود کمکی به شما نمی کند. برای این منظور، یک نسخه پشتیبان باتری می خواهید که به عنوان منبع تغذیه بدون وقفه (یا UPS) نیز شناخته می شود. اکثر مردم به منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) نیازی ندارند، اما در صورت قطعی برق این وسیله چند دستگاه الکترونیکی کلیدی را فعال نگه می دارد.

از دست دادن ناگهانی برق و افزایش قدرت دو دلیل اصلی آسیب به رایانه ها و سایر لوازم الکترونیکی حساس است. حتی نوارهای محافظ ارزان قیمت نیز به اندازه کافی کار می کنند و از برق جلوگیری می کنند، اما هیچ محافظتی در برابر افت ولتاژ خط، قطع برق، خاموشی و سایر مشکلات منبع تغذیه ندارند.

محافظت از وسایل الکترونیکی با UPS

برای محافظت از رایانه در برابر قطعی های منبع تغذیه، به پشتیبان باتری نیاز دارید. واحدهای UPS مانند محافظ های برق هستند که دارای یک باتری بزرگ در داخل هستند و یک بافر را در برابر قطع شدن منبع تغذیه ارائه می دهند. این بافر بسته به اندازه واحد می تواند از چند دقیقه تا یک ساعت یا بیشتر باشد.

یک روش ساده برای فکر کردن در مورد کاربرد واحد UPS، فکر کردن در مورد کار با لپ تاپ است. شما در خانه هستید، لپ تاپ شما به یک محافظ مناسب در برابر ولتاژ متصل است و برخی از گزارشات مربوط به کار را با شتاب تمام می کنید. طوفان تابستانی برق را از بین می برد. اگرچه چراغ ها خاموش می شوند، اما کار شما در نوت بوک بدون وقفه است زیرا وقتی جریان برق از سیم برق قطع شد، نوت بوک به طور یکپارچه به باتری می رود. اکنون وقت کافی برای صرفه جویی در کار خود و خاموش کردن دستگاه خود دارید.

با این وجود رایانه های رومیزی باتری داخلی ندارند. اگر در هنگام قطع برق روی دسک تاپ کار می کردید، سیستم بلافاصله متوقف می شود. نه تنها کار خود را از دست می دهید، بلکه روند کار فشار غیر ضروری را به دستگاه شما تحمیل می کند. در تمام سال های کار ما با رایانه ، اکثریت قریب به اتفاق خرابی های سخت افزاری را می توان مستقیماً ناشی از تجربه مولفه های سخت افزاری در هنگام خاموش کردن و راه اندازی دانست (بخصوص اگر برق دچار نوسان یا قطع شود).

تاثیر یو پی اس هنگام قطعی برق

یک واحد UPS، حداقل حتی با یک واحد بسیار کوچک، یک محدوده از زمان را فراهم می کند که کامپیوتر شما می تواند با کمال اطمینان خاموش شود یا به حالت خواب درآید و پس از حل شدن قطعی برق یا دیگر وضعیت برق، دوباره به حالت قبل بازگردد. اگر اوضاع در حالی حل شود که واحد UPS هنوز به اندازه کافی عمر باتری باقی مانده باشد، می توانید بدون وقفه کار خود را ادامه دهید. حتی اگر درست مقابل کامپیوتر نشسته باشید، بسیاری از واحدهای UPS دارای نرم افزاری هستند که می توانند هنگام روشن شدن دستگاه باتری را تشخیص داده و در غیاب شما به طور خودکار (و به طور صحیح) خاموش شوند.

برای خرید منبع تغذیه بدون وقفه مورد نیاز خود و دریافت راهنمایی بیشتر، می توانید به فروشندگان ups محلی مراجعه کنید.

دیدگاه خود را بگذارید