ویزای توریستی استرالیا وتماشا ودیداربا اقوام

ویزای توریستی استرالیا که به ویزای 600 نیز مشهور است، مخصوص کسانی است که می‌خواهند برای مسافرت، دیدن اعضای خانواده یا فامیل، قرارهای کاری، ملاقات‌های تجاری و یا شرکت در سمینارها به استرالیا سفر کنند. مدت اعتبار ویزای توریستی  بین 3، 6 و 12 ماه است.

نکته مهم در خصوص ویزای توریستی استرالیا این است که دارنده ویزا حق کار ندارد و فقط می‌تواند در دوره‌های آموزشی که طول دوره آن حداکثر 3 ماه است، شرکت کند.

هزینه این ویزا برای کسانی که از ایران اقدام می‌کنند، 140 دلار استرالیا و کسانی که از استرالیا اقدام می‌کنند، 345 دلار استرالیا است. برای دریافت این ویزا نیز باید یکسری مراحل مانند انگشت‌نگاری، پلیس چک و آزمایشات پزشکی طی بشود.

شرایط دریافت ویزای توریستی استرالیا

ویزای توریستی استرالیا شرایط و الزامات خاص خودش را دارد که در اینجا به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • داشتن تاریخچه سفری متناسب با منابع مالی

هر سفر خارجی یک تاریخچه سفری شمرده می‌شود. منظور از تاریخچه سفری برای ویزای توریستی استرالیا، ویزای شینگن نیست.

·      اثبات تمکن مالی

هزینه هرروز اقامت در استرالیا، میانگین چیزی حدود ۶۰ تا ۸۰ دلار استرالیا است. پس داشتن تمکن مالی و اثبات آن به سفارت این کشور الزامی است. مبلغ ذکرشده با احتساب هزینه اقامت و خرج‌های روزانه در استرالیا است.

·      داشتن دعوت‌نامه

داشتن دعوت‌نامه شانس دریافت ویزای توریستی استرالیا را بالا خواهد برد. دعوت‌نامه اگر از جانب بستگان درجه متقاضی ارسال شود، اعتبار بیشتری خواهد داشت.

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی استرالیا

دریافت ویزای توریستی استرالیا نیز همانند بقیه‌ی ویزاها مستلزم عرضه‌ی یکسری مدارک خاص است. مدارک به شرح زیر هستند.

  • پاسپورت متقاضی و همراهان الزامی است.
  • یک قطعه عکس پشت زمینه سفید با ابعاد 3.5*4.5 از هر نفر
  • شناسنامه و کارت ملی تقاضاکننده و همراهان
  • مهر سفرهای پیشین (هرچقدر مهرهای بیشتر و قوی‌تری در پاسپورت باشد شانس دریافت ویزای توریستی استرالیا بیشتر می‌شود.)
  • دریافت نامه تمکن مالی به زبان انگلیسی از بانک (در این نامه بهتر است موجودی متقاضی حدود ۱۰,۰۰۰$دلار استرالیا (تقریباً ۳۰ میلیون تومان) باشد. چون بانک‌ها به دلار دولتی ارزش دلار را محاسبه می‌کنند.)
  • تصویر گذرنامه (اگر قبلاً تجربه سفرهای دیگری داشتید حتماً تصویر مهر ویزای سفرهای خودتان را در پرونده مهاجرتی خود آماده نمایید.)
  • گواهی اشتغال به کار

نکات مهم در مورد دریافت ویزای توریستی استرالیا

مدارک را معرفی کردیم. در این بخش به چند نکته مهم اشاره می‌کنیم که رعایت آن‌ها ضروری است.

  1. در صورت داشتن دعوت‌نامه‌ از فامیل یا آشنا، حتماً ذکر شوددر دعوت‌نامه بهتر است شماره گذرنامه و اسکن صفحه اول پاسپورت به همراه آدرس و شماره تلفن وجود داشته باشد. اگر قرار است هزینه سفر را صادرکننده دعوت‌نامه بدهد، اطلاعات حساب بانکی فرد لازم است.
  2. پرینت حساب‌ها یا همان گردشماهه و فیش حقوقی می‌تواند کمک‌کننده باشد.
  3. در مدل ویزای توریستی از نوع اسپانسر، عرضه‌ی یکسری اطلاعات بانکی و فیش حقوقی اسپانسر لازم است.
  4. انجام پروسه انگشت‌نگاری:

پس از لاج کردن ویزا و دریافت نامه انگشت‌نگاری، ۱۴ روز وقت دارید برای انگشت‌نگاری اقدام کنید. در ویزای توریستی استرالیا، مراحل انگشت‌نگاری در ایران صورت می‌گیرد. پس برعکس ویزای توریستی کانادا، مجبور نیستید برای این موضوع به کشورهای همسایه سفر کنید.

هزینه دریافت اطلاعات بیومتریک 23 یورو است. این مبلغ باید به‌صورت نقدی (به یورو) در مرکز انگشت‌نگاری پرداخت شود. پروسه بایومتریک سریع و محرمانه است. در این مرحله، تصویر چهره متقاضی با دوربین دیجیتال ثبت و اثر ده انگشت وی توسط یک اسکنر دیجیتالی اسکن می‌شود.

برای انگشت‌نگاری در مرحله اول باید وقت ملاقات داشته باشید. برای رزرو وقت باید از طریق لینک سایت VFSGlobal اقدام کنید. کافی است وارد سایت شده و یک اکانت بسازید. سپس با استفاده از لینک ایمیل شده، وارد اکانت خود بشوید، با گزینه Schedule Appointment، زمان و مرکز انگشت‌نگاری را انتخاب کنید.

مرحله دوم: جمع‌آوری اطلاعات انگشت‌نگاری است. با همراه داشتن مدارک موردنیاز ( پاسپورت فعلی، فرم اداره مهاجرت و نامه وقت ملاقات) در تاریخ مشخص‌شده به آدرس ‌تهران، میدان هروی، خیابان موسوی (گلستان پنجم)، مرکز هروی سنتر، طبقه 5، مرکز جمع‌آوری اطلاعات بایومتریک استرالیا، مراجعه کنید.

پس از ثبت اطلاعات بایومتریک در مرکز جمع‌آوری اطلاعات انگشت‌نگاری استرالیا، نتیجه در پورتال متقاضی اعلام خواهد شد.

  1. دریافت نامه قانونی از یک وکیل مهاجرتی استرالیا:

علاوه بر موارد مذکور، اگر بتوانید از یک وکیل خوب و مجرب، یک نامه قانونی برای افسر پرونده دریافت کنید و در آن دلایل بازگشت خودتان را با لینک به بند‌های قانونی برای آفیسر توضیح بدهید، بسیار تأثیرگذار خواهد بود. تجربه نشان داده که این نامه تأثیر بسیاری روی دریافت ویزای توریستی استرالیا از نگاه آفیسر دارد.

در این نامه وکیل مهاجرت به استرالیا می‌تواند با ارجاع به بند‌هایی از قانون و ارائه توضیحات لازم، آفیسر پرونده را قانع کند و پرونده شمارا با کد مشخص از طریق پورتال خود به اداره مهاجرت ارسال کند. این کار فقط در حیطه کاری وکلایی است که به‌صورت قانونی در سیستم اداره مهاجرت استرالیا ثبت‌شده‌اند. البته این کار تضمینی برای دریافت ویزای توریستی استرالیا نیست اما می‌توند ریسک ریجکتی را تا حدود بسیاری کاهش بدهد.

چطور برای ویزای توریستی استرالیا اقدام کنیم ؟

حالا که با مدارک لازم آشنا شدید و دیدید که برای اخذ ویزای توریستی استرالیا چه مدارکی باید عرضه بدهید، حالا ببینیم چطور باید اقدام کنیم.

متقاضی باید همه‌ی مدارک و فرم‌هایی که به انگلیسی ترجمه‌شده و در برگه مدارک لازم برای ویزای توریستی مشخص شد را آماده و به اداره مهاجرت استرالیا ارسال کند. پس از یک هفته تا حداکثر چهار هفته نتیجه ویزای توریستی برای وی ایمیل خواهد شد.

پیشنهاد می‌شود پس‌ازاینکه ویزا برای متقاضی ایمیل شد، آن را پرینت و برای تهیه بلیط اقدام کند. در این مرحله، احتیاجی نیست که به سفارت مراجعه شود و لیبل ویزا روی پاسپورت بخورد، همان ویزای ایمیل شده، کفایت می‌کند.

با این روش ها اثبات کنید که قصد بازگشت به کشور را دارید

همان‌طور که می‌دانید یکی از شرایط اخذ ویزای توریستی استرالیا این است که باید بتوانید آفیسر پرونده را قانع کنید که پس از تمام شدن ویزا قصد بازگشت به وطن را دارید.

  • دعوت‌نامه سازمان مربوطه که از طرف آن دعوت‌شده‌اید.
  • جزئیات ثبت‌نام کنفرانس یا سمینار بین‌المللی
  • ارائه نامه‌ دعوت‌کننده که دال بر دلیل سفر شما است.
  • عنوان برنامه دقیق سفر و شماره تلفن افرادی که قصد ملاقات آن‌ها را دارید.
  • ارائه نامه از طرف کارفرما دال بر این‌که شما قصد بازگشت به کشور دارید.
  • ارائه نامه از امور جاری دانشگاه یا مدرسه و از این قبیل موارد خاص
  • شرح شغل فعلی و وظایف شغلی
  • ارائه مدارکی ازجمله کد مالیاتی شرکت، شماره ثبت شرکت، گزارش‌های سالیانه برای اثبات اینکه شما پرسنل یک شرکت بیزینسی هستید.
  • عرضه‌ی سند اموال و دارایی‌ها در کشور مبدأ
  • عرضه‌ی سند ازدواج یا سند طلاق یا سند فوت همسر (مربوط به شاخه توریستی فامیلی)
  • عرضه‌ی مدارکی که دال بر سفر شما برای بیزینس یا سمینار به استرالیا است. (مربوط به شاخه توریستی بیزینسی).

کلام آخر

در استرالیا بیش از 150 نوع ویزا وجود دارد که یکی از آن‌ها ویزای توریستی است. امیدواریم مطالب این مقاله باب میل شما بوده باشد. همان‌طور در مورد انواع ویزای استرالیا، مهاجرت به استرالیا یا اقامت دائم استرالیا سؤال دارید می‌توانید از مشاوره کارشناسان ویزاپیک کمک بگیرید.

منبع این مطلب

دیدگاه خود را بگذارید