چقدر طول میکشد تا گیتار یاد بگیرم؟

یاد گرفتن گیتار

یاد گرفتن گیتار

گیتار یکی از سازهایی است که به صورت یک ساز تخصصی  و محبوب در آموزشگاهها، آموزش داده میشود. زیبایی صدای این ساز و قابلیت های ویژه ای که دارد باعث شده تا یکی از پر طرفدارترین سازها شود. یکی دیگر از قابلیت ویژه ی این ساز، گستره ی صدایی خوب و دم دست بودن همه ی نت ها میباشد.

حال مسئله ی مهم در اینجا سوالی است که برای برخی از هنرجویان و علاقه مندان به این ساز پیش می آید این است که:

 یادگیری  گیتار چقدر زمان می برد؟

لازم است بدانید برای این سوال جواب قطعی ای وجود ندارد و ممکن است به عوامل مختلف بستگی داشته باشد که ما در این مقاله قصد بازگو کردن این عوامل مختلف و برخی فاکتورهای مهم را داریم پس با ما همراه باشید.

عوامل و فاکتورهایی که باعث موفقیت و پیشرفت شما در مسیر آموزش نوازندگی گیتار میشود عبارتند از:

فروشگاه آلیک موزیک نماینده فروش گیتار ارزان قیمت و انواع گیتارهای حرفه ای از برندهای معتبر در خیابان جمهوری تهران می باشد.

انتخاب درست گیتار برای شروع:

اولین فاکتور این است که باید بدانید چه نوع گیتاری را بیشتر دوست دارید؟ در واقع اولین مسئله ی مهم، احساس شما نسبت به سازتان است. باید آن را از ته دل دوست داشته باشید و به آن علاقه داشته باشید. چرا؟ چون هر زمان سازتان را به دست میگیرید باید احساس خوبی داشته باشید. پس سازتان را با علاقه ی خود انتخاب کنید. چون صدای ساز مورد علاقه یتان باعث لذت شما و همچنین آرامش شما میشود.

روزانه چقدر باید با گیتار تمرین کنم؟

اگر تا کنون تجربه ی نواختن ساز گیتار را نداشته اید، باید بدانید که نحوه ی یادگیری گیتار همانند یادگیری صحبت کردن و راه رفتن است. برای اینکار لازم است که حرکات جدید انگشتان دستها را یاد بگیرید. این را بدانید ماهیچه های انگشتان دست قابلیت هایی دارند که شما هرگز از آنها خبر ندارید. که سرعت یادگیری و دانستن این موضوع به میزان تمرینات شما بستگی دارد. همه ی اینها بستگی به مقدار ساعت هایی است که برای یادگیری صرف میکنید. زمانیکه روزی 15 تا 20دقیقه تمرین داشته باشید مطمئنا متوجه تغییرات مهارت انگشتانتان میشوید. پس به عنوان یک مبتدی سعی کنید روزانه 15 تا 20 دقیقه را به تمرین اختصاص دهید و رفته رفته به 30 دقیقه تا1 ساعت در روز افزایش دهید.

فروشگاه آلیک موزیک نمایندگی رسمی فروش گیتار کورت کلاسیک اصل اندونزی با بهترین قیمت؛ شرایط قسطی بدون سود.

انتخاب سبک های آموزشی یادگیری گیتار:

سبک های موجود یرای یادگیری گیتار در ایران بیشتر سبک پاپ و سبک کلاسیک است.

سبک پاپ:

برای آموزش این نوع سبک باید تمرکزتان بیشتر روی قطعه نوازی و آموزش ریتم و آکورد باشد. برای یادگیری این سبک در مرحله ی نخست بین سه تا شش ماه زمان لازم است. که در این مدت اساتید به آموزش نت ها، مبانی موسیقی و… میپردازند. که در پایان این دوره ی اولیه عزیزان مشتاق به یاد گیری این سبک قادر خواهند بود تا علاوه بر یادگیری اصول موسیقی تعدادی آهنگ نیز بنوازند.

دوره ی دوم یادگیری این سبک نیز بین شش تا نه ماه زمان میبرد که در این دوره چون اندکی تخصصی تر میباشد اساتید به آموزش تکنیک های مختص ریتم و آکورد می پردازند. پس بنابراین در پایان این دوره هنرجو قادر خواهد بود تا تمامی آهنگ های پاپ را اجرا کند و همچنین با ساز بخواند.

سبک کلاسیک:

در سبک کلاسیک به آموزش تخصصی موسیقی می پردازند و به نوعی سواد موسیقی را به هنرجویان می آموزند. ممکن است در این سبک آهنگ و قطعه آموزش داده شوند ولی ملاک این نیست. هدف آموزش صحیح اصول موسیقی است. زیرا که اگر بخواهید علاوه بر نواختن گیتار، موسیقی را نیز درست بیاموزید باید این سبک را ادامه دهید. در یادگیری موسیقی آهنگ سازی و خلاقیت هم نیز حائز اهمیت است. در این دوره های یادگیری اساتید به آموزش ریشه ای اقدام می کنند و کلیه ی مبانی  صوت و اصول هماهنگی در موسیقی را نیز آموزش می دهند. مدت زمان یادگیری این سبک بین یک سال و نیم تا دو سال زمان میبرد. در پایان این دوره ها هنرجو قادر خواهد بود تا در کنار نوازندگی، درک درستی نیز از موسیقی داشته باشد.

نکته:

عوامل موثر دیگر در یادگیری همچون برنامه ی منظم و روزانه، امکانات و منابعی که باعث میشود تا شما در آموزش سریعتر پیشرفت کنید، میزان توانایی و استعداد هنرجو و همچنین علاقه مندی به یادگیری و انتخاب مدرس خوب میتواند نیز باشد.

نتیجه گیری:

به طور خلاصه میتوان بگوییم که برای یادگیری گیتار که چقدر زمان میبرد پاسخ قطعی ای وجود ندارد و یادگیری این ساز به این بستگی دارد که آیا فقط می خواهید برای دوستان واطرافیان بنوازید و یا اینکه می خواهید تبدیل به یک نوازنده ی حرفه ای شوید؟ نکته ی مهم این است که روند یادگیری گیتار پایانی نخواهد داشت. اما به طور کلی برای رسیدن به سطحی از نوازندگی و توانایی اجرا کردن و نواختن آهنگ و شنیدن صدای قابل قبول از گیتارتان بهتر است تا عوامل و فاکتورهای گفته شده را در نظر بگیرید و زمان خود را صرف یادگیری و روش های غلط نواختن گیتار نکنید.

پشنهاد مهم برای مطالعه: راهنمای خرید گیتار برای شروع

آموزش گیتار باید یک مسیر باشد برای شما. یک جاده به سمت هدفی که به آن علاقه دارید و چه چیزی شیرین تر از این که هدف شما علاقه ی شما باشد. پس همه چیز به هدف و علاقه ی شما نسبت به یادگیری گیتار و همچنین وقتی که می خواهید برای یادگیری هدف و علاقه ی خود و مقدار انرژی ای که حاضرید صرف کنید بستگی دارد. این را هم بدانید که بر خلاف چیزی که مردم فکر میکنند انسان ها در همه ی سال های عمر خود دارای قدرت یادگیری هستند. پس مهمترین عامل که شما را ممتاز میکند پشتکار و علاقه ی شما به هر آنچه که علاقه دارید میباشد.

مطالعه باعث بهتر شدن سبک زندگی کردن در جامعه می شود. همانطور که میدانید لذت مطالعه در خواندن مطلبی جذاب، مفید و قابل درک است که کمک شایانی به بازدهی مغز شما میکند. پس سعی ما تولید کنندگان محتوای متنی در وب سایتها، باز نویسی مطالب مهم و کاربردی به صورت جذاب و کاملتر است. امیدوارم مطالب گفته شده در این مطلب برای شما مفید واقع شود.

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

 

دیدگاه خود را بگذارید

  • بهناز شمس 18 دی 1398

    سلام
    برای یادگیری اولیه سبک پاپ آسونتره یا سبک کلاسیک؟

  • هانیه 15 دی 1398

    واقعا عشق به گیتار یادگیری و آموزشش هیچ انتهایی نداره تا لحظه آخر مرگتم ازش لذت میبری

    • محمد کوهی 18 دی 1398

      درود برشما
      شاد و سربلند باشید

  • سارا یاوری 14 دی 1398

    سلام
    مطلبتون مفید بود

    • محمد کوهی 15 دی 1398

      سپاس از نظر لطف شما
      شاد و سربلند باشید

  • شایان اسکندری 13 دی 1398

    سلام
    میشه لطفا گیتاری که برای آموزش اولیه خوب باشه و قیمت مناسب داشته باشه معرفی کنین؟

  • سمانه محجوب 11 دی 1398

    سلام
    آموزش گیتار حتما باید حضوری باشه؟ کسی که امکان آموزش حضوری نداشته باشه میتونه به صورت اینترنتی آموزش ببینه؟

  • صالحی 10 دی 1398

    سلام
    من گیتار کورت کلاسیک اندونزی نقدی خریدم چند ماه پیش
    مدل 100 dxyt ، قیمت مناسبی هم نسبت به بقیه مدل ها داره

  • سامان پیامی 9 دی 1398

    درود برشما
    من بخوام گیتار آموزش ببینم کدوم سبکش آسون تره برا اول کار؟ سبک کلاسیک یا سبک پاپ؟ آخه میخوام تازه شروع کنم و هیچی از نواختن گیتار نمیدونم

    • آلیک موزیک 11 دی 1398

      سامان جان بهتر از کلاسیک شروع کنید تا اصول ساز گیتار از پایه یاد بگیرید.

  • shiva 8 دی 1398

    سلام
    من از کودکی خیلی علاقه به یادگیری گیتار دارم ، فقط متاسفانه قیمت گیتار خیلی بالاست من در توانم نیست که همچین مبالقی رو پرداخت کنم ، امیدوارم یه روز بتونم یه گیتار ارزان قیمت پیدا کنم و بخرمش

  • آلیک موزیک 8 دی 1398

    دوست عزیز پیشنهاد میکنم برای شروع از گیتارهای ارزان قیمت تر شروع کنید. برای مشاوره رایگان و خرید گیتار با فروشگاه ما تماس بگیرید.
    تلفن خرید گیتار کلاسیک : 66760994 – 021
    https://alikmusic.org

  • تینا معصومی 7 دی 1398

    سلام
    مطلبتون مفید بود، به درد من که خورد. آخه میخوام تازه برم کلاسای گیتار برای آموزش، فقط مونده انتخاب گیتارم، که اونم با توجه به نوشته ی شما و فاکتورهای گفته شده پیدا کنم حله.
    ممنون

  • ساجده 7 دی 1398

    من خیلی دوست دارم گیتار یاد بگیریم روزی یک ساعت آموزش خصوصی برم تا عید راه میوفتم؟

    • آلیک موزیک 8 دی 1398

      ساجده عزیز آموزش ساز گیتار و سایر سازها بستگی به توانایی و نوع تدریس استاد و علاقه شما دارد. امیدوارم که موفق باشید.