چگونه پروازهای خارجی طولانی مدت را راحت بگذرانیم؟

بدون شک یکی از بزرگترین مشکلات پروازهای خارجی برای همه ما این است که باید مدت زمان زیادی را در هواپیما بگذرانیم. مثلا اگر قرار باشد از تهران به چین بروید، احتمالا یکی اولین مسائلی که ذهنتان را مشغول می کند این است که چگونه هفت ساعت و نیم از زمان خود را در هواپیما بگذرانید.

اما این مشکل هم مانند بقیه مشکلات پروازهای خارجی راه حل های مخصوص به خود را دارد. پس بهتر است به جای نگرانی و غصه خوردن بابت طولانی بودن زمان پروازهای خارجی، این مطلب را بخوانید تا هم نگرانی تان رفع شود، هم برای برنامه ریزی یک پرواز خارجی دلچسب وسوسه شوید!

صندلی مناسبی انتخاب کنید

احتمالا با خواندن این تیتر اولین چیزی که به ذهنتان رسید این بود که مگر خودمان جای صندلی مان در هواپیما را تعیین می کنیم که بخواهیم بهترین آن را انتخاب کنیم؟ پاسخ ما به شما این است که بله، خودتان می توانید صندلی تان را انتخاب کنید ولی معمولا این کار را به شرکت هواپیمایی می سپارید! برای خرید بلیط هواپیما از خدمات فلایتیو استفاده کنید.

جالب است بدانید که هنگام خرید بلیط هواپیما خارجی به راحتی می توانید با پرداخت هزینه ای کم صندلی مورد نظرتان در هواپیما را تعیین کنید و این کار به مأمور گیت شرکت هواپیمایی در فرودگاه نسپارید.

تجربه نشان داده اولین ردیف صندلی های هواپیما، به دلیل اینکه جای پای آنها بسیار باز است، به خصوص برای کسانی که کودکی به همراه خود دارند بسیار راحت است. صندلی های وسط هر ردیف هم بدترین جایگاه در هواپیما هستند، چون هم فضای کمی دارند و هم رفت و آمد از آنجا بسیار سخت است.

اما ساده ترین و احتمالا پرهزینه ترین راه برای غلبه بر مشکل کم بودن فضای صندلی ها در هواپیما این است که پول بیشتری خرج کنید و بلیط بخش تجاری و فرست کلاس هواپیما را بخرید.

خودتان را سرگرم کنید

یکی از تجربه های جالب و در عین حال وحشتناک در پروازهای خارجی طولانی مدت این است که با گذشت چند ساعت از پرواز دیگر نه می توانید بخوابید، نه کتاب بخوانید و نه حرف بزنید. به همین خاطر است که معمولا وسط پروازهای طولانی مدت فیلم پخش می کنند تا مسافران سرگرم شوند. اما توصیه ما به شما این است که به خوب بودن فیلم های هواپیما اعتماد نکنید و خودتان مجهز سوار هواپیما شوید. لپتاپ شارژ شده، هدفون و فیلم به راحتی می توانند شما را چند ساعت سرگرم کنند.

بار کمتری داخل هواپیما ببرید

شاید باورتان نشود ولی بعضی از مسافران عادت دارند علاوه بر کیف دستی و کوله پشتی، هر چیز قابل حملی را با خودشان به هواپیما ببرند. تا جایی که علاوه بر جایگاه های مخصوص بار در هواپیما، زیر صندلی و روی پا و کنارشان هم بار می گذراند!

حواستان باشد هر بار اضافه ای که با خودتان به هواپیما می برید قسمتی از فضای راحتتان برای نشستن و استراحت را اشغال می کند، پس در پروازهای خارجی طولانی مدت بار کمی با خود به داخل کابین هواپیما ببرید.

مجهز باشید

وسایلی مانند بالش مخصوص گردن، چشم بند، گوش بند و … ممکن است در پروازهای داخلی به دردتان نخورد اما مطمئن باشید در پروازهای خارجی حتما به آن نیاز پیدا می کنید. کافی است فقط به این فکر کنید که کودک پر سر و صدایی کنارتان بیفتید یا هنگام خوابیدن نور زیادی داخل کابین باشد. پس مجهز داخل هواپیما بروید.

مراقب سلامتی خودتان باشید

به طور کلی هنگام سفرهای هوایی باید حتما شرایط کابین هواپیما را در نظر بگیرید و تغذیه خود را متناسب با آن شرایط تغییر دهید. از آنجا که هنگام پرواز، فشار هوا داخل کابین هواپیما پایین است و شما هم تحرک خاصی ندارید، آب بدن کم می شود و بدن به جذب مایعات نیاز پیدا می کند. پس تا می توانید آب بنوشید تا دچار مشکلات جسمی و تبعات آن نشوید.

علاوه بر این پوشیدن لباس های تنگ و غیر نخی هنگام پرواز باعث می شود بدنتان دچار اختلال گردش خون شود، به همین خاطر باید در انتخاب لباس خود هنگام پرواز دقت کنید.

/پایان رپورتاژ آگهی/

به این آهنگ چه امتیازی می دهید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این اهنگ امتیاز می دهید.

دیدگاه خود را بگذارید