یو پی اس لاین اینتراکتیو چیست؟

یو پی اس یا منبع تغذیه بی وقفه که گاهی از آن تحت عنوان برق اضطراری هم یاد می‌شود، دستگاهی است که با در اختیار داشتن یک باتری قوی و مدار خاص خود می‌تواند برق لازم جهت کار دستگاه های برقی حین قطعی جریان برق شهری را فراهم کند. همچنین این دستگاه می‌تواند جریان برقی بسیار تمیز و بدون اعوجاج به دستگاه های مصرف کننده تحویل دهد و به این ترتیب احتمال آسیب دیدن دستگاه های مصرف کننده به شدت پایین می‌آید. یو پی اس ها انواع مختلفی دارند. شامل یو پی اس آنلاین، آفلاین و لاین اینتراکتیو.

در این نوشته قصد داریم تا شما را با یو پی اس لاین اینتراکتیو آشنا کنیم. پس تا انتهای این نوشته همراه ما باشید.

خانه

معرفی یو پی اس لاین اینتراکتیو

می‌توان این نوع از یو پی اس را از پرکاربردترین آن دانست. از این نوع بیشتر در سازمان های با اندازه متوسط استفاده می‌شود. از جهاتی می‌توان این نوع را با یو پی اس های آفلاین یکی دانست. به این خاطر که هنگامی که جریان برق شهری وجود دارد، تغذیه دستگاه های مصرف کننده از طریق برق شهری انجام می‌شود. اما تفاوت آن با نوع آفلاین این است که یک ترانس در آن وجود دارد که ولتاژ خروجی توسط آن تنظیم شده و دستگاه های مصرف کننده در برابر نوسانات ولتاژ محافظت می‌شوند.

اگر میزان این نوسانات بیش از حد باشد در این صورت خروجی به جای تامین از برق شهر و گذر از ترانس از طریق باطری ها تامین خواهد شد. زمان بی برقی در لاین اینتراکتیو 5 میلی ثانیه است.

کاربردهای این نوع یو پی اس

این نوع از یو پی اس ها در مراکز مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله در مراکز دیتا سنتر و مراکزی که از سرورها نگهداری می‌شوند. در مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان ها و … .

توان یو پی اس لاین اینتراکتیو از 650 وات تا 10000 ولت آمپر است. از لحاظ قیمتی می‌توان گفت که بین یو پی اس آفلاین و آنلاین قرار دارد. به این معنی که یو پی اس لاین اینتراکتیو از نوع آفلاین گران تر و از نوع آنلاین ارزان تر است.

یکی از معایبی که به این نوع وارد است وزن بالای آن است و علت آن هم استفاده از ترانس در آن است. بازه استابلایزر آن ها نیز به شکلی است که با کوچکترین نوسان تغذیه دستگاه های مصرف کننده از برق شهری به باتری سوئیچ میشود.

دیدگاه خود را بگذارید