آشنایی با تاریخچه آنتالیا در تور های آنتالیا

تور آنتالیا یکی از تورهای پر طرفداری می باشد که هر ساله تعداد زیادی گردشگران برای دیدن این شهر به این منطقه سفر می کنند. این شهر دارای قدمت زیادی می باشد و همین ویژگی آن سبب شده است تا بسیاری از مسافران را شیفته ی بافت قدیمی خود کند. امروزه تور های زیادی از جمله تور آنتالیا وجود دارند که گردشگران به راحتی می توانند به این مناطق سفر کنند و این ناحیه زیبای تاریخی که با امکاناتی مدرن ادغام شده اند را ببینند. در رابطه با تاریخ این شهر، احتمالا تاریخ آنتالیا به حدود 150 سال پیش بر می گردد که توسط شخصی به نام آتالوس بنا شد و نام خودش آتالیا بر روی شهر نامگذاری شد.

این شهر دارای قدمتی بیش از 3 قرن قبل از میلاد می باشد. بعد از آن آنتالیا به دو قسمت (چون به دست امپراتوری روم افتاده بود) تقسیم شد که ناحیه ی آنتالیا در بخش روم شرقی قرار داشت و بعد از مدتی در سال 1921 جزو جمهوری ترکیه به شمار آمد که اکثر تورهای این کشور  از جمله تور آنتالیا به این مقصد می باشد.

فهرست

  • موقعیت جغرافیایی و جمعیت شهر آنتالیا
  • زبان و مذهب ساکنین آنتالیا
  • فرهنگ و آداب و رسوم خاص در آنتالیا
  • واحد پول در آنتالیا
  • غذا و نوشیدنی
  • زبان و مذهب ساکنین آنتالیا
  • مناسبت ها و رویداد ها
  • منابع

موقعیت جغرافیایی و جمعیت شهر آنتالیا

به گزارش سفر باتو ، آنتالیا نام شهر آنتالیا می باشد که مرکز استان آنتالیا است. این شهر در جنوب غربی کشور ترکیه قرار گرفته است و جزو بزرگترین شهر در سواحل مدیترانه می باشد. این شهر با رشته کوه های تاروس احاطه شده است. در شمال این شهر بوردور، در شرق با سریک و در جنوب غرب با کمر همسایه می باشد و از قسمت غرب با کورکوتلی هم جوار می باشد. جمعیت این شهر نسبت به گرذشته در حال افزایش بوده که دقیقا برعکس شهر های دیگر ترکیه می باشد که این اتفاق را می توان به پیشرفت اقتصادی این شهر ربط داد. سالانه تعداد بی شماری از تور های آنتالیا به این منطقه رفته که این می تواند تا حد بسیار زیادی به اقتصاد این منطقه کمک کند.

زبان و مذهب ساکنین آنتالیا

زبان مردم آنتالیا همانند دیگر شهر های ترکیه استانبولی بوده ولی گردشگران تنها با دانستن زبان انگلیسی می توانند به این شهر سفر کرده و صحبت نمایند. زیرا اکثریت مردم این شهر مسلط به زبان انگلیسی بوده و مسافران براحتی می توانند با مردمان شهر آنتالیا صحبت کنند.

دین رسمی مردم آنتالیا اسلام بوده و تقریبا بیش از 90 درصد آنها اهل سنت می باشند. در قبل دین مردم ترکیه مسیحیت بوده ولی با گذشت زمان و با روی آوردن ترک های آسیایی به اسلام، اکثریت آنها به دین اسلام را جایگزین مسیحیت نمودند.

فرهنگ و آداب و رسوم خاص در آنتالیا

در این شهر پوشش افراد به صورت آزادانه می باشد و هیچ گونه اجباری برای پوشش در این شهر و کشور وجود ندارد. آنتالیا شهری تاریخی می باشد که مکان های تاریخی این شهر نیز گویای همین حقیقت می باشند. در کنار این مکان های تاریخی شما می توانید مراکز خرید و مکان های مجلل را نیز ببینید که همین تناقض توانسته است جذابیت زیادی را به همراه بیاورد و هر ساله بسیاری از گردشگران را مجذوب خود کند.

سمبل این شهر میوه ی پرتقال می باشد و در این شهر باغ های بسیار زیادی از درختان پرتقال وجود دارد. آنتالیا یکی از بهترین مکان ها برای گذراندن وقت برای تعطیلات می باشد. زیرا گردشگران می توانند با خیالی آسوده زمان تعطیلات خود را در این شهر با وجود تفریحات متنوع و جذاب بگذرانند و مدتی را از زندگی روزمره ی خود به دور بمانند.

واحد پول در آنتالیا

در شهر آنتالیا و در کل ترکیه واحد اصلی پول، لیر می باشد ولی مسافران می توانند از دلار و یورو نیز در سفرشان استفاده کنند. زیرا استفاده از این دو واحد پول نیز رایج می باشد.

غذا و نوشیدنی

این شهر همانند شهر و کشور های دیگر غذاهای مختص به خود را داشته و دارای خواهان زیادی نیز می باشد. از غذاهای معروف این هشر می توان به تاندیر کباب و لاگوش می باشد. لاگوش یک نوع ماهی می باشد که دارای طرفداران زیادی نیز است و جزو غذاهای محلی این منقطه محسوب می شود.

بورک یکی دیگر از غذاهای معروف آنتالیا می باشد که دارای یک خمیر نازک و گوشت و سبزیجات می باشد و به شکل های گوناگون یافت می شود.

لاماجون از دیگر غذاهای ترکیه از جمله انتالیا می باشد که دارای گوشت قرمز، فلفل و پیاز می باشد که خواهان زیادی نیز دارد. از دیگر غذاهای پر طرفدار این منطقه پاپراک سارما است که شباهت زیادی به دلمه ی ایران دارد و مواد تشکیل دهنده ی آن برنج ، گندم و … است که در بین برگ مو پیچیده می شود.

مناسبت ها و رویدادها

در این شهر فستیوال های گوناگونی وجود دارد که می توان به فستیوال پرتقال طلایی، موسیقی، باله و .. اشاره نمود. فستیوال پرتقال طلایی معمولا در ماه های سپتامبر یا اکتبر برگزار می شود. در این جشنواره، تهیه کنندگان و فیلمسازان از سرتاسر جهان به رقابت با هم می نشینند.

این جشنواره ی بین المللی باله و اپرای آسپندوس، از طرف وزرات فرهنگ و گردشگردی کشور برگزار می شود.

جشنواره گل ماه مه در ماه مه برگذار می شود. در این جشنواره که به صورت سالانه می باشد، گل ها را شناور می کنند و هدف کلی این جشنواره آشنا ساختن مردم در سرتاسر دنیا و کشور با صنعت گل ترکیه می باشد. این جشنواره شامل فعالیت هایی مانند رژه  و نمایش گل و پخش موزیک می باشد که یکی از فستیوال های جذاب ترکیه به شمار می رود.

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

دیدگاه خود را بگذارید