معرفی جاذبه های گردشگری دبی

دبی با آسمان خراش هایش معروف می باشد و می توان گفت برج های دبی از جمله مهم ترین جاذبه های گردشگری این منطقه می باشد. از جمله معروف ترین این برج ها می توان به برج خلیفه و العرب شاره نمود که از بلندترین هتل های شهر دبی می باشد.

برج های دبی

آیا می دانید در تور دبی ارزان قیمت سفر باتو به صورت لحظه آخری  برج های دبی از جمله بی نظیرترین جاذبه های شهر دبی می باشند؟ آیا می دانید بیشتر سرمایه گذاران در ساخت برج های این منطقه سرمایه گذاران ایرانی می باشند؟ آیا می دانید زیباترین و باشکوه ترین برج های دنیا در این شهر واقع می باشند؟ در این مقاله سعی داریم گردشگران و مسافران را با برخی از برج های خیره کننده دبی آشنا سازیم لطفا با ما همراه باشید.

شهر دبی یکی از زیباترین و دیدنی ترین شهرهایی امارات متحده عربی بوده  و در مجاورت سواحل خلیج فارس در جنوب کشور ایران واقع شده است. در سال های اخیر شاهد تاسیسات و پیشرفت های قابل توجهی در صنایع و فعالیت های مختلفی در این منطقه بوده ایم و با توجه به پروژه های اجرایی می توان گفت رویدادهای بی نظیری در این منطقه به وقوع می پیوندد؛ که از جمله این پروژه ها می توان به ساخت و احداث برج های دبی اشاره نمود که روز به روز در اقصی نقاط این شهر برج های عظیم و باشکوهی احداث می شود و شایان به ذکر است برجهای دبی از جمله معروف ترین و بی نظیر تری جاذبه های گردشگری و دیدنی دبی محسوب می شود؛ و اکثر گردشگران و مسافرانی که در تور دبی شرکت می کنند علاقه مند و خواهان بازدید از زیباترین و خیره کننده ترین برج های آسمان خراش دبی می باشند؛ که از جمله معروف ترین و زیباترین برج های دبی می توان به برج خلیفه، برج العرب، برج های دریایی الفتان و برج قرن 21 اشاره نمود که هر یک از این برج ها با داشتن معماری و طراحی های جذاب و شگفت انگیز نظر و توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کنند. در سفر به این شهر پیشنهاد می کنیم فرصت بازدید از این برج های آسمان خراش را از دست ندهید و از نزدیک شاهد زیبایی و شکوه این برج ها باشید.

برج خلیفه

از معروف ترین برجهای دبی در وهله اول می خواهیم به برج خلیفه اشاره کنیم. این برج باشکوه به برج دبی نیز شناخته می شود که با داشتن ارتفاع 828 متری یک از آسمان خراش های امارات متحده عربی بوده و شهرت جهانی دارد. برج خلیفه از جمله بلندترین سازه های ساخته دست بشر در میان برج های دبی بوده و ساخت این برج باشکوه و عظیم از سال 2004 تا 2010 به طول انجامید و هزینه ساخت آن نیز حدود 1.5 میلیارد دلار می باشد. بدون شک می توان گفت برج خلیفه یکی از معروف ترین جاذبه های دیدنی شهر دبی بوده و به یک مرکز توریستی تبدیل شده است. این برج بی نظیر و خیره کننده توسط شرکت مهندسی و ساختمانی سامسونگ احداث شده است. در سفر به این منطقه حتما بایستی از میان سایر برج های دبی، برج خلیفه را در اولویت بازدید های خود قرار دهید چرا که از دست دادن فرصت بازدید از این آسمان خراش سبب ناقص سپری شدن سفر تفریحی شما خواهد شد. روزانه 946000 لیتر آب، سیستم تهیه آب این آسمانخراش تهیه کرده و با داشتن 24348 پنجره و سیستم شستشوی پنجره آن با هزینه حدود 8 میلیون دلار استرالیا نصب گردیده است؛ که این امر از جمله ویژگی های بی نظیر این برج در مقایسه با دیگر برج های دبی می باشد.

برج العرب

برج العرب یکی از زیباترین و دیدنی ترین برجهای دبی بوده و با داشتن 321 متر ارتفاع یکی از بلند قامت ترین هتل های جهان می باشد این برج بی نظیر بر روی جزیره مصنوعی که 280 متر از ساحل فاصله دارد، واقع شده است و میتوان گفت مجلل ترین برج منطقه خاورمیانه می باشد. این هتل، از جمله هتل های هفت ستاره جهان بوده و با داشتن لوکس ترین سوئیت ها بهترین و باکیفیت ترین امکانات و خدمات را در اختیار گردشگران قرار می دهد اقامت در این هتل بی نظیر و بی همتا یکی از بهترین خاطره های سفر به این منطقه می باشد. بزرگترین سوئیت این هتل دارای 780 متر مربع و کوچکترین سوئیت ان دارای 169 متر مربع می باشد. از میان برجهای دبی، برج العرب با داشتن طراحی منحصر به فرد جذابیت خاصی را داشته و از 60 طبقه تشکیل شده است که هفت طبقه این هتل در زیر دریا به صورت آکواریوم می باشد با توجه به این امر می توان حدس زد که معماری و طراحی العرب از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و در جذب گردشگران به سوی خود بسیار تاثیرگذار عمل می کند.

برج های دریایی الفتان

یکی دیگر از برجهای دبی که در میان گردشگران و توریستها از محبوبیت ویژه ای برخوردار می باشد برج های دریایی الفتان بوده که مجموعه ای در قسمت دریایی دبی می باشد ان مجموعه با داشتن دو برج الفتان و برج ساحلی واحه دارای ارتفاع 245 متر می باشند که می توان گفت 30 امین آسمان خراش های بلند شهر دبی محسوب می شوند. ساخت این برج ها بین سال های 2004 تا 2006 به طول انجامید و با ارائه بهترین امکانات و خدمات از گردشگران و مسافران خارجی و بومی پذیرایی می کنند. برج های دریایی الفتان دارای 51 طبقه و 175000 متر مربع مساحت می باشد که با اینکه در مقایسه با دیگر برج های دبی نظیر خلیفه و العرب کوچک می باشد اما با توجه به معماری و طراحی بی نظیری که دارد مورد توجه بسیاری از گردشگران واقع می باشد.

برج قرن 21 

و در آخر از برجهای دبی می خواهیم برج قرن 21 را به شما دوستان و گردشگران معرفی کنیم. برج قرن 21 دارای 53 طبقه و 269 متر ارتفاع می باشد و با پیچیدگی های مهندسی طراحی و بنا شده است قسمت اصلی این برج با دیواری منحنی با آلومینیوم و پانل های شیشه ای تشکیل شده است که از جذابیت های ساخت این برج در کنار دیگر برج های دبی به شمار می رود. کیفیت ساخت و احداث برج قرن 21 به گونه ای می باشد که شرکت هواپیمایی امارات در این برج برای کارمندان و پرسنل خود بخش هایی را اجاره نماید. این برج در سال 2003 در میان برج های دبی به عنوان بلندترین هتل های مسکونی معروف شد. این برج با داشتن 7 آسانسور که دارای سیستم هوشمند می باشند آسانسور نزدیک را به طبقه مربوطه ارسال می کند. در حالت کلی می توان گفت این برج یکی از دیدنی ترین جاذبه های دبی محسوب می شود.

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

 

 

دیدگاه خود را بگذارید