معروفترین دیدنیهای استانبول را بیشتر بشناسید

کلیسای چورا

اگر از آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید از اینترنت خود، استفاده ی بهینه و ارزشمند ببرید، می‌توانید در دنیای جستجو ها، به مکان های مختلفی سفر بکنید. در این قسمت ما شما را به تور استانبول دعوت خواهیم کرد. امید بر آنکه لذت ببرید.

 در تور استانبول ارزان قیمت می‌خواهیم باز یک شاهکار معماری دیگر به شما نشان دهیم اما این کلیسا یکی از یادگاری های مهم بیزانس است، یعنی ساخت دولت عثمانی نیست! مردم محلی و حتی توریست ها در هنگام گردشگری استانبول، وقتی از این کلیسا دیدن می‌کنند جزو تعریف های خارق‌العاده چیز دیگری بر زبان نمی‌آورند. این کلیسا یکی از شاهکارترین آثاری است که رومیان از خود در استانبول جای گذاشته‌اند.

به گزارش سفر باتو ، هنگامی که نام کلیسا آورده می‌شود ناخوداگاه ذهن یک مکان مقدس همراه با کنده های های گچی سفید ظریف و نقاشی های زیبا را تجسم می‌نماید. یکی از دلایلی که این کلیسا یک اثر خارق العاده به حساب می‌آید؛ نقاشی ها و رنگ های بکار برده شده در آن است که بر روی در و دیوارهای این کلیسا حک شده است.

این کلیسای شش گنبده درست رو به روی مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی که پیش تر درباره ی آن توضیح داده‌ایم، قرار دارد. کنون این کلیسا تبدیل به موزه ای برای بازدید گردشگران شده است.             

برج گالاتا

اگر در تور استانبول دلتان قدم زنی و سیاحت دبش می‌خواهد؛ می‌توانید به سمت این برج حرکت کنید و همزمان در خیابان های اطرافش راه بروید و لذت ببرید. این برج عمری هفتصد ساله دارد و در دوران یکی از امپراطوران روم شرقی ساخته شده است.

این برج تا مدت ها مکانی تفریحی و سیاحتی به شمار می‌آمده و اکنون که استانبول شهری توریستی شده است؛ خیابان های اطراف این برج که مربوط به منطقه ی بی‌اوغلو می‌شود نیز دیدنی است.

مسجد رستم پاشا

یکی دیگر از میراث دولت پرشکوه عثمانی در استانبول امروزی، مسجد رستم پاشا است. این مکان دیدنی نیز مانند بسیاری از آثار معماری به جا مانده از دولت عثمانی، بی‌بدیل و منحصر بفرد است. همانگونه که از اسمش پیداست؛ این مسجد به دستور رستم پاشا یکی از سران عثمانی، توسط معماری بنام معمار سینان ساخته شد.

سینان معماری زبر دست بود که توسط ای موقعیت خوب مکانی این بنا استفاده نماید و چندین مخزن و دکان برای آن تعبیه نماید. اما چیزی که بیشتر از همه این مسجد را زیبا و چشمگیر می‌کند؛ نقش گل های فراوانی است که دیده می‌شود مانند گل های میخک، لاله، مینا و… . همچنین کاشی کاری ها زیبا و پرنقش این مسجد هم جزوی از دیگر زیبایی این مسجد است.

                      

موزه هنرهای مدرن

یکی از زیبایی هر سفری، چه داخلی چه خارجی، این است که سری به آثاری زده شود که از لحاظ ارزش و قدمت در موزه نگهداری می‌شوند. در سفر به استانبول شما می‌توانید سری به موزه هنرهای مدرن ترکیه بزنید و از آثار هنری مدرن و با ارزشی که هنرمندان این کشور انجام داده‌اند، لذت ببرید و اطلاعات کامل را کسب کنید.

این موزه رو به روی کاخ توپکاپی قرار دارد. این موزه به تلاش و همت خانواده ی اِجزاجِباشه تاسیس و بنا شده است. این موزه تنها شامل آثار هنری نخواهد شد؛ گالری های متعدد، لانژ، کتابخانه، کافی‌شاپ و… نقاط و قسمت های مختلف را نیز شامل می‌شود.

 خیابان گردی در خیابان استقلال و میدان تکسیم(تقسیم)

همانگونه که ما در هر شهر خود یک خیابان شرعی و میدان شرعی معروف و اصلی داریم، در استانبول نیز اینگونه است. اگر بعد ازظهری دلنشین را می‌خواهید که در خیابان های شلوغ و زنده ی شهر استانبول گردشگری کنید؛ پیشنهاد ما به شما خیابان استقلال و میدان تکسیم است.

این دو مکان زیبا اکنون پر از مغازه هایی با بافت های قدیمی و کافه هایی خیابانی، شب ها اجراهای زنده و موسیقی شده است که روح انسان را به زیبایی نوازش می‌دهد. همچنین بسیاری از مهمان خانه و هتل های کوچک و بزرگ در گرد میدان تکسیم تاسیس شده‌اند که بسیاری از مسافران جهت اسکان می‌توانند به آن نقطه ی شهر مراجعه فرمایند.

اگر دوست دارید که در این شهر زیبا قدم‌زنی نمایید و از مردم و تمامی نماد های شهر استانبول لذت ببرید؛ می‌توانید خیابان استقلال تا میدان تکسیم را قدم بزنید و پیاده روی کنید.

  مسجد سلیمانیه

تا کنون با مسجد های زیاد و زیبایی آشنا شده‌ایم؛ نمونه ی دیگری از این مسجد ها که به گفته ی برخی، نماد استانبول است، مسجد سلیمانیه است.

همانگونه که در کتاب های تاریخ شاهد آن بوده‌ایم، یکی از مهم ترین و بزرگ ترین پادشاهان دولت عثمانی، سلطان سلیمان اول بوده است. این مسجد به دستور او ساخته شده و طراحی آن با معمار سینان بوده است.

همگان متفق القول‌اند که این مسجد یکی از آثار مهم و باارزش دولت عثمانی است که به گونه ای مهم ترین نماد این دولت بوده است و برای حفاظت و نگهداری از آن تمامی تلاش خود را نموده اند. اکنون این مسجد جزو یکی از قطب های گردشگری و توریستی در شهر استانبول به شمار می‌رود.

اگر دوست دارید یکی از نمادهای مهم دولت عثمانی و شهر استانبول را تماشا کنید می‌توانید به این مسجد سر بزنید و لذت کافی را از نقاشی ها و معماری بی‌بدیل آن، ببرید.       

          

/پایان رپورتاژ آگهی/

 

 

 

 

 

 

 

به این آهنگ چه امتیازی می دهید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این اهنگ امتیاز می دهید.

دیدگاه خود را بگذارید