معرفی مجسمه مادر تفلیس  در تورهای گرجستان

مجسمه مادر تفلیس یکی از مهمترین مجسمه های ساخته شده در شهر تفلیس است که به عنوان نماد شهر تفلیس نیز در نظر گرفته می شود . شهر تفلیس با توجه به داشتن جاذبه های دیدنی بسیار به یکی از قطب های اصلی گردشگری در کشور ارمنستان تبدیل شده است به طوری که هر ساله گردشگران و توریست های مختلفی از سراسر جهان برای دیدن زیبایی های شهر تفلیس به آنجا سفر می کنند.

در نظر داشته باشید که شما نیز می توانید با تور تفلیس به راحتی و بدون هیچ گونه دغدغه ای از آثار دیدنی شهر تفلیس دیدن کنید . در این قسمت از مقاله سعی شده است اطلاعات مفیدی در مورد مجسمه مادر تفلیس برای شما مطرح گردد تا شما با شناخت بیشتر مجسمه مادر تفلیس در طول بازدید خود از آن لذت ببرید . در اکثر کشورهای شوروی شما می توانید نمونه هایی شبیه به این مجسمه را در نواحی مختلف شهر مشاهده کنید . مجسمه مادر تفلیس دارای سه مسیر مختلف برای دسترسی است . با اتومبیل شخصی می توان تا نزدیکی های مجسمه مادر تفلیس رفت و از آن بازدید کرد . البته با تله کابین نیز می توانید از آن بازدید کنید.

تاریخچه ی مجسمه مادر تفلیس

مجسمه مادر تفلیس در سال 1958 میلادی  تاسیس گردیده است در ساخت این اثر بی نظیر از معماری های ویژه ای  استفاده شده است مجسمه ساز مشهور الگوجا آماشکولی  این اثر بی نظیر را تاسیس کرد . با گذشت سال های سال امروزه نیز مجسمه مادر تفلیس الهام بخش مجسمه سازها و معماران مختلف بده است از این رو هر ساله افراد زیادی از سراسر دنیا برای بازدید از این اثر بی نظیر به شهر تفلیس در کشور گرجستان مسافرت می کنند . مجسمه مادر تفلیس در کشور گرجستان به سمبل شهر تفلیس تبدیل شده است . و شما می توانید در نواحی مختلف شهر برچسب های گوناگون از این مجسمه را ببینید . ارتفاع مجسمه مادر تفلیس 20 متر می باشد و جنس آلیاژی که در ساخت آن استفاده شده است آلومینیوم است . همچنین در بازارچه های شهر تفلیس می توانید نمونه های مجسمه های کوچک مربوط به مادرکارتلی نیز بسیار مورد پسد و فروش است . شما نیز می تواند آن را به عنوان یک سوغاتی خاص تهیه کنید . در حالت کلی اگر بخواهیم توصیفی از این مجسمه داشته باشیم می توانیم بگوییم که در آن مادر کارتلی لباس محلی گرجی  بلندی بر تن دارد و یک شمشیر خاص ی نیز بر دست ا است . این شمشیر نمادی از سلحشوری های مادر کارتلی می باشد و نماد قدرت نیز در بین مردم بومی تفلیس در نظر گرفته می شود . در دست چپ او نیز قدحی از شراب است که نشانه ی خوش آمدگویی به دوستان در نظر گرفته می شود . یک تصویر بسیار ویژه که می توان از آن دانستنی های گوناگونی را یاد گرفت .

بازدید از مجسمه مادر تفلیس

در تور گرجستان برای بازدید از مجسمه مادر می توانید تور  را از سایت سفر باتو رزرو کنید مسئولان چنین تورهایی با توجه به تجربه ای که دارند به آسانی می توانند اقدامات مربوط به سفر را مدیریت کنند . شما می توانید به همراه مکان های دیگر و همچنین مجسمه مادر تفلیس از یک تور تفلیس مجزا لذت ببرید . حتما فرصت کافی برای بازدید از مجسمه مادر تفلیس در نظر بگیرید همه ی فصل های سال برای بازدید از مجسمه مادر تفلیس مطلوب و مناسب است .در نظر داشته باشید که برای اینکه بتوانید از این مجسمه ی ویژه دیدن کنید باید مسافتی را تا بالای تپه پیاده روی کنید این پیاده روی چندان موضوعی سختی نیست و به ویژه برای افرادی که به کوهنوردی علاقه مند هستند موضوع بسیار جذابی است . مجسمه مادر تفلیس یکی از اصلی ترین جاذبه های دیدنی کشور گرجستان و شهر تفلیس می باشد این مجسمه از همه ی زوایای شهر قابل دیدن است  . برخی از مجسمه سازان با الهام گرفتن از این مجسمه مانند آن را در شهر های خود ساخته اند که از جمله آنها می توان به یک مجسمه ای بسیار شبیه به مجسمه مادر تفلیس در شهر ایروان پایتخت ارمنستان اشاره کرد . که به مجسمه مادر ارمنستان شهرت دارد .

نکاتی دانستنی در مورد مجسمه مادر تفلیس

برای دیدن مجسمه ی مجسمه مادر تفلیس می توانید تور تفلیس را هم اکنون انتخاب کنید و یک سفر به یاد ماندنی به این شهر داشته باشید . جایگاه مجسمه مادر تفلیس در یک تپه ی بسیار خوش منظره است و گردشگرانی که از این مجسمه دیدن می کنند  می توانند در محیط اطراف این مجسمه وقت خوشی را بگذرانند و از طبیعت زیبای آنجا نیز لذت ببرند . تپه های یاد شده تپه های سولالاکی نام دارد شمشیری که بر دست مادر کرتلی است نمایشگر این موضوع می باشد که او آشکارا به دنبال فراهم کردن امنیت است . این موضوع از دید تاریخی بسیار موضوع مهمی است و با توجه به نقش زن در آن دوران می تواند از بعد تاریخی نیز بسیار مهم باشد .

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

 

دیدگاه خود را بگذارید