بازارها و مراکز خرید اصفهان را چقدر می شناسید

اصفهان زمانی پایتخت سیاسی ایران بوده و میراث فراوانی را از آن دوران به یادگار دارد. این شهر بزرگ همواره محل زندگی و کسب و کار افراد بسیاری بوده است. هرچند که حالا پایتخت ایران در جای دیگری بر تخت نشسته، اما اصفهان همچنان از نظر فرهنگی و اقتصادی یکی از مهمترین شهرهای ایران محسوب می‌شود. شهری با بیش از دو میلیون جمعیت که هرساله پذیرای گردشگران داخلی و خارجی زیادی نیز هست. قلب تپنده‌ی زندگی در چنین شهری بازار است و خرید و فروش‌های روزمره مردم که در این سال‌ها این شهر را زنده و زیبا نگه داشته‌ است. در ادامه با ما همراه باشید تا با مهمترین بازارها و مجتمع‌های تجاری اصفهان آشنا شویم.

بازار اصفهان

در معماری یک شهر ایرانی-اسلامی، بی‌شک مسجد و بازار دو رکن اصلی هستند. مسجد و بازار نقش مهمی در رونق یکدیگر ایفا می‌کنند و برای همین همواره در نزدیکی هم شکل گرفته‌اند. اگر قصد سفر به اصفهان نصف جهان را دارید همین امروز بلیط اتوبوس خود را رزرو کنید.

 

بازار اصفهان، یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین بازارهای ایران است. این بازار از بافت بسیار قدیمی در اطراف مسجد جامع اصفهان شروع شده و به میدان نقش جهان می‌رسد. سراهای مختلف و زیبا، مدارس تاریخی و رستوران‌های سنتی شما را برای ساعت‌ها محو این راهروی تاریخی خواهند کرد. صنایع دستی، خشکبار، کفش، لباس، جواهرات و فلزات گران‌بها را می‌توانید از این مکان تهیه کنید. (فلایتیو بهترین ارایه کننده قیمت بلیط هواپیما در ایران است.)

 

بازار قیصریه

بازار قیصریه یا بازار سلطانی، یکی دیگر از بازارهای قدیمی اصفهان است. این بازار نیز گذرگاهی بین مناطق تاریخی اصفهان محسوب شده و میدان نقش جهان را به میدان کهنه و خیابان عبدالرزاق متصل می‌کند. در این بازار هم مثل اکثر بازارهای قدیمی می‌توانید انواع کالاها از خشکبار و صنایع دستی گرفته تا پوشاک و جواهرات را خریداری کنید.

 

بازار نقش جهان

این همان بازاری است که میدان نقش جهان را در بر گرفته و مملو از فروشگاه‌های صنایع دستی، رستوران و چایخانه است. قطعاً در هنگام بازدید از میدان، با دیدن صنایع دستی و کالاهای جذاب به سمت این بازار کشیده خواهید شد.. همین امروز بلیط هواپیما اصفهان را رزرو کنید.

 

بازار هنر اصفهان

بازار هنر اصفهان در زمان صفویه به نام بازار- کاروانسرای مادر شاه شهره بوده که در حال حاضر قسمت کاروانسرای آن تبدیل به هتل عباسی معروف شده است. این بازار سنتی زیبا مکان بسیار مناسبی برای خرید طلا و جواهرات است.

 

سیتی سِنتِر اصفهان

این مرکز تجاری-تفریحی مدرن و شیک در ۷ طبقه بنا شده و شامل واحدهای تجاری فروش مارک‌های داخلی و خارجی، شعب مختلف بانک‌ها، صرافی، رستوران‌های ملل مختلف، پارکینگ مسقف، سینما، فود کورت، سالن‌های مختلف ورزشی و بزرگترین شهربازی سرپوشیده در خاورمیانه می‌باشد.

 

ارگ عظیم جهان‌نما

این مجموعه‌ی تجاری، اداری و فرهنگی در مرکز تاریخی شهر قرار گرفته است. هرچند که معماری آن کمتر شباهتی با معماری سنتی ایران دارد. این مرکز ۷۸۰۰۰ مترمربع وسعت داشته و دارای پارکینگ اختصاصی، سالن سینما، رستوران و کافی‌شاپ و هتل است.

 

مجتمع پارک

یکی از بزرگترین پاساژهای اصفهان و یکی از اولین پارک-بازارهای این شهر است. بیش از ۴۰۰ واحد تجاری دارد و گستره‌ی وسیعی از کالاها خصوصاً محصولات برندهای بزرگ جهانی در این مجتمع عرضه می‌شوند. این بازار پنج ورودی دارد که به بازارهای آزالیا، مروارید، ارکیده، آبشار طلایی و کویتی‌ها می‌رسند.

 

مجتمع تجاری شهر

یکی دیگر از مراکز تجاری مدرن اصفهان که شامل ۴ طبقه بوده و محصولاتی از قبیل لوازم آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش، پوشاک، صنایع دستی، شال و روسری و لوازم دیجیتالی و موبایل در آن عرضه می‌شود.

 

مجتمع تجاری مارتین

مکانی دنج و شیک که توجه دوستداران برندهای خاص و گران‌قیمت را به خود جلب کرده است. لباس‌های رسمی و اسپرت با برندهای معروف و البته قیمت‌های نجومی را می‌توانید در این بازار تهیه کنید.

 

مجتمع تجاری کوثر

این مجتمع تجاری در نزدیکی سی و سه پل قرار دارد. ۴۵۰ واحد تجاری و یک پارکینگ طبقاتی بزرگ را در خود جای داده و مرکز عرضه‌ی طلا و نقره و کیف و کفش، البته با قیمت‌هایی کمی بالاتر از عرف بازار است.

 

بازار بزرگ حکیم

این بازار بزرگ در کنار بازار قیصریه و در نزدیکی میدان نقش جهان قرار گرفته است. ترمه و فرش از مهمترین کالاهایی هستند که در این بازار عرضه می‌شوند. برای پارک خودروی خود و دسترسی به میدان نقش جهان نیز می‌توانید از پارکینگ این مجتمع استفاده کنید.

 

بازار موبایل اصفهان

بازاری با طراحی زیبا که شامل سه بخش اصلی است. بخش نمایشگاه دایمی که در ورودی مجتمع یعنی طبقه‌ی همکف قرار داشته و برندهای مشهوری چون سامسونگ، هوآوی، ال‌جی و سونی آخرین محصولات خود را برای نمایش و تست در اختیار بازدیدکننده‌گان قرار می‌دهند. بخش بعدی که در طبقات بالاتر طبقه‌ی همکف قرار گرفته‌اند مربوط به واحدهای فروشگاهی هستند که پس از بازدید و تست محصولات در بخش نمایشگاهی می‌توانید سری به این واحدها زده و خرید خود را انجام دهید. در طبقه‌ی زیر همکف هم می‌توانید از خدمات پس از فروش برندهای مختلف استفاده کنید.

 

بازار گل و گیاه همدانیان

بازاری معروف برای عاشقان گل و گیاه که انواع گل‌ها و گیاهان آپارتمانی، باغچه‌ای، درخت‌ و نهال میوه و وسایل و ابزار باغداری در آن عرضه می‌شود.

 

بازار ماهی خلیج فارس

مرکزی برای عرضه‌ی آبزیان تازه‌ی شمال و جنوب کشور که تنوع خوبی از محصولات را در خود جای داده است. البته قیمت‌ها ممکن است کمی بیشتر از حد معمول به نظر برسند.

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

 

به این آهنگ چه امتیازی می دهید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این اهنگ امتیاز می دهید.

دیدگاه خود را بگذارید