تفاوت تشویقی نرم و تشویقی سفت برای سگ ها در چیست

 وقتی صاحب سگ خانگی هستید باید از نظر غذایی بهترین‌ها را برای این حیوان تهیه کنید چرا که مراقبت از سگ فوق‌العاده دارای اهمیت است. در این میان در نظر گرفتن تشویقی سگ بسیار مهم است چرا که چنین وعده غذایی به خوبی می‌تواند سگ را برای یادگیری نکات تربیتی و موارد مربوط به بهداشت مانند حمام کردن آماده‌تر کند. اما ممکن است در خصوص انتخاب تشویقی برای سگ تردید داشته باشید و یا اینکه اطلاعات‌تان در این خصوص ناقص باشد. به همین منظور ما در این مقاله قصد داریم درباره‌ی نحوه انتخاب تشویقی سگ صحبت کنیم.

غذای تشویقی برای سگ چیست

 این نوع وعده‌های غذایی به شکل میان‌وعده هستند و کاربرد‌های مختلفی دارند. بعنوان مثال ممکن است هدف‌تان از تعیین تشویقی تقویت اشتهای سگ باشد و یا در بسیاری از مواقع در ازای یک رفتار درست از سگ، غذای تشویقی در قالب پاداش در نظر گرفته می‌شود. البته ناگفته نماند که به هیچ عنوان نباید این نوع غذا‌ها را جایگزین غذای اصلی کرد چرا که از مهم‌ترین ویژگی‌های تشویقی سگ کالری زیاد است که مسلماً سبب چاقی حیوان می‌شود. در کنار این موارد استفاده از غذا‌های تشویقی دارای مزایای مختلفی برای سگ است که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • خوشحال کردن سگ حتی بی‌دلیل.
  • تشویق سگ بعد از انجام کار خوب.
  • روش تربیتی مناسب.
  • تأمین انواع ویتامین‌های مورد نیاز سگ.
  • نگهداری بهتر از پوست و مو سگ.
  • افزایش روحیه و انگیزه سگ.
  • افزایش سلامت دهان و دندان سگ.

بهترین انواع تشویقی سگ

حال در این بخش به بهترین انواع تشویقی برای سگ می‌پردازیم که هر کدام در بازار عرضه شده و قابل تهیه هستند. البته در نظر داشته باشید که برای خرید تشویقی باید موارد مختلفی مورد بررسی قرار بگیرد که از جمله می‌توان به سن، اندازه‌ی بدن، نژاد، ذائقه و حتی قیمت سگ اشاره کرد. به طور کلی انواع تشویقی به صورت زیر است:
– تشویقی نرم: همانطور که پیداست غذا‌هایی که در این دسته قرار می‌گیرند، بافت فوق‌العاده نرم دارند و معمولاً به عصاره‌ی گوشت آغشته هستند. ناگفته نماند که بهتر است تشویقی‌های نرم برای سگ‌های پیر و البته توله سگ‌ها در نظر گرفته شود. با این حال همه‌ی نژاد سگ می‌توانند از این نوع تشویقی سگ بهره‌مند شوند.
– تشویقی سفت یا استخوانی. معمولاً این نوع تشویقی‌ها از ژلاتین حیوانی در نظر گرفته می‌شوند و برای بهبود شرایط دندان‌های سگ‌ها فوق‌العاده هستند. در واقع اگر هدف از غذای تشویقی، تقویت دندان سگ‌هاست، می‌توانید از تشویقی سفت استفاده کنید.
– تشویقی جویدنی. می‌توان این نوع تشویقی را نیز جزء تشویقی‌های سفت در نظر داشت چرا که بافت غذا‌های انتخاب شده برای سگ‌ها سخت بوده که از جمله می‌توان به گوشت، استخوان یا حتی غضروف حیوانی اشاره کرد. ناگفته نماند که تشویقی جویدنی از انواع تشویقی‌های محبوب سگ‌هاست که از آن در هر زمان استقبال می‌کنند.
– تشویقی رژیمی. اگر سگ مدنظرتان اضافه وزن دارد یا نگهداری از سگ‌های پیر را انجام می‌دهید، شاید بهتر است که از این نوع تشویقی سگ استفاده کنید. گفتنی است که اگر در این زمینه اطلاعات خوبی ندارید، توصیه می‌کنیم که از افراد باتجربه بهره‌مند شوید. ضمناً تشویقی‌های بیسکویتی نیز وجود دارند که به دلیل بافت ترد بعنوان میان‌وعده برای سگ‌ها استفاده می‌شوند.
– تشویقی گیاهی. پر واضح است که غذا‌هایی که با استفاده از سبزیجات تهیه می‌شوند در این دسته از تشویقی‌های قرار می‌گیرند. توصیه می‌کنیم برای انتخاب این نوع تشویقی حتماً با دامپزشک مشورت کنید.

https://market.petride.ir/l/10

موارد مهم در انتخاب تشویقی سگ

با فرض اینکه قصد دارید برای سگ خانگی‌تان از یک تشویقی مناسب بهره ببرید، باید توجه داشته باشید که برخی موارد مهم را مدنظر قرار دهید که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:
– آلرژی. اطمینان حاصل کنید که سگ خانگی‌تان به خوراکی یا ماده‌ی خاصی حساسیت نداشته باشد. در واقع در این صورت است که می‌توانید بهترین غذای تشویقی برای سگ انتخاب کنید. البته ناگفته نماند که اگر به تازگی صاحب سگ شده‌اید، احتمالاً به همه‌ی خصوصیات این حیوان آشنا نباشید و برای مسلط شدن به این موارد نیاز به زمان دارید.
– نیاز‌های تغذیه‌ای. حتماً باید نسبت به غذای تهیه شده‌ی سگ‌تان حساس باشید. در واقع باید بررسی کنید که پروتئین یا ویتأمین‌های مورد نیاز سگ‌تان کدام هستند و سپس نسبت به خرید غذای تشویقی اقدام کنید.
– تشویقی نرم یا سفت. پر واضح است که هر کدام از انواع تشویقی سگ برای موقعیت‌های خاصی استفاده می‌شوند. بنابراین اگر شرایط موجود را بررسی نمایید حتم داریم که به بهترین نحو ممکن می‌توانید به انتخاب تشویقی برای سگ اقدام کنید.

مهم‌ترین تفاوت‌های تشویقی نرم و تشویقی سفت برای سگ‌ها

همانطور که می‌دانید این دو نوع غذای تشویقی از پرکاربردترین غذا‌هایی هستند که افراد برای سگ‌هایشان خریداری می‌کنند. اما باید درباره این نوع تشویقی‌ها بیشتر بدانید که بتوانید بهترین را تهیه کنید. در ادامه به مهم‌ترین تفاوت‌های این دو نوع غذا اشاره می‌کنیم:

– پر واضح است که در تشویقی سگ باید غذا‌های نرم گنجانده شود خصوصاً اگر صاحب سگ پیر و یا توله سگ هستید. حتماً می‌دانید که این دو گروه از سگ‌ها بهتر است که از تشویقی سخت استفاده نکنند.

– با توجه به اینکه تشویقی نرم به دندان‌ها آسیب وارد نمی‌کند و معمولاً ساده‌تر بلعیده می‌شوند و حتی ممکن است هضم راحت‌تری داشته باشند، انتخاب‌شان برای میان‌وعده بهترین خواهد بود.

– در عوض تشویقی‌های سفت برای تقویت دندان سگ استفاده می‌شوند و حتی ممکن است بعنوان یک وعده غذایی کامل نیز در نظر گرفته شود. به طور کلی باید در خصوص انتخاب تشویقی برای سگ از افراد متخصص استفاده کنید تا دچار اشتباه نشوید.

جمع‌بندی

 در این مقاله سعی کردیم درباره‌ی تشویقی سگ صحبت کنیم که یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی برای سگ است. در واقع توصیه می‌کنیم که اگر تا به حال چنین مواردی را برای سگ خانگی‌تان در نظر نگرفته‌اید، حتماً به آن فکر کنید چرا که به خوبی می‌تواند به تربیت سگ‌تان کمک کند. به طور کلی برای اینکه بتوانید بهترین تشویقی اعم از تشویقی نرم و تشویقی سفت را انتخاب نمایید حتماً به مراکز معتبر و البته مجاز مراجعه کنید تا باکیفیت‌ترین این نوع غذا‌ها را خریداری کنید.

دیدگاه خود را بگذارید