ریمیکس آهنگ چیست؟

در مفهوم ساده به تبدیل کردن یک قطعه آهنگ و ترانه به نسخه به روزتر و جدیدتر، غمگین ترین یا شادترین ریمیکس و آهنگ پرطرفدار جدید گفته می شود. البته در این مورد می شود که در ساختار آهنگ و یا تنظیمات صوتی آن تغییراتی ایجاد کرد که باعث خلق اثری هنرمندانه شود. از اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد ریشه فرهنگی ریمیکس مدرن قابل جستجو می باشد. موسیقی ریمیکس خیلی سریع در ژانرهای مختلف موسیقی نفوذ پیدا کرد و طرفداران به‌خصوص خود را جذب کرد. در اواسط دهه هفتاد دی جی های دیسکو ها از ترفندهای ویرایش نوار در کنار دستگاه های درام استفاده می کردند و همین موضوع موجب خلق میکس های بیشتری از آهنگ های دیسکویی شد. موسیقی هیپ هاپ در زمان های گذشته فرمی از ریمیکس جدید ترین آهنگ های پرطرفدار و خفن  بوده است. یعنی دی جی ها از دو صفحه گردونه استفاده می کردند و همینطور دو کپی مشابه و یکسان از ترانه ها را برش می دادند و همین موضوع باعث خلق یک فرم کاملاً جدید از موسیقی یا همان هیپ هاپ شد.

درباره مشاپ ها

در اوایل دهه هشتاد هنرمندان بزرگ و شرکت های ضبط و پخش موسیقی از ریمیکس شادترین آهنگ پرطرفدارجدید  برای موسیقی شان استفاده می کردند تا با این کار مخاطبان بیشتری را برای آهنگ های خود جذب کنند. در ریمیکس های اولیه آهنگ های پاپ ماهیت کلی آهنگ حفظ می شده است و فقط تنظیم آن طولانی‌تر می شد و چند آهنگ بی کلام دیگر به این آهنگ اصلی این افزوده می شد، تا این آهنگ ها در کلوپ ها قابل استفاده شوند.

با گذشت زمان و پیشرفت کردن علم و تکنولوژی، موسیقی به صورت ناگهانی رشد کرد و باعث شکوفایی پدیده‌ای به نام تابستان عشق در سال ۱۹۸۸ شد، جوری که ریمیکس ها پیچیده تر و جزء تک آهنگ های رقصی شده بودند. وهمچنین در دهه ۹۰ میلادی استفاده زیاد از آهنگ های رایانه‌ای، باعث خلق سبک جدیدی از ریمیکس به نام مشاپ شد، که در آن فرد ریمیکس کار یا همان دیجی، یک آهنگ بی کلام را پیدا می‌کرد، آن را با یک وکال در همان کلید ترکیب کرده تا از دو آهنگ، ترکیبی که خیلی هم با ظرافت نیست بسازد.

همچنین در زمان حال ریمیکس کردن که در فرهنگ موسیقی کاملاً جا افتاده است، دارای شش نوع میباشد:

ریمیکس رسمی_ریمیکس ممنوعه یا بوت لگ_مشاپ_ریمیکس vip_ریمیکس ادیت کلاب یا ادیت رادیویی_ریمیکس ادیت مجدد

تمامی این موارد بخشی از انواع ریمیکس بوده است.همچنین ریمیکس ها بیشتر در جشن ها و مراسمات شاد مورد استفاده قرار می گیرند و روز به روز درحال تغییر و پیشرفت و کشف مسیر های جدید می باشند.

دیدگاه خود را بگذارید