زندگی دانشجویی در کانادا

پانصد هزار دانشجوی خارجی که هر سال برای تحصیلات دانشگاهی به کانادا می آیند فقط نوک یک کوه یخ هستند. هزاران نفر دیگر برای رفتن به دبستان یا دبیرستان ، شرکت در برنامه های تبادل یا شرکت در مدرسه زبان ، به اینجا سفر می کنند. به عنوان یک دانش آموز، کانادا مکانی عالی برای رشد و شکوفایی است.

آنچه کانادایی ها برای تفریح انجام می دهند و اینکه سایر دانشجویان خارجی درباره کانادا چه فکر می کنند را دریابید. از ما و دانش آموزان واقعی آگاهی بیابید که زندگی دانشجویی در کانادا چگونه است.

محیط مطالعه

زندگی شما به عنوان یک دانشجوی خارجی در کانادا چگونه خواهد بود؟ درباره محیط مطالعه ایمن ، فراگیر ، محترمانه و حمایتی مطلع شوید.

روایات دانشجویی

از سایر دانشجویان خارجی درباره مدرسه ، زندگی و کار در کانادا بشنوید. فیلم ها را تماشا کنید و توصیه های آنها را بخوانید. از آنها الهام بگیرید!

یک روز معمولی در یک کلاس کانادایی

اگر در کانادا دانشجو شوید ، روز شما به چه صورت خواهد بود؟ بستگی به میزان تحصیل شما دارد. سطح مورد نظر خود را از مطالعه انتخاب کنید تا ببینید یک روز معمولی چگونه می تواند باشد.

دبستان در کانادا

کودک شما عاشق محیط تعاملی و مجهز کلاس خواهد شد که برای دانش آموزان مقدماتی (ابتدایی) در کانادا در دسترس است. از ریاضی تا علوم ، خواندن ، زبانها ، جغرافیا ، تاریخ و غیره – معلمان ما با استفاده از جدیدترین تکنیکها می توانند باعث ایجاد جذابیت در دروس شوند. تکنولوژی در بالاترین سطح قرار دارد. با کلاس هایی مجهز به تابلوهای هوشمند، کامپیوتر و تبلت. موضوعات مدرسه فراتر از اصول اولیه است و اغلب شامل مباحثی مانند روباتیک ، علوم بهداشتی یا فناوری سه بعدی نیز می باشد.

کودکان وقت زیادی را برای فعالیت بدنی در کلاس ورزش و در هنگام استراحت دارند. در طول سال ، آنها همچنین در گردش های آموزشی در موزه ها ، مزارع شربت افرا ، هنرهای نمایشی یا تئاتر و موارد دیگر شرکت می کنند. بسیاری از مدارس خارج از ساعات معمولی مدرسه فعالیت های فوق برنامه ارائه می دهند ، از جمله انجمن ها ، موسیقی ، تئاتر و ورزش. همچنین برای کودکان فرصت هایی وجود دارد که استعدادهای خود را در نمایشگاه های علمی ، مسابقات موسیقی ، مناظرات و سایر برنامه های خاص به نمایش بگذارند.

دبیرستان

زندگی دبیرستانی در کانادا فرصت های شگفت انگیزی را برای فرزند شما برای یادگیری ، رشد فراهم می کند. از دبیرستان نیز به عنوان پایه متوسطه یاد می شود. معلمان ما برای ارتقاء تجربه یادگیری دانش آموزان اختصاص داده شده اند. آنها به دروس خود را با رویکردهای نوآورانه ، فناوری و فرصت های دنیای واقعی نشاط   می دهند. علاوه بر ریاضی ، علوم ، فناوری ، زبانها ، هنرها ، جغرافیا ، تاریخ و اقتصاد ، دانشجویان به طیف گسترده ای از دوره ها دسترسی دارند که ممکن است شامل رباتیک ، هوانوردی ، ریاضیات پیش دانشگاهی ، تجارت بین المللی ، مطالعات زیست محیطی و موارد دیگر باشد.

بسیاری از دبیرستان ها برنامه های ویژه ای را برای آماده سازی دانش آموزان برای مشاغل آینده خود مانند: کارآفرینی ، مهندسی ، حقوق ، امور بین الملل ، علوم بهداشتی و آموزش در فضای باز ارائه می دهند. برنامه های آموزش تعاونی وجود دارد که تجربه ارزشمندی در محل کار را ارائه می دهند. برخی از دبیرستان ها برنامه های دانشجویان بین المللی کارشناسی ارشد و دانش آموزان با استعداد را نیز ارائه می دهند.

آموزش همچنین در خارج از کلاس نیز اتفاق می افتد – مثلا اختصاص یک هفته از کلاس های دانشگاه برای کشف گزینه های تحصیلات عالی ، بازدید از موزه علم و فناوری ، یک سفر تفریحی یک شبه در فضای باز یا سفر به شهر کبک برای تجربه فرهنگ فرانسوی کانادا.

زندگی دانش آموزی بخش مهم دیگری از تجربه دبیرستان در کانادا است. هر مدرسه دارای طیف گسترده ای از ورزش ها و انجمن های مختلف قبل ، حین و بعد از مدرسه است. این موارد اغلب شامل موسیقی ، تئاتر ، علایق خاص (شطرنج ، ریاضی ، بازی) ، ورزش های تیمی و فردی و شورای دانش آموزی است. کودک شما با درگیر شدن شکوفا می شود.

دانشگاه یا کالج (کارشناسی)

آموزش عالی در کانادا شامل کالج و دانشگاه می شود. هر کدام فرصتهای منحصر به فردی برای یادگیری و رشد دارند. در کالج یا مدرسه فنی و حرفه ای روزهای شما با آموزش متمرکز بر روی روش های کاربردی با محوریت شغلی پر خواهد شد. علاوه بر شرکت در کلاسها ، اگر می خواهید یک متخصص دندانپزشکی شوید ، علاوه بر شرکت در کلاس ها ، می توانید از فیلمبرداری و ویرایش فیلم های شخصی خود در کار با بیماران استفاده کنید. اگر چوب کاری انتخاب شغلی شماست ، ممکن است روز را صرف طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه کنید. به طور خلاصه ، شما فرصت های زیادی برای تمرین مهارت های خود در محیط های کاری واقعی دریافت خواهید کرد.

در دانشگاه ، روزهای شما شامل درس ها و آزمایشگاه ها یا کارگاه آموزشی خواهد بود. این تنوع همان چیزی است که زندگی دانشگاهی در مورد آن است و ترکیبی از یادگیری و انجام آن به شما کمک می کند تا شما برای آینده شغلی خود آماده شوید. اساتید و مدرسان شما ساعتهایی که در دفتر هستند را برای دانشجویان تعیین می کنند ، بنابراین می توانید با آنها ملاقات کنید تا در مورد تکالیف یا سوالات صحبت کنید. همچنین در هر کلاس حداقل یک دستیار آموزشی یا آزمایشگاهی وجود دارد – معمولاً یک دانشجوی فارغ التحصیل رشته شما که می تواند پشتیبانی برای یادگیری بیشتر دانشجویان باشد.

فارغ التحصیل یا فوق لیسانس (کارشناسی ارشد و دکترا)

به عنوان دانشجوی فارغ التحصیل برنامه کارشناسی ارشد ، پی اچ دی یا دکترا در کانادا ، شما در کلاسها شرکت خواهید کرد و بیشتر وقت خود را صرف انجام تحقیقات اصلی یا کارهای میدانی برای پروژه تحقیقاتی نهایی ، رساله دکتری یا پایان نامه خود می کنید. شما تحت هدایت متخصصان اساتید ، محققان و مدرسان مشهور کانادا پیشرفت خواهید کرد. همچنین ممکن است در دانشگاه به عنوان دستیار آموزشی ، تحقیقی یا آزمایشگاهی مشغول به کار شوید.

در هر سطح از آموزش عالی در کانادا ، زندگی دانشجویی بخش عظیمی از تجربه شما است. کالج و دانشگاه شما را با دوستان و همکارانی که در طول زندگی حرفه ای شما مخاطبینی ارزشمند باقی خواهند ماند متصل می کند. شما به احتمال زیاد از یک زندگی اجتماعی سرگرم کننده و فعال لذت خواهید برد ، مانند دیدار با دوستان برای قهوه ، رفتن به کلوپ ها ، گردش شهرتان در خارج از ساعات مدرسه یا مسافرت در کانادا هنگام تعطیلات با دوستان.

به این آهنگ چه امتیازی می دهید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این اهنگ امتیاز می دهید.

دیدگاه خود را بگذارید