عباراتی رایجی که به تاریخ دور برمیگردد

در دنیای مدرن، زندگی ما محصول همه چیزهایی است که پیش از ما آمده است. بنابراین جای تعجب نیست که عبارات یا اقدامات کوچک زیادی وجود دارد که ما در دنیای مدرن انجام می دهیم که می تواند منشأ آنها را به تاریخ دور بازگرداند.

در اینجا عبارات رایجی که استفاده می کنیم، و تاریخچه پشت آنها آورده شده است.

– از اسب بلندت پیاده شو

تا به حال فکر کرده اید که این ضرب المثل از کجا آمده است؟

در قرون وسطی، شوالیه ها و اشراف اغلب سوار بر اسب های جنگی بزرگی می شدند که مخصوصاً برای جنگیدن و قدرت پرورش یافته بودند. این اسب‌ها که Destriers نامیده می‌شوند، اغلب به اندازه صاحبانشان لباس جنگی مخصوص می‌پوشیدند.

هنگامی که دو شوالیه برای مسابقه می‌رفتند، به یکدیگر می‌گفتند ”  از اسب بلندت پیاده شو ” تا بتوانند به عنوان یکسان صحبت کنند.

– خوردن پای فروتن

همه این ضرب المثل “پای فروتن” را شنیده اند، اما دقیقا به چه معناست؟

خب، پای فروتنی، پایی است که از «شاخه» خرد شده حیوان شکاری تشکیل شده است، که قلب، کبد، ریه‌ها و کلیه‌ها است معمولاً در گوزن می باشد.  دلیل اینکه از آن به عنوان پای “حومبل” نیز یاد می شود این است که اقتباسی از اصطلاح “Umble” است که خود از کلمه فرانسوی “Nomble” به معنای “درون گوزن” گرفته شده است.

این نوع پای، به ویژه در مقایسه با گوشت گوزن خوب، پست و فروتن تلقی می شود و به همین دلیل است که خوردن پای متواضع بیانگر فروتنی فرد است.

– زندگی بیش از برس

اصطلاح Living Over The Brush برای توصیف یک زوجیست که با هم زندگی می کنند استفاده می شود. این از رویه ازدواج باستانی پریدن از روی جارو برای تثبیت ازدواجی که توسط یک مقام مذهبی قادر به برکت دادن نبود، گرفته شده است.

پس از رد و بدل نذورات، زن و شوهر دست در دست یکدیگر می‌پریدند و از روی دسته جارو یا قلمویی که دو بزرگ‌تر روستا در دست داشتند می‌پریدند. این عمل هنوز هم برای تثبیت گردهمایی دو نفر در مراسم روزه داری بت پرستان استفاده می شود.

– لرزش دست راست

در بیشتر فرهنگ‌ها، دست دادن با دست راست، سلامی استاندارد است، خواه این احوالپرسی بین همکاران یا دوستان باشد.

این به طور کلی از قرون وسطی سرچشمه می گیرد تا به کسی نشان دهد که شما مسلح نیستید. از آنجایی که اکثر مبارزان شمشیرزنان راست دست هستند و با استفاده از دست راست برای تکان دادن آن به طرف مقابل نشان می دهد که شما قصد ندارید به دنبال سلاح خود بروید و آنها را قطع کنید.

به عنوان یک یادداشت جانبی، پیشاهنگان و راهنمایان دختر با دست چپ خود به عنوان استعاره ای بصری برای شعارشان «همیشه آماده باش»، دست می دهند.

مواردی که در بالا به آن اشاره شد عبارات ساده و عملیست که ریشه در تاریخ دارد و در زندگی روزمره افراد بیشماری مورد استفاده قرار میگیرد. این مقاله سفری کوتاه به دوران باستان بود . به ما بپیوندید تا علاوه بر کسب اطلاعات بیشتر، با بهره گیری از کتاب تاریخی صوتی ما نیز به دنیای شیرین تاریخ سفر کنید .

به این آهنگ چه امتیازی می دهید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این اهنگ امتیاز می دهید.

دیدگاه خود را بگذارید