چرا از طریق موسیقی و ترانه زبان انگلیسی را بیاموزیم؟

کلید یادگیری درست زبان انگلیسی چیست ؟ آیا اراده و پشتکار لازم است یا زبان یک استعداد خدادادی است؟ به نظر من هیچ کدام از این دو مورد درست نیست. راه یادگیری انگلیسی، جذاب کردن یادگیری آن از طریق عادات و ابزارهای صحیح است و یکی از بهترین این راه ها همواره با شما همراه بوده است، این راه دقیقا درون تلفن هوشمند شما قرار دارد، یعنی دانلود آهنگ خارجی و گوش دادن مداوم به آن .  اگر تا حالا به این فکر نیفتاده اید، مهم نیست، هنوز هم برای شروع دیر نشده- انگلیسی را از طریق موسیقی و آهنگ بیاموزید.

یکی از بهترین راه‌های یادگیری وتقویت زبان انگلیسی، استفاده از آهنگ‌های خارجی است. با کمک آهنگ‌های خارجی انگلیسی زبان می‌توان دایره لغات، گرامر، اسپیکینگ، لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ را تقویت کرد. برای این کار لیستی از آهنگ خارجی معروف تهیه کنید و هرروز به آنها گوش گنید.  البته باید بدانید صرفا گوش کردن به آهنگ نمی تواند زبان شما را تقویت کند برای گرفتن نتیجه بهتر شما میابسیتی از سایر ابزارهای آموزش زبان مانند گرفتن یک استاد خوب و انتخاب یک کتاب اموزش زبان خوب نیز استفاده کنید.

گوش دادن به آهنگ‌های زبان انگليسی به عنوان يكی از دسترس‌ترين شكل هنر، نه تنها به صورت مستقيم بر مهارت شنيداري و سخنوري شما تاثير مي‌ذاره، بلكه باعث بهبود و تقويت ديگر مهارت‌ها می‌شه.

تاثيرات گوش دادن به آهنگ زبان انگليسی شامل موارد زير می‌شه

  • گسترش دايره لغات (Lexical Resource) کمک به فهم گرمر (grammar)
  • بهبود مهارت شنيداری (Listening)
  • کمک به صحبت کردن مثل يك نيتيو (Native)
  • آشنایی با فرهنگ انگليسی-امریکایی

بهترین سایت ها برای دریافت آهنگ خارجی برای یادگیری زبانی جدید

آيا روال و روش خاصي در گوش دادن به آهنگ براي بهبود زبان انگليسي وجود داره؟

بله. قطعا با يك بار گوش دادن به يك آهنگ به اين هدف نميرسين. مثل تمام يادگيری‌ها، اين يادگيری هم بايد هدفدار باشه و حتما به كرات گوش بدين. ليريكس و متن آهنگ رو در دست داشته باشين و كلمات و گرمر متن آهنگ رو آناليز كنيد و اونقدر گوش كنيد تا متن آهنگ ملکه ذهنتون بشه و حالا با آهنگ بخونين تا تلفظ و آهنگ بيان رو تمرين كنيد.

شما می توانید آهنگهای خارجی دلخواه خود را در هر جایی که هستید و یا هنگام انجام کارهای دیگر خود مانند ورزش کردن، انجام کارهای خانه، در مسیر رفت و آمد، و حتی زمان چرت زدن و خوابیدن هم گوش کنید.

در حالیکه شما در حال انجام کارهای دیگری هستید، بخشی از مغز شما در حال گوش دادن به آهنگهای مورد علاقه شماست بنابراین، به مرور زمان و در اثر تکرار آهنگها بخاطر سپرده می شوند.

زبان آموزان در تمام مقاطع: از روش گوش کردن مکرر برای یادگیری زبان خارجی استفاده کنند

تکرار می تواند به زبان آموزان مبتدی کمک کند تا تلفظات زبان خارجی موردنظرشان را تشخیص دهند؛ زبان آموزان باتجربه تر می توانند از طریق گوش دادن مکرر به موسیقی زبان خارجی مورد علاقه شان و بخاطر سپردن متن آن، زبان هدف خود را مانند افرادی که این زبان زبان اصلی شان است یاد بگیرند.

تنها کافی است که لیستی از آهنگهای مورد علاقه خود به آن زبان را تهیه کرده و مرتبا گوش دهند تا متن این آهنگها ملکه ذهنشان شود. سعی کنید هر بار که آهنگ گوش می دهید آهنگها را به ترتیب های مختلف گوش کنید تا نتوانید آهنگ بعدی را حدس بزنید و تا این طریق، کمی دقتتان نسبت به متن آهنگها هنگام گوش دادن بیشتر شود.

دیدگاه خود را بگذارید